Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
VSTREKOVANIE VODY
Moderátor: sano
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 06 zář 2010 17:10
- Dostal: 1 poděkování
VSTREKOVANIE VODY
monotematický link zaoberajúci sa len problémom vstrekovania vody v aute. Autor je už niekoľko rokov úspešný a prevádzkuje auto na 80% vody a 20% benzínalkohol.
http://www.myo-p.com/WI-project.htm
http://www.myo-p.com/WI-project.htm
Nemôžeme robiť veľké veci. Môžeme robiť iba malé veci s veľkou láskou. Matka Tereza
Re: VSTREKOVANIE VODY
...
Naposledy upravil(a) Peter dne pát 26 srp 2011 18:49, celkem upraveno 1 x.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 06 zář 2010 17:10
- Dostal: 1 poděkování
pre: Peter
ďakujem Peter,táto oblasť je pre mňa nová. Pozriem si to detailnejšie.
Koľko vody sa používa vo vstrekovaní?
sano
Koľko vody sa používa vo vstrekovaní?
sano
Nemôžeme robiť veľké veci. Môžeme robiť iba malé veci s veľkou láskou. Matka Tereza
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: pre: Peter
Něco sem přihodím, co zřejmě málo kdo ví.
Hodně lidí se pokoušelo přidávat vodu do benzínu s nějakými rozpouštědly, aby voda byla v palivu alespoň jako emulze. Nějak to moc nejde. Líh sice vodu v nádrží vezme, ale už se nemíchá s benzínem. Takže to taky není to ono. Tak jsem si kdysi udělal trochu toho popřemýšlení a popokusnictví a namíchal do benzinu vodu s glycolem (glycol je aotomotivní chladící kapalina do chladiče, pro ty, co by to nevěděli). On totiž glycol s vodou, když šikovně prdne těsnění pod hlavou a jde do válce v rozumném množství, ten válec nádherně vyčistí od karbonu.
To mi stačilo na představu, že se ve válci děje díky voda-glycol něco dost příznivého. Taky to musí nutně dobře spalovat. Testoval bych to asi nejdřív na něčem vzduchem chlazeném. Proč?
Tohle jsem tu kdysi přihodil někomu osobně, ale hodím to sem pro kohokoliv, i když trochu zaplevelím. Vzduchem chlazený motor jezdí krásně na směs zhruba 3/4 benzin a 1/4 diesel. Nadělá pak skoro dvakrát tolik práce než jenom na benzín, tichne a daleko čistěji spaluje a alespoň mně nezasíral válce, písty a výfuk karbonem. Musí se to vyladit podle motoru. Honíl jsem na to cca 14 let 18 koní Briggs&Straton na sekačce. U vodou chlazených to moc nepracuje, protože jsou příliš chlazené zvenčí. Mají díky tomu na tuto směs příliš nízkou spalovací teplotu ve válci. Trochu by asi vzaly, ale neodvážil jsem se to testovat na kompovaném autě.
Takže si popřemýšlejte. Slávek
Hodně lidí se pokoušelo přidávat vodu do benzínu s nějakými rozpouštědly, aby voda byla v palivu alespoň jako emulze. Nějak to moc nejde. Líh sice vodu v nádrží vezme, ale už se nemíchá s benzínem. Takže to taky není to ono. Tak jsem si kdysi udělal trochu toho popřemýšlení a popokusnictví a namíchal do benzinu vodu s glycolem (glycol je aotomotivní chladící kapalina do chladiče, pro ty, co by to nevěděli). On totiž glycol s vodou, když šikovně prdne těsnění pod hlavou a jde do válce v rozumném množství, ten válec nádherně vyčistí od karbonu.
To mi stačilo na představu, že se ve válci děje díky voda-glycol něco dost příznivého. Taky to musí nutně dobře spalovat. Testoval bych to asi nejdřív na něčem vzduchem chlazeném. Proč?
Tohle jsem tu kdysi přihodil někomu osobně, ale hodím to sem pro kohokoliv, i když trochu zaplevelím. Vzduchem chlazený motor jezdí krásně na směs zhruba 3/4 benzin a 1/4 diesel. Nadělá pak skoro dvakrát tolik práce než jenom na benzín, tichne a daleko čistěji spaluje a alespoň mně nezasíral válce, písty a výfuk karbonem. Musí se to vyladit podle motoru. Honíl jsem na to cca 14 let 18 koní Briggs&Straton na sekačce. U vodou chlazených to moc nepracuje, protože jsou příliš chlazené zvenčí. Mají díky tomu na tuto směs příliš nízkou spalovací teplotu ve válci. Trochu by asi vzaly, ale neodvážil jsem se to testovat na kompovaném autě.
Takže si popřemýšlejte. Slávek
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: pon 06 zář 2010 17:10
- Dostal: 1 poděkování
Re.re pre Peter
napísal som autorovi, aby mi vysvetlil, aké výsledky dosahuje, na úspore paliva, so vstrekovaním.
Tu je jeho odpoveď.
Ste vítaní s odkazmi na svoje webové stránky. Myslím, že tam sú niektoré. Súbory PDF, ktoré môžu byť stiahnuté a zverejnené na vašom fóre. Prosím, citovať zdroj týchto informácií v diskusii a prosím, pošlite mi odkaz na vaše fórum.
Pokiaľ ide o úsporu paliva sa vstrekovaním vody: Moje testy ukázali, 9% úspor (čítaj mojej diskusie na overenie, či číslo - bolo dlho, čo som sa pozrel na tento projekt), na vysokej hladiny výkonu veľmi. Rovnaký úsporu pohonných hmôt, nemožno dosiahnuť na úrovni normálne úrovne spotreby, ako je jalový, alebo výletné moc. mi atribút úsporu paliva som dosiahnuť bolo preto, že som nahradil in-valec chladenie potrebné na vysoký výkon, ktorý je zvyčajne dosiahne s bohatou palivovú zmes - so vstrekovaním vody. Počas týchto vysokým výkonom skúšky som sa zameral AFR = 14,1 V nižších výkonových úrovniach tejto in-valec chladenie nie je potrebné a väčšina OEM cieľové AFR zo 14,64 za najlepšie emisie a získať slušnú účinnosť paliva.
Nikdy som nebol schopný urobiť nízkym výkonom testovanie po dlhé časové obdobie. Naozaj si nemyslím, že vstrekovanie vody dosiahne citeľné mpg zlepšenie, ak by základná inštalácia je naozaj optimalizovaný s dnešným súčasnej technológii.
Veľa šťastia s vašími projektami!
Dan Nicoson
Dostali sme informáciu, ktorá potvrdila Petrove závery. Teším sa, že medzi nami máme ľudí, ktorí majú prehľad o tom čo sa deje vo svete. Možno by sa tieto poznatky aj mohli odpublikovať v nejakom článku, kde by bolo porovnanie jednotlivých technológií, ktoré sú zaujímavé pre členov tohto fóra.. Neviem či dozrel čas. V každom prípade rád podporím, akúkoľvek aktivitu týmto
smerom.
sano
Tu je jeho odpoveď.
Ste vítaní s odkazmi na svoje webové stránky. Myslím, že tam sú niektoré. Súbory PDF, ktoré môžu byť stiahnuté a zverejnené na vašom fóre. Prosím, citovať zdroj týchto informácií v diskusii a prosím, pošlite mi odkaz na vaše fórum.
Pokiaľ ide o úsporu paliva sa vstrekovaním vody: Moje testy ukázali, 9% úspor (čítaj mojej diskusie na overenie, či číslo - bolo dlho, čo som sa pozrel na tento projekt), na vysokej hladiny výkonu veľmi. Rovnaký úsporu pohonných hmôt, nemožno dosiahnuť na úrovni normálne úrovne spotreby, ako je jalový, alebo výletné moc. mi atribút úsporu paliva som dosiahnuť bolo preto, že som nahradil in-valec chladenie potrebné na vysoký výkon, ktorý je zvyčajne dosiahne s bohatou palivovú zmes - so vstrekovaním vody. Počas týchto vysokým výkonom skúšky som sa zameral AFR = 14,1 V nižších výkonových úrovniach tejto in-valec chladenie nie je potrebné a väčšina OEM cieľové AFR zo 14,64 za najlepšie emisie a získať slušnú účinnosť paliva.
Nikdy som nebol schopný urobiť nízkym výkonom testovanie po dlhé časové obdobie. Naozaj si nemyslím, že vstrekovanie vody dosiahne citeľné mpg zlepšenie, ak by základná inštalácia je naozaj optimalizovaný s dnešným súčasnej technológii.
Veľa šťastia s vašími projektami!
Dan Nicoson
Dostali sme informáciu, ktorá potvrdila Petrove závery. Teším sa, že medzi nami máme ľudí, ktorí majú prehľad o tom čo sa deje vo svete. Možno by sa tieto poznatky aj mohli odpublikovať v nejakom článku, kde by bolo porovnanie jednotlivých technológií, ktoré sú zaujímavé pre členov tohto fóra.. Neviem či dozrel čas. V každom prípade rád podporím, akúkoľvek aktivitu týmto
smerom.
sano
Nemôžeme robiť veľké veci. Môžeme robiť iba malé veci s veľkou láskou. Matka Tereza
- talmar
- Stálý člen
- Příspěvky: 69
- Registrován: sob 24 bře 2007 13:09
- Bydliště: Frýdlant n.O.
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: Re.re pre Peter
Vstřikování vody do motoru při správném poměru určitě zvedne výkon.Na tomto principu fungovala forsáž u leteckých motorů za války.U automobilových motorů by to bylo asi technicky dosti náročné.Možná jednodušší by bylo vodu nasávat ve formě vodní páry.Stačil by nějaký vyvíječ-měděná trubka okolo výfuku,přes trysku a šup s tím do sání.
Peter píše:Celý fór so vstrekovaním je v množstve vody. Je ťažké to jednoducho dávkovať (počíta sa do toho i vzdušná vlhkosť), ale všeobecne sa mi potvrdilo, že spotreba vody na 100km nesmie prevýšiť 5% spotreby paliva na 100km. Pri vyššej dávke sa účinok stráca. Fabia 1,9SDI spotrebovala približne 2 dl vody na 100km.sanov píše:
Pokiaľ ide o úsporu paliva sa vstrekovaním vody: Moje testy ukázali, 9% úspor
Re: VSTREKOVANIE VODY
Je skoda, ze peter vymazal sve odpovedi. Toto tema pak ztraci logiku. Mohl by mi to nekdo znovu vysvetlit oc tu vlasrne slo? A chtel bych poprosit Slavka o info s jeho sekackou. Diky
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: VSTREKOVANIE VODY
Jakou další informaci bys rád? Však to tu je celý.-JoeF1- píše: A chtel bych poprosit Slavka o info s jeho sekackou. Diky
Mezi námi, podívej se do vlákna ultrazvuková mlha. Tam tý informace je daleko víc. Vstřikování vody, nebo mlhování pracuje, ale účinnost se mění od motoru k motoru. Není to u všech aut stejné. Pohybuje se to mezi 10% až 25% úspory. Je docela rozumné mít termostat co nejvyšší teploty, protože ta vstřikovaná voda chladí spalování vnitřně. Dále je trochu problém v nízkých otáčkách, protože motor se stačí daleko lépe chladit vnějším chlazením než když to kalíš. Je taky rozumné mít vstřikování, či mlhování na vypnutí. Spouštět to až je motor na pracovní teplotě a zarazit vstřikování trochu dřív, než člověk vypne motor, aby nedržel zbytečnou vodu ve válci. Spousta lidí si dělá starosti s tím, co v zimě, ale kdyby člověk moc chtěl, dá se udělat primitivní průtokáč jako odbočka z chladícího potrubí do lehce odmontovatelné nádobky, aby to člověk mohl nainstalovat před jízdou a po jízdě zase vyndat a odnést, nebo nádobku z plastiku, který přežije i zamrznutí. Odbočka průtokáče by musela být taky pružná. Vsadím se, že by to fachalo i na směs vody a glykolu, ale to už by asi nebylo moc šetření, on taky něco stojí a v zimě bude účinnost asi poněkud nižší díky teplotě nasávaného vzduchu, i když to se dá zase řešit i předehřevem vzduchu. nicmébě, nemrznoucí sezńa je o dst delší než mrznoucí a taky během ní lidi víc jezdí, takže i tak to má dost smysl. lAhoj, Slávek.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 175
- Registrován: stř 14 zář 2011 18:29
- Bydliště: Absurdistán
- Dal: 11 poděkování
- Dostal: 55 poděkování
Re: VSTREKOVANIE VODY
Soudruzi z NDR objevili Ameriku...no dobře, tak z Islandu
http://www.hybrid.cz/vedci-z-islandu-sn ... omoci-vody
http://www.hybrid.cz/vedci-z-islandu-sn ... omoci-vody
Jsem hrozně chudej, a tak hraju automaty abych měl hodně peněz.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: VSTREKOVANIE VODY
Je dobré si to přečíst opravdu pozorně.
Ten, kdo to psal sice očividně vůbec neví, o čem píše, ale "soudruzi" to vysvětlovali docela přesně a chytře - jejich cesta je správná, ale nechtějí to hned troubit na "plnou hubu".
Na téma "spalování vody" se tady toho už napsalo víc než dost, ale stále ještě drtivá většina lidí si tu myslí, že jde o přímé spalování vodíku rovnou z vody, která se nějak jenom "rozebere". Tvrdit, že tak jednoduché to není je jen "hlas volajícího na poušti".
Takže vznikly dva velké tábory - jeden těch, kteří tvrdí, že to vůbec nejde, a druhý těch, kteří tvrdí, že to sice nějak jde, ale jim to zatím ještě nefunguje.
Pak je ještě nepatrná hrstka těch, kterým to funguje. Některým z nich jenom proto, že udělali "chybu" a nevědí o tom a některým proto, že vědí, jakou "chybu" je potřeba udělat. Ti první jsou většinou považováni za podvodníky a ti druzí jsou prohlašováni za pobloudilé, případně lháře.
Zdravím - poota
Ten, kdo to psal sice očividně vůbec neví, o čem píše, ale "soudruzi" to vysvětlovali docela přesně a chytře - jejich cesta je správná, ale nechtějí to hned troubit na "plnou hubu".
Na téma "spalování vody" se tady toho už napsalo víc než dost, ale stále ještě drtivá většina lidí si tu myslí, že jde o přímé spalování vodíku rovnou z vody, která se nějak jenom "rozebere". Tvrdit, že tak jednoduché to není je jen "hlas volajícího na poušti".
Takže vznikly dva velké tábory - jeden těch, kteří tvrdí, že to vůbec nejde, a druhý těch, kteří tvrdí, že to sice nějak jde, ale jim to zatím ještě nefunguje.
Pak je ještě nepatrná hrstka těch, kterým to funguje. Některým z nich jenom proto, že udělali "chybu" a nevědí o tom a některým proto, že vědí, jakou "chybu" je potřeba udělat. Ti první jsou většinou považováni za podvodníky a ti druzí jsou prohlašováni za pobloudilé, případně lháře.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: VSTREKOVANIE VODY
Takže míchaj palivo s vodou na emulzi než to vletí do vstřikování, jinak se to zase rozpadne. Co dělaj s vratným palivem? OK, daj to za vratku. Proč hledaj něco, co jim směs stabilizuje? Protože neumí česky a nelezou na fórum U Pramene. Kdyby lezli, našli by tu informaci, že alespoň benzín a voda se bez problému smíchají, když k tomu člověk dodá antifreeze. Nevím, co to udělá v zimě, ale na jaře jsem to koštoval a míchá se to bez problému. Taky to tu někde už aslespoň dva roky je bez fanfár a bez patentu. Až na to teda vědci dojdou, udělám jim z patentu hajzlpapír.minsc píše:Soudruzi z NDR objevili Ameriku..
Ahoj, Slávek.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: VSTREKOVANIE VODY
Ona to nebude jenom emulze. Oni musí tu vodu lehce připorozložit, zrovna tak připolorozložit to palivo a trochu to spolu rekombinovat, aby to palivo hořelo líp, než kdyby tam tu vodu nedávali. Palivo je poměrně složitý polymer, takže tam bude nutná nějaká forma depolymerizace, která ty jeho složky dokáže "zjednodušit". Čím jednodušší polymer, tím ochotněji a čistěji hoří. Pravděpodobně tam nedochází přímo k chemickým změnám, takže je nutné to "použít" dřív, než se to zase samo stihne vrátit do výchozího stavu, kterým je opět voda a původní palivo.Slavek Krepelka píše:Takže míchaj palivo s vodou na emulzi než to vletí do vstřikování, jinak se to zase rozpadne.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe