Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Koloidní stříbro
- Craft
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 475
- Registrován: sob 25 srp 2007 21:27
- Bydliště: Severní Morava
- Dal: 34 poděkování
- Dostal: 241 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
U panelového měřiče to Ileme řešit nemusí, stačí se podívat na rozsah měřených veličin, které uvádí u něj výrobce. Předřadník nebo bočník musí řešit pouze u ručičkového měřáku.
Sice jsem to upgradované schématko nezkoušel, ale základ je stejný s původním schématkem a pouze je zde přidán obvod pro motorek. Navíc lajosovi normálně schéma funguje, protože jej má prakticky odzkoušené jeho realizací (stavbou) a dle jeho popisu průběhu výroby KS, mu funguje správně. Delonův kaskádový násobič je všeobecně měkký zdroj napětí, ale lze jej trochu zlepšit zvednutím kapacity, jak jsem už tady kdysi dávno navrhoval, ale není to v případě tak malého proudu nutnost. Tantaly do násobiče jsou ale dosti drahý a naprosto zbytečný luxus, zvláště při jejich ceně. Počítej s MO cenou 47uF/35V kolem 50 - 60kč / 1ks. Tantaly se ale dělají i s vyšší kapacitou než 47uF, třeba 68uF, 100uF a mám dojem že i 220uF, ale pouze na menší napětí kolem 10V, ale to jen tak pod čarou.
Rozhodně a to raději zdůrazňuji, nedoporučuji lidem bez potřebných znalostí a kvalifikace používat trafa na vysoké napětí. Ten násobič je bezpečnější (měkký zdroj), ale i ten může jedincům se slabším srdcem ublížit při dotyku, takže bacha na to. Elektrolýza krve vysokým DC napětím není sranda a bez včasné lékařské pomoci (transfůze krve) ten člověk nemá šanci na přežití. To není jako se otřepat ze zásahu 230V AC. Kdysi jsem byl na školení, kde byl profík ze záchranky a popisoval nám právě případ a průběh takového úrazu, bohužel s tragickým koncem.
Pokud používáš kohoutkovou vodu pouze pro kontrolu funkčnosti, tak ok, ale pro výrobu KS si pořiď injekční nebo od Kulicha. Vzdálenost drátových elektrod 30mm na průměr elektrod 4mm je ale fakt málo, jak ti radí Ilem. Na funkčnost zapojení obvodu to ale nemá vliv.
Optimální je V a A měřit současně a sledovat na měřácích aspoň při prvotním oživení zapojení. Pak to stačí řešit přepínačem a jedním měřákem. Předpokládám, že pokud zvládněš namalovat schéma v eaglu, tak víš jak funguje proudový zdroj. lajosovo schématko ale musí fungovat na první zapojení, pokud něco nezapojíš špatně, třeba tranzistor, ale od toho jsou zase datasheety.
Jinak 7812 jede do 1A, nebo 1,5A (dle jeho výrobce). 78L12 do 100mA nebo 150mA (dle jeho výrobce). Nezaměňovat ale absolutně maximální hodnoty s provozními. Pokud za ním naměříš větší proudový odběr, aniž by tomu odpovídal odběr součástek za ním, je někde chyba. Osobně ale raději součástky v zapojení volím tak, aby byla dostatečná rezerva, než opačně, pokud mi to velikost přístroje dovolí. Pokud proud jednoduchým výpočtem odpovídá, je třeba 78L12 nahradit za výkonnější 7812. Ale tohle jsou snad základy elektrotechniky, bez kterých nelze nic stavět, nebo oživovat.
Vidím, že sis s tím ale opravdu vyhrál a máš přístup k průmyslovému laseru (řezané díly a gravírovaní). Akorát to spojování dílů, bych volil spíše na zacvakávací mechanismus, aby nebylo vidět tolik šroubků. To mi hned nostalgicky připomnělo oblíbenou stavebnici z dětských let Merkur
Předpokládám také, že víš, jak se měří multimetrem proud. Pokud ne, zapoj multimetr sériově na výstup obvodu (+) před relátkem. Naprázdno nenaměříš žádný proud. Po ponoření (pouze cvičně) do kohoutí vody se proud zvětší na svou maximální hodnotu nastavenou odporem (trimrem) a napětí musí velmi výrazně klesnout, což je rozumné měřit zase druhým multimetrem. Pokud máš pouze jeden, musíš jej přehodit.
P.S. Netuším ale, proč všichni dnes v amatérských konstrukcích napájejí panelové měřáky 9V baterií, nebo používají zvlášť trafo a nesáhnou raději po nějakém galvanickém oddělení původního zdroje. Ono se to určitě vyplatí
Sice jsem to upgradované schématko nezkoušel, ale základ je stejný s původním schématkem a pouze je zde přidán obvod pro motorek. Navíc lajosovi normálně schéma funguje, protože jej má prakticky odzkoušené jeho realizací (stavbou) a dle jeho popisu průběhu výroby KS, mu funguje správně. Delonův kaskádový násobič je všeobecně měkký zdroj napětí, ale lze jej trochu zlepšit zvednutím kapacity, jak jsem už tady kdysi dávno navrhoval, ale není to v případě tak malého proudu nutnost. Tantaly do násobiče jsou ale dosti drahý a naprosto zbytečný luxus, zvláště při jejich ceně. Počítej s MO cenou 47uF/35V kolem 50 - 60kč / 1ks. Tantaly se ale dělají i s vyšší kapacitou než 47uF, třeba 68uF, 100uF a mám dojem že i 220uF, ale pouze na menší napětí kolem 10V, ale to jen tak pod čarou.
Rozhodně a to raději zdůrazňuji, nedoporučuji lidem bez potřebných znalostí a kvalifikace používat trafa na vysoké napětí. Ten násobič je bezpečnější (měkký zdroj), ale i ten může jedincům se slabším srdcem ublížit při dotyku, takže bacha na to. Elektrolýza krve vysokým DC napětím není sranda a bez včasné lékařské pomoci (transfůze krve) ten člověk nemá šanci na přežití. To není jako se otřepat ze zásahu 230V AC. Kdysi jsem byl na školení, kde byl profík ze záchranky a popisoval nám právě případ a průběh takového úrazu, bohužel s tragickým koncem.
Pokud používáš kohoutkovou vodu pouze pro kontrolu funkčnosti, tak ok, ale pro výrobu KS si pořiď injekční nebo od Kulicha. Vzdálenost drátových elektrod 30mm na průměr elektrod 4mm je ale fakt málo, jak ti radí Ilem. Na funkčnost zapojení obvodu to ale nemá vliv.
Optimální je V a A měřit současně a sledovat na měřácích aspoň při prvotním oživení zapojení. Pak to stačí řešit přepínačem a jedním měřákem. Předpokládám, že pokud zvládněš namalovat schéma v eaglu, tak víš jak funguje proudový zdroj. lajosovo schématko ale musí fungovat na první zapojení, pokud něco nezapojíš špatně, třeba tranzistor, ale od toho jsou zase datasheety.
Jinak 7812 jede do 1A, nebo 1,5A (dle jeho výrobce). 78L12 do 100mA nebo 150mA (dle jeho výrobce). Nezaměňovat ale absolutně maximální hodnoty s provozními. Pokud za ním naměříš větší proudový odběr, aniž by tomu odpovídal odběr součástek za ním, je někde chyba. Osobně ale raději součástky v zapojení volím tak, aby byla dostatečná rezerva, než opačně, pokud mi to velikost přístroje dovolí. Pokud proud jednoduchým výpočtem odpovídá, je třeba 78L12 nahradit za výkonnější 7812. Ale tohle jsou snad základy elektrotechniky, bez kterých nelze nic stavět, nebo oživovat.
Vidím, že sis s tím ale opravdu vyhrál a máš přístup k průmyslovému laseru (řezané díly a gravírovaní). Akorát to spojování dílů, bych volil spíše na zacvakávací mechanismus, aby nebylo vidět tolik šroubků. To mi hned nostalgicky připomnělo oblíbenou stavebnici z dětských let Merkur
Předpokládám také, že víš, jak se měří multimetrem proud. Pokud ne, zapoj multimetr sériově na výstup obvodu (+) před relátkem. Naprázdno nenaměříš žádný proud. Po ponoření (pouze cvičně) do kohoutí vody se proud zvětší na svou maximální hodnotu nastavenou odporem (trimrem) a napětí musí velmi výrazně klesnout, což je rozumné měřit zase druhým multimetrem. Pokud máš pouze jeden, musíš jej přehodit.
P.S. Netuším ale, proč všichni dnes v amatérských konstrukcích napájejí panelové měřáky 9V baterií, nebo používají zvlášť trafo a nesáhnou raději po nějakém galvanickém oddělení původního zdroje. Ono se to určitě vyplatí
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte 17 zář 2013 11:35
- Dostal: 7 poděkování
Re: Koloidní stříbro
To je mi jasne ze se nemusi i digitalniho paneloveho meridla resit pridavne rezistory kdyz neprekrocim merene napeti.
PRijde mi jen divne ze pri pouziti rezistoru 1ohm a 10 M merene veliciny jsou priblizne stejne to mne prijde jako blbost ....... merakem to neni, predpokladam ze je problem v TIP48, ktery je "nalomeny"
Ty kondiky nebudu menit za tantaly jen zvednu hodnotu na 220uf aby to napeti tak nepadalo.
Jasne ze mam injekcni Uz jsem neco "vyrobil" takze vim ze to chodi ok, jen resim problem s merenim ..... a tim tipem ( pokud neni poblem jinde )
Co se tyce elektrod tak kazdy pise neco jineho, uz se smeju Jeden 2 nasobek, druhy 4x nasobek, treti pise ze to ma byt co nejblize atd ....
7812 sice jede do 1 A ale dam tam radsi 78S12 s chladicem ..... vzhledem k tomu relatku a motoru, ktery nema stejny odber jako u lajose .
U spojovani dilu krabice jsem schvalne pouzil sroubky aby to poradne drzelo pohromade, zacvakavaci patent je dobry tak na jendoduche krabice typu raspberry apod ......
Pristup k laseru mam mam to doma Stavel jsem buildlog laser v.2.0 www.buildlog.org
To ti asi pripomnelo merkur jen diky te barevne kombinaci
Ano merit s ampermetrem fakt umim ale pri propojeni do obvodu to skoro nic neukazuje, coz je tedy fakt zajimave .......... rozhodne nic nad 0.1 mA .....
Napeti na prazdno namerim pred ponorenim cca 200v a po ponoreni kresne na 0 a obvodem nic neprochazi ....... mereno primo mezi elektrodama a pcb ......
DAl jsem tam tu 9V baterii protoze se mne nechtelo predelavat uz PCB, vim ze to tu nekdo placnul pokud jsi to nebyl nakonec ty
PRijde mi jen divne ze pri pouziti rezistoru 1ohm a 10 M merene veliciny jsou priblizne stejne to mne prijde jako blbost ....... merakem to neni, predpokladam ze je problem v TIP48, ktery je "nalomeny"
Ty kondiky nebudu menit za tantaly jen zvednu hodnotu na 220uf aby to napeti tak nepadalo.
Jasne ze mam injekcni Uz jsem neco "vyrobil" takze vim ze to chodi ok, jen resim problem s merenim ..... a tim tipem ( pokud neni poblem jinde )
Co se tyce elektrod tak kazdy pise neco jineho, uz se smeju Jeden 2 nasobek, druhy 4x nasobek, treti pise ze to ma byt co nejblize atd ....
7812 sice jede do 1 A ale dam tam radsi 78S12 s chladicem ..... vzhledem k tomu relatku a motoru, ktery nema stejny odber jako u lajose .
U spojovani dilu krabice jsem schvalne pouzil sroubky aby to poradne drzelo pohromade, zacvakavaci patent je dobry tak na jendoduche krabice typu raspberry apod ......
Pristup k laseru mam mam to doma Stavel jsem buildlog laser v.2.0 www.buildlog.org
To ti asi pripomnelo merkur jen diky te barevne kombinaci
Ano merit s ampermetrem fakt umim ale pri propojeni do obvodu to skoro nic neukazuje, coz je tedy fakt zajimave .......... rozhodne nic nad 0.1 mA .....
Napeti na prazdno namerim pred ponorenim cca 200v a po ponoreni kresne na 0 a obvodem nic neprochazi ....... mereno primo mezi elektrodama a pcb ......
DAl jsem tam tu 9V baterii protoze se mne nechtelo predelavat uz PCB, vim ze to tu nekdo placnul pokud jsi to nebyl nakonec ty
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Ohledně předřadníků a bočníků se mýlíte oba dva. Alespoň u panelových měřidel, která jsem já měl v ruce. Rozsah se tam nastavuje proletováním příslušných propojek. To není nic jiného, než předřadníky a bočníky. Pokud chceš jedním měřákem měřit zároveň napětí i proud, musíš proletovat propojky příslušného rozsahu. Tím zároveň určíš, jaký bude vnitřní odpor měřidla a následně k němu musíš dopočítat bočník a předřadník v Lajosově schematu. Bočník se moc řešit nemusí, protože vnitřní odpor měřáku je hluboko pod tolerancí R8, ale R9 je potřeba řešit. Teda pokud nemáš intelgintní LCD, který automaticky ví, že jednou měří jednotky voltů (v případě měření úbytku na R8) a jindy měří stovky voltů při měření napětí. Odpor 10Mohmů ukazuje spíš na to, že Lajos nepoužil inteligentní měřič s automatickým přepínáním rozsahů.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
39,-Kč http://www.ges.cz/cz/tan-47-35-ctc-e-rm ... 14045.htmlCraft píše:Počítej s MO cenou 47uF/35V kolem 50 - 60kč / 1ks.
Delonův násobič ztvrdne použitím tantalů i při stejné kapacitě. Může za to lepší ESR a menší svod a menší parazitní indukčnost. Ale samozřejmě lze použít i obyčejný elyt s vyšší kapacitou.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Jde to i jednodušeji (teda nevím, jestli u všech panelových měřáků), ale mě funguje pouhé "podložení" měřené země diodou. Pak lze použít stejný zdroj, jako pro napájení měřeného obvodu i bez galvanického oddělovače.Craft píše: P.S. Netuším ale, proč všichni dnes v amatérských konstrukcích napájejí panelové měřáky 9V baterií, nebo používají zvlášť trafo a nesáhnou raději po nějakém galvanickém oddělení původního zdroje. Ono se to určitě vyplatí
Při měření proudu, jako úbytku napětí na odporu je to jedno, při měření napětí to "ukradne" z měřeného napětí cca 0,6V, což při měření napětí v rozsahu 10 - 200V je zanedbatelné.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Craft
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 475
- Registrován: sob 25 srp 2007 21:27
- Bydliště: Severní Morava
- Dal: 34 poděkování
- Dostal: 241 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Ilem:
Souhlas Ileme, moje chyba, že jsem se nepodíval do schématu a je pravda, že ty klasické modulové LCD nebo segmentové měřáky, potřebují ještě předřadník nebo bočník. Lajos to tam má i zakresleno tužkou a ta hodnota odporu 10M je jasná. Předpokládám, že to bude nějaké obyč. LCD typu DM-xxxx.
Díky za ten tip s tou diodou Snad to bude chodit spolehlivě, jako to schéma, co jsem tady hodil, to funguje zaručeně (mám odzkoušeno).
bluewave65:
Na DPS, kterou jsi překresloval sám, čili není zatím ověřená, se chyba, navíc na dálku, hledá poněkud blbě. Lajosovo zapojení jsem kdysi dávno zkoušel ze šuplíkových zásob, tak vím, že to šlape bez problémů, ale pamatuji se, že jsem taky raději šáhl po 220uF, i když 100uF tady taky bude stačit.
Vyzkoušej úplně odpojit ten LCD měřák a odpor 1k (pokud správně čtu hodnotu) u kontaktu relé a dej tam místo něj propojku a vyzkoušej změřit V a A multimetrem, jak jsem popisoval. Pokud to bude ok, pak si hrej s nastavováním svého LCD měřáku. Pokud nepomůže jej odpojit, vyzkoušej ještě přerušit napájecí větev pro motorek (IO2), tedy uvést do stavu bez napětí pin 7,8,4. Pokud ani to ne, máš chybu někde v zapojení, zřejmě na DPS, nebo jak píšeš vyzkoušej vyměnit ten TIP48. Co se týče těch tranzistorů, tak bych to zas tak neřešil a dal tam klidně standardní BC337 a druhý MJE340, prostě něco ze šuplíku Ten TIP48 je ale určitě výkonější a má lepší pouzdro pro umístění na chladič, nicméně ten nepotřebuješ, protože se tam nemá co přehřívat při tak malém proudu, jaký tam nastavíš tím trimrem vs odpor.
Jinak 7812 stačí bohatě. 78S12 opravdu nepotřebuješ, pokud ten tvůj motorek pro míchadlo nemá extra velký proudový odběr.
Vzdálenost elektrod:
Dle mě to nelze paušalizovat nějakým násobkem, ale je potřeba vzít v úvahu i robustnost elektrod vs. velikost nádoby s vodou. Rozhodně rozteč 10 nebo 20mm je u drátových elektrod průměru 4mm hodně málo. Sice máš míchadlo, ale osobně bych nepoužil ani 30mm, ale minimálně těch 40mm. Sice jsi tady limitovaný velikostí 400ml kádinky (běž raději do 600ml), která je větší. Navíc máš velké startovní napětí a díky aktivní ploše elektrod nepotřebuješ ani velký proud.
Právě, že díky tomu množství šroubků , ale souhlasím, že je to pevnější, pokud to má něco nést. Barevná kombinace, to zase spíše lego, ale tohle za mého mládí nebylo
Z jakého konkrétního materiálu jsi to řezal, vzhledem k barvám a vzhledu, bych to tipl na ABS.
Souhlas Ileme, moje chyba, že jsem se nepodíval do schématu a je pravda, že ty klasické modulové LCD nebo segmentové měřáky, potřebují ještě předřadník nebo bočník. Lajos to tam má i zakresleno tužkou a ta hodnota odporu 10M je jasná. Předpokládám, že to bude nějaké obyč. LCD typu DM-xxxx.
Ok 40-60kč To "přitvrzení" násobiče vyjde opravdu levněji větší hodnotou klasického elytu, pokud nejsi limitovaný místem a výsledek bude stejný.39,-Kč http://www.ges.cz/cz/tan-47-35-ctc-e-rm ... 14045.html
Díky za ten tip s tou diodou Snad to bude chodit spolehlivě, jako to schéma, co jsem tady hodil, to funguje zaručeně (mám odzkoušeno).
bluewave65:
Na DPS, kterou jsi překresloval sám, čili není zatím ověřená, se chyba, navíc na dálku, hledá poněkud blbě. Lajosovo zapojení jsem kdysi dávno zkoušel ze šuplíkových zásob, tak vím, že to šlape bez problémů, ale pamatuji se, že jsem taky raději šáhl po 220uF, i když 100uF tady taky bude stačit.
Vyzkoušej úplně odpojit ten LCD měřák a odpor 1k (pokud správně čtu hodnotu) u kontaktu relé a dej tam místo něj propojku a vyzkoušej změřit V a A multimetrem, jak jsem popisoval. Pokud to bude ok, pak si hrej s nastavováním svého LCD měřáku. Pokud nepomůže jej odpojit, vyzkoušej ještě přerušit napájecí větev pro motorek (IO2), tedy uvést do stavu bez napětí pin 7,8,4. Pokud ani to ne, máš chybu někde v zapojení, zřejmě na DPS, nebo jak píšeš vyzkoušej vyměnit ten TIP48. Co se týče těch tranzistorů, tak bych to zas tak neřešil a dal tam klidně standardní BC337 a druhý MJE340, prostě něco ze šuplíku Ten TIP48 je ale určitě výkonější a má lepší pouzdro pro umístění na chladič, nicméně ten nepotřebuješ, protože se tam nemá co přehřívat při tak malém proudu, jaký tam nastavíš tím trimrem vs odpor.
Jinak 7812 stačí bohatě. 78S12 opravdu nepotřebuješ, pokud ten tvůj motorek pro míchadlo nemá extra velký proudový odběr.
Vzdálenost elektrod:
Dle mě to nelze paušalizovat nějakým násobkem, ale je potřeba vzít v úvahu i robustnost elektrod vs. velikost nádoby s vodou. Rozhodně rozteč 10 nebo 20mm je u drátových elektrod průměru 4mm hodně málo. Sice máš míchadlo, ale osobně bych nepoužil ani 30mm, ale minimálně těch 40mm. Sice jsi tady limitovaný velikostí 400ml kádinky (běž raději do 600ml), která je větší. Navíc máš velké startovní napětí a díky aktivní ploše elektrod nepotřebuješ ani velký proud.
To ti asi pripomnelo merkur jen diky te barevne kombinaci.
Právě, že díky tomu množství šroubků , ale souhlasím, že je to pevnější, pokud to má něco nést. Barevná kombinace, to zase spíše lego, ale tohle za mého mládí nebylo
Pokud jsi to stavěl sám, tak to jsi šikovnej Pamatuji se, že kolega si stavěl CNC frézu, ale netušil jsem, že dneska už existují návody i na stavbu laseru. Co u toho používáš za aplikaci, Corel, nebo něco jiného? Kamarád má profi laser, tak celkem často něco na něm děláme a má tam Corel, na který věčně nadává, ale je trochu zmlsaný z produktů AbdobeStavel jsem buildlog laser v.2.0 http://www.buildlog.org
Z jakého konkrétního materiálu jsi to řezal, vzhledem k barvám a vzhledu, bych to tipl na ABS.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Souhlasím. Před pár lety jsem dostal hromádku součástek ze zrušeného skladu jedné firmy, tak ceny moc neřeším. Ale zásoby se tenčí, budu muset postupně začítCraft píše: To "přitvrzení" násobiče vyjde opravdu levněji větší hodnotou klasického elytu, pokud nejsi limitovaný místem a výsledek bude stejný.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte 17 zář 2013 11:35
- Dostal: 7 poděkování
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Mam tam DSP jednotku co zere primo v lasercadu veci z corelu ( je tam pro to plugin )
http://www.lightobject.com/AWC608-Comme ... -P321.aspx
Rezane to je z liteho plexi .... extrudovane neni moc dobre pro laser ( hori to )
CNCcko mam taky . takove mensi ....... 500x300x250 pracovni plocha .... na male veci ......
Na sestaveni laseru pokud vim moc navodu neni, jen ten na buildlog .....
lidi si predelavaji ty cinske lasery na to DSP, ale ty stoji za hovno i po predelani
http://www.lightobject.com/AWC608-Comme ... -P321.aspx
Rezane to je z liteho plexi .... extrudovane neni moc dobre pro laser ( hori to )
CNCcko mam taky . takove mensi ....... 500x300x250 pracovni plocha .... na male veci ......
Na sestaveni laseru pokud vim moc navodu neni, jen ten na buildlog .....
lidi si predelavaji ty cinske lasery na to DSP, ale ty stoji za hovno i po predelani
- Craft
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 475
- Registrován: sob 25 srp 2007 21:27
- Bydliště: Severní Morava
- Dal: 34 poděkování
- Dostal: 241 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Ilem:
To se pak bastlí dobře, když je z čeho Zrovna před nedávnem mě bylo líto vyhodit jeden starší ATA HDD, tak jsem ho rozebral a uděl z něj brusku na drobné nářadí (šroubováky, skalpely). Brousí super a nestálo to ani 1kč, protože vše jsem měl po šuplíkách. Přikládám foto pro inspiraci.
Jinak součástky na své prototypy vždy poctivě kupuji, ale mám zase své zdroje a už to beru na živnost, čili ve větším množství. Raději už ale ani nepočítám, kolik stál a ještě stále není úplně ve finále profi verze inteligentního a plně automatického výrobníku na KS. Kamarád už si dělá z toho srandu, když viděl co za laboratorní kus HW z vlastním FW z toho vzešel. Ono to ale už analogem ani nejde všechny ty funkce ukočírovat a bez procesoru si to ani neškrtne.
To se pak bastlí dobře, když je z čeho Zrovna před nedávnem mě bylo líto vyhodit jeden starší ATA HDD, tak jsem ho rozebral a uděl z něj brusku na drobné nářadí (šroubováky, skalpely). Brousí super a nestálo to ani 1kč, protože vše jsem měl po šuplíkách. Přikládám foto pro inspiraci.
Jinak součástky na své prototypy vždy poctivě kupuji, ale mám zase své zdroje a už to beru na živnost, čili ve větším množství. Raději už ale ani nepočítám, kolik stál a ještě stále není úplně ve finále profi verze inteligentního a plně automatického výrobníku na KS. Kamarád už si dělá z toho srandu, když viděl co za laboratorní kus HW z vlastním FW z toho vzešel. Ono to ale už analogem ani nejde všechny ty funkce ukočírovat a bez procesoru si to ani neškrtne.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte 17 zář 2013 11:35
- Dostal: 7 poděkování
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Jo tohle jsem nekde uz videl, myslim ze na hackaday.com ) dobra hracka ....
Mam tu 3 tyhle motory, nekde jsem videl schema na "kontroler" a nemusis u toho mit hromadu zbytecnosti ....
Jo , ale kdo ma cas se srat s firmware, i kdyz takova blbost by sla napsat i v bascomu.
Taky tu mam rozdelany inteligentni kontroler s lcd na pestovani marjanky a jeste jsem to nedodelal ) neni cas .....
Co tam mas ? Jemny smirgl ?
Mam tu 3 tyhle motory, nekde jsem videl schema na "kontroler" a nemusis u toho mit hromadu zbytecnosti ....
Jo , ale kdo ma cas se srat s firmware, i kdyz takova blbost by sla napsat i v bascomu.
Taky tu mam rozdelany inteligentni kontroler s lcd na pestovani marjanky a jeste jsem to nedodelal ) neni cas .....
Co tam mas ? Jemny smirgl ?
- Craft
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 475
- Registrován: sob 25 srp 2007 21:27
- Bydliště: Severní Morava
- Dal: 34 poděkování
- Dostal: 241 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Jo, je to obyč. papírový šmirgl s jemnějším zrnem (600) nařezaný ručním vykružovadlem. Ale snad si nemyslíš, že bych pro tuhle hračku navrhoval a dělal ovládací obvod, tolik času na takové blbiny zase fakt nemám Potřeboval jsem něco , co zabere nejméně času na úpravu, tak jsem vzal starší externí HDD rámeček a trochu mu upravil ovládací elektroniku a není co řešit. Potřeboval jsem hlavně něco na jemné nářadí a stolní bruska i v nejmenším provedení je moc velké heblo a navíc má pouze hrubý kámen. Nějaké brusky na nože jsou na dvě věci, když to má zlomenou špičku a stejně to ani nebrousí dost jemně. Tohle je naprosto perfektní a dostačující na drobné věci.
Koukám ale, že jsi strojově vybavený dobře. Předpokládám, že to nemáš pouze pro hobby použití, to by byl poněkud drahý koníček. Ty lasery z Číny nejsou žádná sláva, to máš pravdu, protože pokud si neumíš tomu dělat i servis, tak za chvíli jsou tam vůle jako blázen, ale jinak to není zas tak špatné vzhledem k pořizovací ceně. Z toho tvého obrázku mi to spíše přišlo jako ABS, než plexi. Taky nepoužívám extrudované plexi, ale pouze lité v matu, protože v lesku je na tom vidět každý prst, aspoň na tmavějších barvách. Navíc to extrudované plexi je i dosti křehké a velmi rádo praská, proto jsem ho zavrhl hned ze začátku.
Koukám ale, že jsi strojově vybavený dobře. Předpokládám, že to nemáš pouze pro hobby použití, to by byl poněkud drahý koníček. Ty lasery z Číny nejsou žádná sláva, to máš pravdu, protože pokud si neumíš tomu dělat i servis, tak za chvíli jsou tam vůle jako blázen, ale jinak to není zas tak špatné vzhledem k pořizovací ceně. Z toho tvého obrázku mi to spíše přišlo jako ABS, než plexi. Taky nepoužívám extrudované plexi, ale pouze lité v matu, protože v lesku je na tom vidět každý prst, aspoň na tmavějších barvách. Navíc to extrudované plexi je i dosti křehké a velmi rádo praská, proto jsem ho zavrhl hned ze začátku.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte 17 zář 2013 11:35
- Dostal: 7 poděkování
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Tak jsem se dokopal udelat tu brusku jak si rikal ze to nema smysl
Napajeni 220V ( trafo ), regulace rychlosti, rizeno L293D
Smirgl pak koupim pozdeji a uriznu to laserem aby to nemelo zbytecne vibrace pri tech rychlostech
cus ........
Napajeni 220V ( trafo ), regulace rychlosti, rizeno L293D
Smirgl pak koupim pozdeji a uriznu to laserem aby to nemelo zbytecne vibrace pri tech rychlostech
cus ........
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Craft
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 475
- Registrován: sob 25 srp 2007 21:27
- Bydliště: Severní Morava
- Dal: 34 poděkování
- Dostal: 241 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
Hezká bruska, musím pochválit, je vidět, že máš to nejdůležitější, tj. ten čas si s tím vyhrát a strojové vybavení. Z obrázku mi to připadá ale trošku větší než je velikost rámečku pro HDD, ale asi to bude tím, že jsi zvětšil plotnu na šmirgl, což nemusí být špatné. Rozumně volená větší plocha se vždycky hodí. Tento typ stolních mini brusek na jemný šmirlg papír na trhu totiž chybí, aspoň jsem na žádnou takovou nikde nenarazil, ale třeba jsem jenom špatně hledal Můžeš je začít třeba komerčně vyrábět i v různých barevných kombinacích, protože vidím, že je máš v oblibě
Akorát to má dvě drobné nevýhody. 1. Nemá to bočnice jako ten rámeček, tak při broušení bude celé okolí zaneřáděno prachem vznikající při broušení. U toho rámečku se taky něco málo dostane přes ty bočnice, ale většinu to zachytí a co zůstane v prostorách rámečku brusky, pak stačí někde venku vyfouknout stlačeným vzduchem ve spreji. Nakonec to zapuštění v rámečku má i bezpečnostní význam. 2. Je dosti vysoká, takže pro sezení musíš mít ruce zdvižené více nad stolem. To jsou pouze vlastní praktické poznatky z provozu brusky, které druhému vadit třeba nemusí
Tip: Když tu regulaci upravíš, tak od 60 až 100 ot./min. do 1500 až 2000 ot./min. a uděláš to trošku nižší a rozměrově i na větší kádinku a do vyřezaných otvorů v plotně vlepíš malé neodymové magnetky, (stačí 2ks na plotně umístěných naproti sobě) a schováš to do krabičky, máš perfektní magnetickou míchačku. Stačí tam pak dát ještě jednoduchý sledovač otáček s vývodem na displej a samozřejmě regulaci a není co řešit. Tohle se dá vyrobit celkem levně oproti cenám magnetických míchaček na trhu, které navíc mnohdy ani nemají tak nízké otáčky, většinou začínají od 300 ot/min., což je moc. Mám to sice také v plánu a takovou cenově rozumnou míchačku s programovatelným jednočipem Atmel vytvořit, ale stále nemám na to dost času to zrealizovat a někdo schopný, kdo umí dotáhnout svou práci samostatně do reprodukovatelného finále a je i strojově vybaven, se tady hledá poměrně obtížně. Kdyby tě to náhodou zaujalo, napiš mi na SZ nebo raději na email, protože upozornění na SZ z fóra mi spolehlivě nechodí.
Akorát to má dvě drobné nevýhody. 1. Nemá to bočnice jako ten rámeček, tak při broušení bude celé okolí zaneřáděno prachem vznikající při broušení. U toho rámečku se taky něco málo dostane přes ty bočnice, ale většinu to zachytí a co zůstane v prostorách rámečku brusky, pak stačí někde venku vyfouknout stlačeným vzduchem ve spreji. Nakonec to zapuštění v rámečku má i bezpečnostní význam. 2. Je dosti vysoká, takže pro sezení musíš mít ruce zdvižené více nad stolem. To jsou pouze vlastní praktické poznatky z provozu brusky, které druhému vadit třeba nemusí
Tip: Když tu regulaci upravíš, tak od 60 až 100 ot./min. do 1500 až 2000 ot./min. a uděláš to trošku nižší a rozměrově i na větší kádinku a do vyřezaných otvorů v plotně vlepíš malé neodymové magnetky, (stačí 2ks na plotně umístěných naproti sobě) a schováš to do krabičky, máš perfektní magnetickou míchačku. Stačí tam pak dát ještě jednoduchý sledovač otáček s vývodem na displej a samozřejmě regulaci a není co řešit. Tohle se dá vyrobit celkem levně oproti cenám magnetických míchaček na trhu, které navíc mnohdy ani nemají tak nízké otáčky, většinou začínají od 300 ot/min., což je moc. Mám to sice také v plánu a takovou cenově rozumnou míchačku s programovatelným jednočipem Atmel vytvořit, ale stále nemám na to dost času to zrealizovat a někdo schopný, kdo umí dotáhnout svou práci samostatně do reprodukovatelného finále a je i strojově vybaven, se tady hledá poměrně obtížně. Kdyby tě to náhodou zaujalo, napiš mi na SZ nebo raději na email, protože upozornění na SZ z fóra mi spolehlivě nechodí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte 17 zář 2013 11:35
- Dostal: 7 poděkování
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
No ze bych to chtel vyrabet, to fakt ne
Pro sebe si s tim vyhrat to jo, ale tedka mam v planu stavet 3d tiskarnu takze jsem casove trochu mimo .....
neco takoveho :
http://www.automationtechnologiesinc.co ... controller
Jo bordel bude to mne taky napadlo, ale na nejake silene brouseni to stejne neni . jen tak nekdy a jen zlehka ten motor taky neni zadny zazrak je to tak na tu michacku........
digitalne se to ridit da to mas pravdu lepe nez nejaky motor z CD
Pro sebe si s tim vyhrat to jo, ale tedka mam v planu stavet 3d tiskarnu takze jsem casove trochu mimo .....
neco takoveho :
http://www.automationtechnologiesinc.co ... controller
Jo bordel bude to mne taky napadlo, ale na nejake silene brouseni to stejne neni . jen tak nekdy a jen zlehka ten motor taky neni zadny zazrak je to tak na tu michacku........
digitalne se to ridit da to mas pravdu lepe nez nejaky motor z CD
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: Koloidní stříbro
Mimo téma (offtopic)
... http://robodoupe.cz/2014/driver-stejnos ... oru-l9110/ ...bluewave65 píše:digitalne se to ridit da to mas pravdu lepe nez nejaky motor z CD
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...