Tím bych si nebyl až tak jistý. Mé zkušenosti s rozdílem použití dieslu a benzínu jako paliva nasvědčují o naprostém opaku. Sekačka, vzduchem chlazená a benzínová honěná na 3 díly benzínu a 1 díl nafty mi nadělala o tolik víc práce, že to nebylo ani legrační. Skoro dvojnásobek sekání jenom na benzín. Ford Taurus cca 3 litry a cca 1300kg váhy na benzín mi žral v průměru kolem 9 až 10 litrů na sto. Dieslový Ford 350 7.9 litrů s bednou 2.5m x 2.5m x 5m dlouhou, prázdná váha cca 4.3 tuny, mi žral při poměrně stejném způsobu jízdy nejakých 13 litrů dieslu a to jsem povětšinou prázdný nebyl. Tam se projevovala víc nepřítomná aerodynamika při rychlosti přes 100km/h než váha. Malinká ruční dokončovací sekačka se strunou místo nože, takový ten dvoutaktní motorový klacek na dostříhávání kolem plotů, stromů a podobně. Pokud jsem do benzínu nalil tak 2-3 krát víc oleje, otáčky ve volnoběhu naskočily podle zvuku skoro na dvojnásobek a taky hodně narostl, podle toho jak to sekalo, krutný moment. Brzo jsem ji daroval a koupil kosu, protože mi ten bazmek lezl na nervy, ale opět se mi projevil rozdíl pálení dlouých a krátkých řetězců v palivu a to i přes to, že ten olej nehořel ani zdaleka dokonale. Ono tam jse ještě taky o princip plnidla.poota píše: Palivo je poměrně složitý polymer, takže tam bude nutná nějaká forma depolymerizace, která ty jeho složky dokáže "zjednodušit". Zdravím - poota
Takže alespoň u mně teorie stranou. Do určité míry, čím delší řetězce polymeru rozbiješ spálením, tím víc z toho dostaneš energie, ale je to velice hrubé pravidlo, kterému se naprosto vymyká například vodík. Jenom délka polymerizace to nevysvětluje. Co se tam může dít je to, že s přihlédnutím k samotnému faktu, že směs vody a dieslu se brzy rozpadá, že pokud to přeci jenom nějak s tou vodou skoulejí a rozloží ji, navážou se na palivo na nějakou dobu kyslík a vodík zvlášť (zatraceně o tom pochybuju) a jak vodík, tak kyslík pomůžou rozprášit palivo v momentě, kdy opouští vstřikovací trysku do válce. Nicméně, totéž se dá velice snadno přisoudit odparu dobře promixované vody díky teplotě při stlačení směsi pístem u dieselu.
Pokud nevidím patent a nevím jak to přesně ukuchtili, těžko soudit, ale podle článku hledají něco, co by udrželo vodu a diesel smíchané. To mi říká, že jde nejspíše čistě o momentální emulsi nafty a vody. Odpar vody stále považuju za největší vliv na to, o kolik se zvedne výkon motoru díky extra plynu (přehřáté páře) odpařené z emulze paliva, která také svým odparem ochlazuje a poněkud zpomaluje vnitřní spalování a tím funguje jako vynikající antidetonátor, jehož použití opět zvyšuje výkon motorů. Pokud by se jednalo o přidání energie rozloženého vodíku a kyslíku, očekával bych od systému prudší hoření a tím problém s prudší detonací. Detonace dieselu je sice poněkud kontrolovaná vstřikem, ale poslechnu-li si diesel a poslechnu-li si benzíňák, mám s tou teorií pomalého spalování v dieslu oproti benzíňáku dost problém. Neříkám, že ten odpar vody je to jedinné, jenom je podle mne tento jev tím nejpodstatnějším.
S laskavým pozdravem, Slávek