Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Využití biomasy

Odpovědět
ovčák
Stálý člen
Příspěvky: 35
Registrován: pát 23 lis 2007 1:23

Příspěvek od ovčák »

vypadly mi dvě věty. a nebo jsem si to jen myslel a psal blábol. no jasně že to musíš nejdřív nalejt etanol, metanol. při asi 60 stupních se přidá ten louh jako katalyzátor. ve fabrice kus od nás ten metanol získávají zpět zahřátím. po 8 hodinách se vyloučí ten sajrajt, na kterej nemůžeš jezdit a zbytek je měřo.pokud však nemáš uzavřený reaktor, tak při přeměně přijdeš o hodně etanolu. oni ho z části recyklují.já experimentoval nejen s řepkovám olejem, ale i s kafilerním tukem. no, dá se to, ale.......řepka voní proti tomu po fialkách. kafilerní tuk však bude gratis.


NEJHORŠÍ JSOU DOMNĚNKY.A TAKY NASRANÝ LIDI.
dag
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 06 zář 2007 19:09
Bydliště: slovácko

Příspěvek od dag »

Tak toto téma mi přijde fakt jako zajímavé. Vždyť i ten vodík se musí s něčím hořlavým míchat. Napadl mne dřevoplyn, ale to už je lepší něco pálit.


Uživatelský avatar
wh173
Starší člen
Příspěvky: 101
Registrován: stř 01 lis 2006 10:05
Bydliště:
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wh173 »

??? myslis ze vodik s kyslikem(popripade se vzduchem) neni dost horlavy?


Who told you, you could do this like that?
dag
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 06 zář 2007 19:09
Bydliště: slovácko

Příspěvek od dag »

Jo hořlavý je, ale má tu vysokou spalovací teplotu, nebo rychlost hoření. Proto to tak v motoru nezvladatelně bouchá. Musí se to snižovat jiným plynem /propanbutan, toulen.../. Tak to rozjel Luba. A to je jediný motor, který jsem viděl jet. Mima a spol neberu


Uživatelský avatar
rival
Hlavní admin - živý člověk
Příspěvky: 1359
Registrován: stř 16 lis 2005 9:44
Bydliště: severní­ čechy
Dal: 14 poděkování
Dostal: 227 poděkování
Pohlaví:
Kontaktovat uživatele:

Podomácku si vyrafinujete naftu do auta v ceně 4,50 Kč za 1l

Příspěvek od rival »

Převzato z Briských listů http://www.blisty.cz/art/40509.html

Každý týden cestuje Gordon Elliot asi 35 km do hospody U zajíce a psů v městečku Marple, v hrabství Cheshire, odkud si odváží barel použitého oleje na vaření od své nevlastní dcery. Veze si ho do své osobní ropné rafinérie doma v garáží ve vesnici Leigh u Boltonu. Důchodce nalije olej do přístroje a přidá pár chemikálií.

O 24 hodin později je použitý olej na vaření vyčištěn a přefiltrován a dá se použít jako pohonná látka pro dva Elliottovy domácí automobily, které jezdí na naftu. U benzínové pumpy stojí dnes litr nafty 1,25 liber (cca 40 Kč), litr doma rafinované nafty stojí Elliota 4,50 Kč. Poukazuje na to, že tak ušetří 100 liber (více než 3000 Kč) měsíčně.

Automobily na domácí naftu jezdí výborně, domácí rafinerie se zaplatí za rok a Elliot z toho má radost.

Gordon Elliot (79) je součástí stále rostoucího počtu lidí, kteří reagovali na zdvojnásobení cen nafty za poslední roky tím, že si vyrábějí vlastní recyklovanou "bionaftu". Firmy, které vyrábějí "reaktory" na domácí rafinování nafty, uvádějí, že je po těchto přístrojích velká poptávka.

Domácí rafinérie nafty mnozí považují za pomstu obyčejného člověka vládě, ropným společnostem a úřadům obecně. Nikdo neví, kolik domácích rafinerií nafty nyní v Británii existuje, ale jedna vládní studie odhaduje, že v letech 2005 - 2006 existovalo asi 1400 malých rafinerií, produkujících několik tisíc litrů nafty ročně. Od té doby se cena ropy téměř zdvojnásobila a trh pro domácí rafinerie ropy se rozšířil. Osoby, pracující v ropném průmyslu odhadují, že existuje 35 firem, které rafinují recyklovaný olej komerčně a asi 20 000 lidí si zařídilo, že si odvážejí použitý olej na vaření z místních restaurací a z potravinářských podniků.

Z pohonných hmot pro automobily se ovšem platí státu daň: v Británii byl nedávno změněn zákon, takže občan si smí vyrafinovat 2500 litrů nafty ročně pro vlastní použití bez placení daně. Jak ale cena nafty roste, na trh vstupují kriminální gangy. V Londýně probíhají mezinárodní války o to, kdo dostane použitý olej.

Poptávka roste i od místních úřadů. Londýnská čtvrť Richmond se uchází o firmu, která by byla schopna provozvat celý její vozový park (300 vozidel) s použitím recyklovaného rostlinného oleje.

Podrobnosti v angličtině http://www.guardian.co.uk/environment/2 ... tiveenergy
----------------------------------------------------------------------------------

Víte o tom někdo více ???


Nobody
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: pát 27 říj 2006 17:02

bionafta doma

Příspěvek od Nobody »

Ahoj Rival,
tu to mas v slovencine:
http://www.detva.biz/pri2006/2006-1290-bionaftadoma.htm
problem je vzdy len ten pouzity olej.Ale kto ho ma zadarmo je za vodou....
Nobody


Edvin
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: stř 16 led 2008 11:35

Příspěvek od Edvin »

su 2 cesty.Prva je upravit palivo, aby bolo vhodne pre motor.Druha a podla mna omnoho lepsia je upravit motor, aby bol vhodny pre spalovanie priamo rastlinneho oleja, nie je to zlozita uprava a navratnost je pri pouzitom a vycistenom oleji takmer okamzita.


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Je nutné brát v potaz několik aspektů. První je dostupnost surového oleje. Pokud nemáte známého, nebo nepracujete v lisovné, pak nevím, kde surový olej vezmete. Jedíně, že by jste si vyrobili domácí lis jako já. Pak by jste zjistili, že výtěžnost nad 35 procent na jednofázové lisování je až až. Pak musíte najít odbyt na pokrutiny, které se využívají pouze na výrobu krmných směsí, nebo jako příměs do peletek .Jejich reálná hodnota osciluje kolem 400 až 500 za metrák. Jestliže neznáte hodnoru řepky, tak ta kolísá mezi 700 až 900 za metrák. Pokud použijete standartní stroj, jehož baterie se běžně používají, a jehož repliku jsem stavěl, tak za hodinu vám vyteče 70 litrů řepkového oleje s příkonem 2,3kw. Pak se olej nechá sedimentovat, pak se přefiltruje a nyní můžete začít přemýšlet, jestli chcete esterifikovat, nebo si upravíte motor na surový olej. Já prošel obě cesty a nyní vím, že ta druhá je efektivnější. Jediný argument, jenž obstojí je bod tuhnutí a mazací schopnost. Obé se dá ošetřit. Tuhnutí předehřevem a mazací schopnost aditivem. Používal jsem diesel aditiv zimní, jenž je k dostání v trojhranné plastové lahvi , vyrobeno v rakousku. Používal jsem 1 lahev na 500 litrů oleje. Lahev stála 200. řepku jsem kupoval od kombajnu za 400 metrák, u té však bylo nutné dosušení, jelikož obsah vody byl nad 10%. Jedná se o standartní postup a hodnotu. Zařízení jsem rozmlátil palicí a odvezl do šrotu po několikadenním vyšetřovacím pobytu na policii. Celníci můžou všechno a vaše tvrzení, že se jedná o vlastní spotřebu neobstojí. Nikdy jsem neprodal ani gram pohonných hmot a vyrobil jsem si pro vlastní potřebu 1000 litrů pohonných hmot a nelituji. Pouze si dejte pozor s výběrem přátel, jimž se svěřujete. Pak se vám to ve vazbě rozleží v hlavě. Upozorňuji, že jsem člověk bezúhoný a přesto se mnou bylo jednáno jako s kriminálnickým hovadem. Vlastně ani nevím, proč to píšu.....


Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

pozor s výběrem přátel,

Příspěvek od Aquarius1 »

Napsal jsi svatou pravdu,tady funguje závist tzv ,,přátel".Ty máš a oni ne! v tom bude ten problém.To že jsi do toho investoval čas práci a svůj um nikoho nezajímá,každý vidí jen výsledek.Je to bohužel jev celospolečenský asi daný jak já tomu říkám ,,nezralostí systému"jako takového.Zatímco jinde to jde tady ještě dlouho ne,stačí se rozhlédnout okolo sebe jak je všechno co chceš prosadit a hlavně jak je to v prospěch tvůj a ne všech kteří natahují jen ruce složité.Pak tady funguje nenasytnost těch co prošustrují peníze jim svěřené z daní našich a svojí nezodpovědností vůči lidu prosazují diskriminační politiku ve všem co by lidi zbavilo závislosti na monopolech které se znovu snaží a zatím úspěšně obsadit výrobu a trh svými předraženými produkty.Je to běh peněz pro který jsou schopni zničit i lidský život.Je mi z toho všeho zle.


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Uživatelský avatar
Edgar
Zasloužilý člen
Příspěvky: 201
Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
Bydliště: Brno
Dal: 2 poděkování
Dostal: 24 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Edgar »

To jsou smutná fakta. Pravda s tou pomstou, jak se píše v článku výše. Soběstačností podkopeme jeden z hlavních pilířů "systému". Toho se bojí nejvíc. Rozšiřování "udělátek" pro pohon strojů zde působí jako rakovinné bujení. Není divu že po tom celníci jdou. Postavit se mimo systém, aspoň v kontextu paliv, je prostě zločin. Jdu zvracet.
Ale něco mi říká že kostky jsou vrženy. Už se povezeme.
Přeji úspěch
Edgar


Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
Uživatelský avatar
rival
Hlavní admin - živý člověk
Příspěvky: 1359
Registrován: stř 16 lis 2005 9:44
Bydliště: severní­ čechy
Dal: 14 poděkování
Dostal: 227 poděkování
Pohlaví:
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rival »

jarda ovčák svitavy píše:Je nutné brát v potaz několik aspektů. První je dostupnost surového oleje...
Mne zaujala ta možnost, že se auto nemusí nikterak upravovat. Ale hlavně, že je možno opětovně upotřebit použitý olej z restaurací. Což bude při stále stoupající ceně ropy jistě ekonomicky zajímavé...


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

olej z restaurace

Příspěvek od martin11 »

...z oleje se také dá dobře vyrábět mýdlo.a perete zadarmo..martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: olej z restaurace

Příspěvek od pepo.bn »

martin11 píše:... dobře vyrábět mýdlo...martin11 :lol:
Martin11 zdravím Ťa. Vyrobiť dobré midlo , zo "šitu" nie je až také jednoduché a ani také lacné . PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

starý olej

Příspěvek od tbest »

Peter píše:... A co se stane s restaurací po kontrole "ochránců životního prostředí" když majitel nedoloží papíry o likvidaci starého oleje. :(
Bohužel jsi na to kápnul. Státní mašinérie si to ošéfuje. Jakmile budem spotřebovávat litry, nebo kilowaty na jízdu, vždy to bude podléhat dani. Už se jen obávám, aby se v budoucnu, v případě energeticky soběstačné domácnosti nezavedla nějaká paušální daň, něco jako předpokládaná spotřeba na člena rodiny. Doufejme, že budoucnost nebude tak černá.
Jinak bydlím v sousedství města, jehož ekonomika stojí na hotelech a cizineckém ruchu a už nyní je problém vyžebrat starý olej.


jarda ovčák svitavy

zdravím

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Pokud máš pevný zdroj vysmaženého oleje, pak nic proti. Pak je nutné brát v potaz následující: příprava automobilu na spalování oleje je ekonomicky stejně náročná, jako stavba esterifikační kolony. Dále je nutné si uvědomit, že do procesu esterifikace nevstupuje pouze olej, ale i další . Proces je nutné dotovat nejen katalyzátorem, ale i energií. To při úpravě motoru jednou provždy odpadá. Nemám nic proti esterifikaci, naopak. Znám pár lidí, co esterifikovali i kafilerní tuk a nebo palmový olej, co vypadal jako oranžové sádlo. Ve válci shoří vše, v tom problém nebude. Klidně i vepřové sádlo. Jde jen o to, dostat to přes čerpadlo a trysky. Pokud možno bez újmy a spolehlivě. A nejdůležitější je pravidelnost užívání vozidla. Měsíc odstavené vozidlo bude problém vždy. Na ester netřeba zvyšovat kapacitu akumulátoru. U úpravy na olej odpadá chemie. Bude těžké vybírat. Pokud však nejezdíte denně či obden, vypusťte to z hlavy. Vím o čem mluvím.Každý dělá chip tuning na zvýšení výkonu. upravuje se motormanagement na lepší průběh kroutícího momentu, zkracují se předvstřiky a zvětšují trysky, stejně jako plnící tlaky. Nikdo se nezamyslel na úpravě na spotřebu. Pouze na spotřebu. Tedy jemnější otvory v tryskách, softturbo, užší pneu s vyšším tlakem, omezení otáček při studeném motoru na 2000 a tomu podobně. Motor tdi bez potíží za 3 litry při dodržování rychlostních limitů. Příští rok bude stát nafta 50kč . Myslíte, že ubyde aut? A když bude stát 100?? Nebo 150? Nic se nestane. Je třeba si uvědomit, kolik stála před revolucí a chronologicky postupovat v analýze vývoje cen.


Odpovědět

Zpět na „Netradičné palivá“