Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

No konečně něco nad čím se dá diskutovat....

Příspěvek od Aquarius1 »

Nenech se zviklat máš to promyšlený dobře ;) Nějak mi ten anonymní pán připomíná týpky kteří nám říkají, nedělejte nic co není napsáno v učebnicích.Ty ty ty...... Ale třeba se mýlím ;)


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
petr111

nenech se vysilovat.....

Příspěvek od petr111 »

Tedy JiMi, já se divím, že se pouštíš do takových plytkých diskusí.....
Kroky jsi deklaroval jasně - takže se především soustřeď na algoritmus závislosti přehaněče a pracovního pístu.
"Volume" tomu můžeš přidat vždycky......teplotní spád, tlak pracovního média.....
Beta verze nemá regenerátor, ani ho mít nemůže.....takže je nutné se soustředit na volbu materiálu přehaněče a pracovního pístu, perfetkní odizolování stěn teplého a studeného pracovního prostoru.....samozřejmě i tvaru přehaněče a stěn horkého prostoru.....a taky to maká, že......i bez regenerátoru.
Na takové hloupé kecy anonyma nic nedej.......
Možná sice nebude Tvoje konrétní technické řešení až tak úspěšné, ovšem to nucené řízení přehaněče by určitě chtělo vyzkoušet.......
Když bude nějaký výsledek, dá se na tom určitě stavět dál.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

V pohodě....

Příspěvek od JiMi »

I když to vypadá, že mě to může znervózňovat, ty nevinné dotazy, myšlené vážně dobře, je to v klidu. Ono na druhou stranu, je to taková rozcvička. Takový připomínání si, jak jsem to vlastně myslel.
Totiž než se skutečně něco dokončí nebo ověří, nebo alespoň hodí na papír, tak je to pořád jen v hlavě. A když je to jen v hlavě, tak je pořád ten červík, jestli náhodou já nejsem ten pomýlený.
Jasný, až takových dotazů bude deset za den, tak to budu muset pastovat a nebo si začít hrát na moderátora, ale v této fázi mi to ještě tak nevadí.
Představte si ale, kdybych tomu klukovi pomohl otevřít oko, a třeba by začal uvažovat samostatně, a ne jen odkazovat na bibli.

Beru to podle sebe, když mě v bejvalé práci jeden člověk vychovával a učil mě dělat manažera. Bylo to přesně takhle. On měl představu a já jako elév jsem pořád jen rejpal a nadhazoval, proč to nepůjde. A on trpělivě vysvětloval, ne vlastní problém, nastudovat to byla moje práce, ale tu myšlenku, že výsledku se dobereš ne přesvědčováním proč to nejde, ale vymýšlením a zkoušením, jak by to mohlo jít. Ti negativní jsou vždycky v převaze a přesto se věci často daří. Takže od těch dob beru negativisty jako takovou připomínku toho, že vůbec žiju. A pokud mi to čas a prostředky dovolí, tak to zkusím negativistovi podat. Stejně je to zase jen na něm, jestli to přijme nebo ne. Nakonec to zase bude jen jeho volba. Mě to stojí, jen trošku toho času. Můžu se dívat jak říká gewo na nějaký sračkomet a nebo můžu pomoct otevřít oko negativistovi. Stejně si nedělám iluze, že to mělo tento efekt.

Zase to beru podle sebe. Když jsem kdysivá nastoupil do té práce, tak mě brali jako odborníka, možná jsem i byl a byl jsem taky patřičně namistrován, a trvalo to možná až dva roky, než jsem začal připouštět i myšlenky a pravdy jiných. No a v okamžiku, kdy jsem se to naučil mě udělali vedoucím projektu. Chci říct že i tu dlouhou fázi odmítání jiných pravd docela chápu. Každýmu to trvá jinak dlouho a jsou i tací, kteří to nedokáží za celý život.

No, nechme to koňovi. Uvidíme, jestli se ještě ozve.
JiMi
Naposledy upravil(a) JiMi dne pon 07 led 2008 0:14, celkem upraveno 1 x.


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Jo ještě k projektu...

Příspěvek od JiMi »

Samozřejmě jsem byl ve sklépku, znáte to sami když si dotáhnete novou hračku.....
No a co myslíte, .... nezažehl jsem.
Proč ? Chybí redukce mezi redukčák a šroubení 2kg bomby. A pak nakupujte u odborníků. Ale já se na ně nezlobím. Nemohli přece vědět, že když kupuju soupravu na propan, že to budu honit z nějaké bomby. Jak tak tuším, má každá bomba jinej konec, jako všechno v tomto kocourkově. Takže jsem v klidu a někdy v týdnu dokoupím poslední dílek do skládačky a bude NÁDO ZATAPÍŤ.
Ale i tak jsem nestál. Upravoval jsem vanu tak, abych mohl využít gravitačního plnění čerpadýlka oleje, tzn. díra zespodu a vždycky zalitý čerpadlo. Žádný sání a zpětný klapky na sací straně. Hezky gravitace, ať pomáhá, když už tu je mezi námi.
Všechno samozřejmě zdokumentuji a už se těším na to, jak budu pájet olejové rozvody. Zas, v hlavě je toho už tolik, a je to jen blbej olej.
Však přijde čas a my tu mříž rozbijem.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
petr111

hliník se odstěhoval do Humpolce.....

Příspěvek od petr111 »

S tím TIG-em jsem to tak zlehka nadhodil.....nepřemýšle jsi o něm místo mědi ? Není to špatný materiál, dají se sehnat různé zajímavé chladící profily a polotovary......a svařovat jde super, stačí argon a zelený drát do TIG-u....


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jo ještě k projektu...

Příspěvek od Ilem »

JiMi píše:Chybí redukce mezi redukčák a šroubení 2kg bomby. A pak nakupujte u odborníků. Ale já se na ně nezlobím. Nemohli přece vědět, že když kupuju soupravu na propan, že to budu honit z nějaké bomby. Jak tak tuším, má každá bomba jinej konec, jako všechno v tomto kocourkově. Takže jsem v klidu a někdy v týdnu dokoupím poslední dílek do skládačky a bude NÁDO ZATAPÍŤ.
JiMi, Oni nemohli vědět, co chceš, protože 2 kg bomby se používají bez redukčáku. Redukčák se dává od 10ti kg výše. Redukci budeš asi dost těžko shánět, protože převlečná matka na redukčáku má levý závit. Redukčák strč do šuplíku, třeba se někdy bude hodit a vař vesele bez něj. :D
Na tom bazmeku, který se šroubuje do bomby bývá zpravidla závit, na který se dá rovnou připojit hadice od hořáku. Ještě něco. Je dobrý, když ten bazmek je s ventilem. A ještě jedna věc. Ventily nedotahuj silou. Jsou to jehláky, vymačkají se a pak netěsní.
Zdar tvé práci.

PS. Ještě mě napadlo, když s tím nemáš zkušenosti, jak to udělat, aby sis nevypustil všechen plyn do luftu.
Při přišroubovávání bomby se jen zachytí závit, pak se bomba zvedne za tu věc, co do ní šroubuješ a roztočením bomby zašroubuješ zbylé závity. Jde o to, aby šroubování trvalo co nejkratší dobu, protože nejdřív trn otevře kuličkový ventil v bombě a potom se teprv dotáhne těsnění. Mezi tím utíká plyn do okolí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ilem dne pon 07 led 2008 9:00, celkem upraveno 3 x.


"Dum spiro spero"
Ciceron
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: hliník se odstěhoval do Humpolce.....

Příspěvek od JiMi »

petr111 píše:S tím TIG-em jsem to tak zlehka nadhodil.....nepřemýšle jsi o něm místo mědi ? Není to špatný materiál, dají se sehnat různé zajímavé chladící profily a polotovary......a svařovat jde super, stačí argon a zelený drát do TIG-u....
Přiznám bez vytáčení, že nevím, o čem mluvíš. Že jde hliník a jeho slitiny svařovat jsem už slyšel, ale to je tak všechno.
Neber to zle, možná by to bylo levnější v konečným důsledku, ale mám pořád tu představu, že chci podat návod (pokud tedy nepříjdu na to, že jsem debil) na konstrukci pro laiky bez nějakých extra znalostí a možností. A tam mi spíš zapadá ta měď, její tvárnost, že to můžu i dvakrát ohnout, PB zná skoro každej, argon určitě stojí nemalý peníz a záloha na flašku... tuším bude můj měsíční příděl (mám kapesné 5000 měsíčně).

Ale pokud tě to nebude zdržovat, rád si přečtu ve dvou větách, co to ten TIG je. Víš jak, přečíst si info od někoho, kdo ti to chce vysvětlit je mockrát lepší než si to najít na gůglu (i když to toho učitele zdržuje). Proto taky jsou školy plné živých učitelů. Přitom by určitě stačilo, naučte se to od strany 55 do 70, zítra si to vyzkoušíme.

Já z tebe chlape úplně cejtím tu netrpělivost, co z něj ještě vypadne. Leze to z něj jak z chlupatý deky.
Jo já jsem taky zvědavej.
Teď možná trošku zmatkuju, ale ty máš taky nějakýho svýho mazla, ne ?
Nebo to je možná Karel m... Teď nevím.
Slovy klasika, dávám komunistovi rok, maximálně dva.
To měl být pokus o vtip.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Rival zařídil přesun původního vlákna....

Příspěvek od JiMi »

já jsem zrušil hlasování, vlákno nechám jak je, kdo by se v tom přehraboval, když bude stačit kliknout na poslední stránku tohoto vlákna a nebo si prostě jen aktualizovat ten dokument o přestavbě.
Ale aspoň že to bude na jednom místě a předpokládám, že když vznikne potřeba na další vlákno ohledně stirlingů, proč by nemohlo vzniknout tu ?
Uvidíme co přinese život.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: hliník se odstěhoval do Humpolce.....

Příspěvek od JiMi »

petr111 píše:S tím TIG-em jsem to tak zlehka nadhodil.....nepřemýšle jsi o něm místo mědi ? Není to špatný materiál, dají se sehnat různé zajímavé chladící profily a polotovary......a svařovat jde super, stačí argon a zelený drát do TIG-u....
Tak jsem se po hujersku podíval, co se píše v českých luzích a hájích o TIG svařování. Vypadá to velmi zajímavě a možná by se s tím i dalo naučit zacházet, bez nějakého extra školení.
Moje pokusy s klasickou elektrickou svářečkou jsou pěkně hnusný. Jasný, kdyby s tím člověk dělal každej den, nouze naučila i Dalibora housti.

Takže už jen nějak nahrubo, nakolik ten špás vyjde a jak je drahý provoz ? Jak často odchází ty wolfram elektrody ? Je pravda, že 2 kg flaška argonu stačí na 100 minut ? Nebo to platí pro profíka (laik to vybryndá po 50 cm hnusnéhé sváru) ?

Ale dík za naťuknutí. Aspoň budu vědět, jakým směrem se napřít, až na mě dolehne ta potřeba svařovat hliník nebo nerez.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: Jo ještě k projektu...

Příspěvek od JiMi »

Ilem píše:PS. Ještě mě napadlo, když s tím nemáš zkušenosti, jak to udělat, aby sis nevypustil všechen plyn do luftu.
Při přišroubovávání bomby se jen zachytí závit, pak se bomba zvedne za tu věc, co do ní šroubuješ a roztočením bomby zašroubuješ zbylé závity. Jde o to, aby šroubování trvalo co nejkratší dobu, protože nejdřív trn otevře kuličkový ventil v bombě a potom se teprv dotáhne těsnění. Mezi tím utíká plyn do okolí.
Díky, za praktické rady. Pokud tě to moc neotravuje a nezdržuje, prosím CONTINUE ve stejném duchu. Ono se to možná někomu zdá jako naprostá banalita, ale teprve až jde skutečně o něco (přinejmenším o peníze), tak se teprvá docení to staré české KAŽDÁ RADA DRAHÁ.
Snad to stihnu všechno pochytat a využít.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jo ještě k projektu...

Příspěvek od Ilem »

JiMi píše:
Ilem píše:PS. Ještě mě napadlo, když s tím nemáš zkušenosti, jak to udělat, aby sis nevypustil všechen plyn do luftu.
Při přišroubovávání bomby se jen zachytí závit, pak se bomba zvedne za tu věc, co do ní šroubuješ a roztočením bomby zašroubuješ zbylé závity. Jde o to, aby šroubování trvalo co nejkratší dobu, protože nejdřív trn otevře kuličkový ventil v bombě a potom se teprv dotáhne těsnění. Mezi tím utíká plyn do okolí.
Díky, za praktické rady. Pokud tě to moc neotravuje a nezdržuje, prosím CONTINUE ve stejném duchu. Ono se to možná někomu zdá jako naprostá banalita, ale teprve až jde skutečně o něco (přinejmenším o peníze), tak se teprvá docení to staré české KAŽDÁ RADA DRAHÁ.
Snad to stihnu všechno pochytat a využít.
JiMi
Otravuje a zdržuje, ale stejně tak vím, jak jsem rád, když někdo poradí mě. Třeba v chemii, kterou moc neovládám. :D


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

TIG

Příspěvek od la »

Zdravím.Svařování systémem TIG není zrovna levná záležitost,hlavně je vysoká cena slušného vybavení ,protože se kvalita vybavení přímo promítne do výsledku o tom se již mnoho svařujících osobně přesvědčilo,ale jdou tímto způsobem svařovat přímo neuvěřitelné díla a téměř všechny druhy materiálů.Velmi důležité je nato dobře vidět.
Kukla: http://www.imweld.cz/scripts/podrobnost ... k_mod=topx
A též je důležitá správná volba svářeciho stroje.Stroje s kontaktním zapalováním oblouku nebrat ubývají elektrody a ty sou drahý .Jedna min,100kč.Dobré stroje používají bezdotykového vysokofrekvenčního vn zapalování oblouku.Pracuje se s tím velmi pěkně asi tak jako s plynem,jednou rukou se drží oblouk a druhou se přidává materiál v podobě tyčky.
Zakoupení kompletního dobrého vybavení přijde nejméně odhadem na 70 000kč je to potřeba pečlivě zvážit.
Proto si myslím že jsi JiMi pro daný účel nakoupil dobře,práce menšího rozsahu lze v dnešní době zadat,držím ti palce. :good:
la.


petr111

sorry

Příspěvek od petr111 »

Já jsem tu nechtěl rozdmýchávat nějaké vášně a dělat školení pro svářeče.......
Jen jsem chtěl říci, že z hliníku se dají koupit různé žebrované profily, což by možná v konečném důsledku mohlo ušetřit práci.
Jinak svařování metodou TIG je samozřejmě nejlevnější ve srovnání s "COčkem" a nedejbože elektrodou. Platí to samozřejmě u ušlechtilých materiálech - nerez, hliník, titanové slitiny atd.
Dnes se např. dají koupit elektrody na úplně všechno, ale to je palba !!!! Mám tu např. elektrodu všechno ke všemu, ale ta stojí v 1,5 přes 100,- jeden kus. Slušná nerezka ve 2,0 např. okolo 20,-.
Takže argon je za hubičku......
Fakt je, že vybavení není zadarmo. Na slušnější usměrněnou svářečku (já mám CEBORU 160 A, asi 15 let starou) se dá koupit TIG hořák, bez zapalování za 5000,- se zapalováním okolo 8000,-
Flašku argonu jsem koupil pod rukou za pár drobných, nechám si ji plnit.
Mám tu malou, aby se dala přenášet. Jinak vydrží tak v průměru 20 hodin chodu "naplno", takže mě stačí tak na půl roku až na rok- svařuji příležitostně a spíše nárazově. Redukčák klasika......a to je všechno. No samozřejmě kukla.......
Ta svařovací jehla sice stojí stovku, chce to mít pro každý materiál alespoň ve dvou průměrech, ale vydrží na kilometry sváru. Jen se musí pořád brousit, aby to mělo ostrou špičku a nehořelo to.
Ale říkám, primárně mi šlo o to ušetřit práci......tuším, že to pájení žeber vedle sebe nebude až taková legrace......


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Netřeba se omlouvat...

Příspěvek od JiMi »

vášně nejsou a jako školení to taky neberu. Celkem to chápu jako radu od profíka, který má zkušenosti se svařováním čehokoliv čímkoliv bažantovi. Nijak jinak to fakt neberu a taky si toho takto cením. Takže u mě dobrý. Musí to být hrozný pohled profíka na někoho, kdo stojí před močálem a chystá se do něj skočit.

Já do toho jdu právě schválně cestou nezkušeného laika, a chci si to ošahat i s případnými popáleninami. Protože jenom tak může vzniknout návod (nebo popis konstrukce), který neodradí jiné laiky, jejichž jedinou motivací je chuť a víra. Radioamatér si navrhne a nakreslí plošák podle schématu. Laikovi musíš dát negativ a říct mu, kam to má poslat, aby mu ho udělali (obrazně a s nadsázkou). Ale dej tomu laikovi do návodu, že může použít nějaký spešl SOFT (o kterým on nic neví (u nás je to TIG)) a je po vtákách. Odloží to ne pro nemožnost, všecko jde, ale prostě se jen v prvopočátku lekne třebas jen toho cizího, dosud neznamýho slova.

Omluv netřeba, u mě dobrý.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
petr111

TIG naposled

Příspěvek od petr111 »

Jen na vysvětlenou ve zkratce.....TIG, svařování wolframovou elektrodou v ochranné atmosféře, jeho hlavní výhoda je oproti COóčku nebo elektrodě ta, že se dá svařovat bez přídavku materiálu - prostě přesně opracované plochy dáš k sobě a v místě dotyku to ohřeješ na bod tání materiálu, ono se to krásně slije dohromady. Je to podle mého názoru jednodušší, než obalovaná elektroda - to je celá věda.
Tu depku znám, to samé zažívám, když se bavím s nějakým elektronikem......připadám si jako blbec.
Jak jsem Ti nabízel, až budeš mít návrh konstrukce výměníku hotový, zkusím Ti poradit, jak to pájet, aby sis neničil to, co už máš hotové, mě´d je svině a pájka ještě větší, když děláš spoje blízko u sebe.
Proto ten návrh s hliníkem. Když tak aspoň budeš vědět, že je vždycky ještě nějaká alternativa.....


Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“