Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: Tak ani nevím JiMi

Příspěvek od JiMi »

Ilem píše: věř, že to nepůjde nastavit tak, aby to fungovalo. Musel bys mít přesně konstantní teploty a ani tak by to nebyla sranda.
Asi by to šlo se dvěma TČ, ale stejně mi uniká, kde vlastně má být energetický zisk tepelného čerpadla. Tak jak to chápu jen přijdeš o to, co nacpeš do kompresoru.
Doporučuju knihu ing. Žeravíka "Stavíme tepelné čerpadlo"
Doporučovanou knihu mám samozřejmě ve své polici a usínal jsem s ní asi rok, než jsem ji projel asi 10x dokola. Samozřejmě počet přečtení nic neimplikuje.

V tom právě to chci udělat to TČ jinak.
Přebytek chladiva v systému, v podstatě víc než je potřeba na transport veškerého tepla přiváděného do výparníků, výparníková část bude mít dvě větve, pracující do sání přes presostaty, prakticky by se ty presostaty otevíraly až v okamžiku kdy se odparem chladiva zvýší tlak, takže moje představa je taková, že těch větví před sáním může být vícero, presostaty nastavený na stejný tlaky a výparník si jej otevře v okamžiku, kdy odpařil dostatek energie.

Ale toto budu úplně do mrtě vymýšlet až po stirlingu, protože na tom to stejně všechno bude stát.

JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak ani nevím JiMi

Příspěvek od Ilem »

JiMi píše:
Ale toto budu úplně do mrtě vymýšlet až po stirlingu, protože na tom to stejně všechno bude stát.

JiMi
OK, budeme o tom diskutovat, až vymyslíš Stirling. Ale až to budeš vymýšlet do nemrtě, bys měl vědět, že u TČ všechno ovlivňuje všechno. Pohneš s jednou teplotou, rozjedou se tlaky a druhá teplota. Pohneš s tlakem, utečou teploty a druhý tlak. Přebytek chladiva to nezachrání.
To mi ale stejně neodpovídá na otázku, kde má vznikat zisk TČ. Možná jsem to špatně pochopil, ale připadá mi to, jako kdyby někdo chtěl normálním kotlem topit do výparníku TČ a kondenzátorem topil v baráku. To je samozřejmě nesmysl, v takovém případě je COP < 1.


"Dum spiro spero"
Ciceron
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: systém vypadá promyšlený, sice

Příspěvek od 1220 »

JiMi píše:
Tu druhou část nechápu, co je potřeba nějak upravit ?
Ten dokument, nebo ten styl sdílení ?
JiMi
Zatím to nevím jistě, ale přinejmenším to způsobuje zdvojování oken, takže to vypadá na virus v dokumentu, na dvou různých počítačích to dělá totéž : zdvojování oken, tak se domnívám, že je v tom virus.
Až ho chytnu, tak Ti to budu moci pojmenovat, momentálně se tomu , ale nemůžu věnovat.
K.


Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

pro JiMi

Příspěvek od Aquarius1 »

Dneska mi v práci padnul do oka a pak jsem si vzpomněl na tebe,někde jsem od tebe četl že si chceš časem pořídit svěrák.Tak tady je mých pár postřehů.Pokud narazíš na značku Kasper tak neváhej a ber,bohatě stačí 125 a proč?
Většina těžiště je nad ponkem a to i pokud svěrák vysunuješ,Kasper totiž nevysouvá vpřed ale dozadu takže při vysunování se těžiště zvětšuje a tak i těžší předměty klidně sevřeš i na lehčím ponku,má dvoje lože po kterém se posunuje jako třeba soustruh tím pádem se neviklá jako YORK.Čelisti jsou uchyceny skrz hlavy svěráku průběžným kuželovým šroubem s matkou takže se neuvolňují ani při bušení do matroše 8) Uchytíš do průměru 18cm
YORK 125 jen 11,5cm.Jediná nevýhoda že se nedá natáčet do boku ale klady převažují.Pokud bych si ještě někdy pořizoval svěrák volba by byla jasná KASPER ;) To je jen tak mimo debatu Ahoj.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Chlapi, beru vás za slovo...

Příspěvek od JiMi »

Ilem píše:OK, budeme o tom diskutovat, až vymyslíš Stirling. Ale až to budeš vymýšlet do nemrtě, bys měl vědět, že u TČ všechno ovlivňuje všechno.

To mi ale stejně neodpovídá na otázku, kde má vznikat zisk TČ.
Všechny. Pokud tady vydržíme, budu rád, když mi s tím vymýšlením poradí někdo se zkušenostma. Takže vydržte, Nechci dělat fůru věcí zaráz.

Ale jen abych trošku pomohl Ilem-ově představivosti: máš určitě pravdu v tom, že u normálního TČ souvisí všechno se vším. Když se ale nad tím zamýšlím proč, tak nějakou odpověď mám. Schválně, jestli to není úplná hovadina:
jediný aktivní prvek u TČ (kromě kompresoru samotného) je právě ten presostat. Ladí se šroubkem a červíkem, co kus, to prakticky originál, každý má jiné průběhy a vlastnosti. Z tohoto pohledu je to pro mě stejně pasivní prvek jak obyčejná měděná trubka. Dokáži si představit, že s těmito mechanickými hejblátky se celá uzavřená sestava blbě ladí, obzvláště když má výparník více sekcí. Vzpomeň pana žeravíka. Všechno musíte udělat úplně stejný. Objemy, tlakový ztráty, jinak to nedáte do kupy.

Pokud se ale soustředíme na myšlenku, že z principu by to fungovat mohlo (vícesekční výparníky a rozdílné spády), pak jen vymyslet realizaci.
Předpokládám, že ten stirling mi bude kočírovat nějaký kompl. I kdyby měl stirling 600 otáček/min, kompl se bude flákat.
Což tak TČ, které chci hned vedle stirlingu, osadit skutečně aktivními prvky a skutečně aktivně jej řídit ? třeba do každé sekce výparníku snímání teploty a jednoduché tlakové čidlo a na místo presostatu elektroventil. Já mám dojem, že takto můžu spojit dvacet sekcí a kompl mi otevře vždy maximálně třeba dvě, které jsou v daný okamžik v nejlepším odpařeném stádiu. Kompresor bude dostávat pořád energií napumpované chladivo, předimenzovaný výparník, prostě až je plný, tak dál neodpařuje, no nechci to víc rozpitvávat, alespoň ne teď.

TČ tam nechci kvůli extra zisku, ale spíš abych vrátil do oběhu odpadní teplo stirlingu a kotle a uzavřel cyklus i pro studený okruh, abych to nemusel chladit vodou z řeky. Až budu mít nějakou slušnou chvilku, tak nakreslím schéma energetických toků té kombinované soustavy a pak nad tím hodíme řeč.
Pořád je main krokem ten stirling a jeho funkčnost.

Jsem holt kluk co dělá do počítačů. Tak je možná zbytečně rvu všude, ale líbí se mi na tom právě to, že mechanicky se to prostě sestaví, a algoritmy naladíte a logiku řízení sestavíte na obrazovce. A když to někde začne klepat, tak jednoduše upravíte časování. To žádná mechanická konstrukce neudělá.

No a zas už kecám. Pak mi lidi píšou, že moc kecám a žádná akce.
JiMi
Naposledy upravil(a) JiMi dne čtv 24 led 2008 21:26, celkem upraveno 1 x.


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Sdílení dokumentu

Příspěvek od JiMi »

Karel m píše:Zatím to nevím jistě, ale přinejmenším to způsobuje zdvojování oken, takže to vypadá na virus v dokumentu, na dvou různých počítačích to dělá totéž : zdvojování oken, tak se domnívám, že je v tom virus.
Nechci se camrat, ale do počítačů dělám. Nedokážu si představit virus v textové části a makra tam nemám, tak se spíš domnívám, že to je vlastnost exploreru, protože ten otvírá .DOC soubory přes ActivX komponentu, což není to samé jako WORD. Moje rada je ten soubor neotvírat z WEBu, ale uložit jako někam na disk a pak si to prohlídnout normálně WORDem. Navíc tak často to neměním, tak není potřeba to pořád otevírat. Proto i upozorňuji na to, co tam přibylo.

Možná bude lepší to uložit na edisk a nechávat tu jen link. Edisk ale neumožňuje aktualizace stejného souboru. Nebo ho zazipovat, aby se nemohl standartně otevřít v exploreru, ale je s tím pak víc práce.
Vždycky jsou + a -.

JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: TČ.....poznámka

Příspěvek od JiMi »

petr111 píše:Trochu nerozumím.......presostat je zařízení, které spíná kompresor, ten aktivní prvek, i když pasivní, že......je TEV, termostatický expanzní ventil, to je to, co se nastavuje velikostí trysky (odlišné pro různá chladiva), mikrošroubem na membráně.....a hlavně umístěním tykavky. Jo, samozřejmě větší okruhy mají elektronický TEV, který funguje jako vstřikování u auta.....počtem vstřiků za jednotku času na základě snímaných veličin.
Ale možná se mýlím.......
Pravda pravdoucí. Myšlenka rychlejší ruky. Dík za připomínku, pak nemám lidi mást. Je jasné že i presostat bude nahrazen obyčejným stykačem se soft startérem. Omlouvám se za mystifikaci.
Určitě se vám to taky stalo. Přemýšlíte nad něčím, chcete to rychle napsat a i když si to po sobě přečtete, tak tu blbost nevidíte. Je to holt vaše děcko. Jasný mluvil jsem o TEV.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
jošua stirling

Příspěvek od jošua stirling »

jeden škodovkovej motor...... nízké teploty, nízké tlaky, malé objemy a nízké otáčky...... copak z toho vyleze. avšak, jeden škodovkový motor teplý a druhý studený...... napsal jsem to špatně. jeden rozpálenej, co vydrží olej a kompozice v šálech a druhej studenej jako led. pak snad. jinak....netuším


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: TČ.....poznámka

Příspěvek od Ilem »

petr111 píše:Trochu nerozumím.......presostat je zařízení, které spíná kompresor, ten aktivní prvek, i když pasivní, že......je TEV, termostatický expanzní ventil, to je to, co se nastavuje velikostí trysky (odlišné pro různá chladiva), mikrošroubem na membráně.....a hlavně umístěním tykavky. Jo, samozřejmě větší okruhy mají elektronický TEV, který funguje jako vstřikování u auta.....počtem vstřiků za jednotku času na základě snímaných veličin.
Ale možná se mýlím.......
Je to skoro tak (JiMi se asi jen splet), jen s tím rozdílem, že přesnější formulace je, že presostat vypíná kompresor při vybočení systému ze zadaných mezí. Někde se ještě dávají pomocné presostaty třeba na spínání vyšších obrátek vrtule při zamrzání výparníku.
TEV u větších systémů má ještě vnější vyrovnávání tlaku, což je jakási zpětná vazba mezi tím, co se děje na vstupu a výstupu výparníku.

Pro JiMiho
Já vím že se tomu teď nechceš věnovat, ale když už jsi to nakousl... Každá změna v nastavení TČ se ustaluje hodně dlouho. Například u mě to trvá 2 hodiny než zjistím, co to provedlo. Jestli si myslíš, že to budeš sofistikovaně řídit, budeš zklamanej.
Ty energetický toky, jak jsi je vymyslel mě zajímají, Podle mě TČ může mít u Stirlinga smysl jedině tehdy, když výparník bude součástí studené části stirlinga a kondenzátor bude předehřívat médium přicházející do kotle. Ale ani tak bych si od toho moc nesliboval. TČ je primárně určeno k transformaci velkého množství nízkopotenciálního tepla na malé množství vysokopotenciálního tepla. Jakmile nízkopotenciální teplo pro TČ nějakým způsobem vytváříš a nebereš ho z cizího zdroje, kde je ho nadbytek, vždycky je to ztrátové.
Napíšu to ještě jinak. Kompresor TČ bude mít stoprocentně větší spotřebu, než kolik se ti podaří dostat ze Stirlinga.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

...týýýý vole

Příspěvek od Mim »

Koukám a čumím jak blázen....teoretiků se tu fakt sešlo fůra....tohle fakt asi nemyslíte vážně, nebo ano?

JiMi nedej se....Blábolům nevěř...věř především sobě....proč by to nemělo fungovat, na to přijde tady asi "každý" :P


Však ono to půjde!!!
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Pro Petra a Jimi

Příspěvek od 1220 »

Díky za fotky Petrovi, ale závada, či moje neznalost a nedostatek času mi nedovoluje fotky odeslat . Proto prosím Petra 111 aby fotky odeslal
do tohoto vlákna, kde je to k věci Stirling určitě na podporu.Smazat se to dá vždycky.
K.


petr111

fotky

Příspěvek od petr111 »

od K.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

vírová pokusná komůrka

Příspěvek od 1220 »

Na obrázcích není vidět , že v krajních mosazných trubkách, jsou duralové kužely, které se točítky axiálně posouvají, a tím se to ladí,
Uvnitř blízko povrchu vzduch rotuje, a rozděluje se podle škrcení vlevo, a vpravo, navíc se odráží od čel za kužely a kmitá podélně.
Mezi podélně kmitajícím středem a rotujícím obvodem probíhá předávání tepla a tak je výsledkem změna teploty v každé větvi, jedna se otepluje , a druhá ochlazuje.Podélní kmitání přešlo oblast slyšitelnosti a bylo vyšší .
Mně ale chybí člověkohodiny, tak jsem to půjčil Petrovi, no a jemu ale teď taky chybí člověkohodiny.
Pokusy byly zamýšleny dál tak , že by se měnil tvar a průřez rozváděcí podložky, použilo i materálů nevodivých , šlo s tlakem až na 20 at .
hodně věcí je na tom výměných.
Chce to soustruh a chuť zkoumat.
Většinu dílů mám 2x
K.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ...týýýý vole

Příspěvek od 1220 »

petr111 píše:
Mim píše:Koukám a čumím jak blázen....teoretiků se tu fakt sešlo fůra....tohle fakt asi nemyslíte vážně, nebo ano?

JiMi nedej se....Blábolům nevěř...věř především sobě....proč by to nemělo fungovat, na to přijde tady asi "každý" :P
Nevím, co kdo myslí a nemyslí vážně......ale tomuhle příspěvku fakt nerozumím.
Já osobně jsem chtěl sdělit, že čtyři pracovní média je trochu moc.....pokud by se mělo dělat takovéto řešení, lze vystačit s dvojicí médií. To procesně vyhovuje daleko lépe, lze to uřídit a tepelné ztráty jsou menší.
JiMiho motor beru jako model, na kterém lze vyzkoušet nový způsob (originální) přehánění pracovního plynu, nic víc. Tečka.
Já bych to nebral špatně, on je Mim taky trochu obluda tohoto fora,
a z těch reakcí i když skrytě, zaznívá : Však ono Ti nakonec nepůjde :!:
Je to složité. Možná jsem už jenom otupělý, našel ale se někdo , kdo by Ji Mi mu napsal : Však ono to půjde :!: Snad Akord :good:
:bye:
K


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ...týýýý vole

Příspěvek od Ilem »

Mim píše:Koukám a čumím jak blázen....teoretiků se tu fakt sešlo fůra....tohle fakt asi nemyslíte vážně, nebo ano?

JiMi nedej se....Blábolům nevěř...věř především sobě....proč by to nemělo fungovat, na to přijde tady asi "každý" :P
Ve stavbě tepelných čerpadel jsem úplně stejný teoretik, jako ty Mime ve stavbě Mimových vyvíječů.
Chtěl jsem jen, aby si Jimi nezavřel cestu. Pokud totiž počítá v budoucnu s použitím TČ, musí tomu přizpůsobit konstrukci už teď. A právě tím se může připravit o cenné kW, přesně tak, jak to naznačil Petr111.
Nemám to spočítané přesně, ani nemůžu, protože nemám od JiMiho všechny potřebné údaje, ale hrubým odhadem cca 50 W o které se mu zvýší výkon SM při použití TČ bude vyváženo cca 5 000 W kterými bude muset honit kompresor TČ. Tady se to dá spočítat velmi přesně. To není VE, ale klasická fyzika. Základ je v pochopení Carnotova cyklu.
Mým přáním je, aby se SM JiMimu alespoň udržel v chodu. K tomu směřují moje rady. Ale on si stejně moc poradit nedá, což je mi líto, protože takhle to budu muset jednou vyzkoušet sám.
Tím končím tuhle debatu, půjdu radši vrtat díry do plechu, abych konečně dodělal Mimův vyvíječ (už zase mi zdražili vlak a škodovka čeká na dvoře).


"Dum spiro spero"
Ciceron
Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“