Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
, přece jen už je to veterán.
Tak to klobouk dolů,ať koukají do výfuku veterána
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 393
- Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
- Bydliště: MORAVA
- Dostal: 7 poděkování
Naše mašinky
Takže zatím shrnuto a podtrženo - čím rychleji jedu , tím je lepší výkon . U mě se to začíná projevovat od 70km (TD), ale i pod tuto hranici , to znamená po zaběhnutí buňky , to jede báječně . Než si to na sebe pořádně zvykne , tak to trvá asi měsíc . Během této doby se začíná výkon skokově zvětšovat.
Plyn není nutno vůbec sešlapovat , jak jsme zvyklí , ale jenom se ho zlehounka dotýkat a účinek je stejný , jako když ho sešlápneme .
To bude asi problém u Tebe Ile , protože ta Tvá na to asi šlape , jak koňovi za krk .
Bude to asi tak , že když Lambda sonda potom chce vyhodnotit , zbytkový vzduch ve výfukovém potrubí , tak chudák neví , co si počít a jede se z toho zbláznit. Tím bych chtěl dát za pravdu Lajoši ohledně těch Maďarů . Nicméně na tom už pracuje Pego - a jakmile budou výsledky , dá vědět .
Na mašinkách je zatím vyhodnocení takovéto .
Když tam byl první model - odběr 2-10A - dobře to jelo - celkem schopná akcelerace – všechno se ztišilo .
Druhej model – odběr 1-5A – jelo to líp – lepší akcelerace - motor jenom vrněl.
Třetí model - odběr (zatím ) 80 mA - perfektní akcelerace - motor si pěkně pošumuje – můžu přetočit otáčky a efekt je ten , že se to ještě víc ztišilo . Když jsem to pruboval přetočit -- dařilo se až o 40km . Bez tohoto zařízení mě to vždy omezilo .
Předtím - 4 stupeň = max . – 80km ….. ---- teďka 120 a bez problému . Ono vůbec , jak jsem již psal , to auto jelo na 5 max. 110 . ( městská převodovka )
Teďka mě tak připadne , že dokud se to neroztrhne , tak to pojede asi jak trakční motor a i když je to něco úplně jiného , jedno to má společné , a to -- teplota -- .
Mě je to celkem šuma fuk , protože můj motor se mi i v nejparnějším létě nezahřál víc , jak na 50°C , takže su vlastně celej nervózní , když tam mám 70ku , ale na jiných autech by nebylo špatné , otevřít termostat o 15°C dřív .
Ile prosím o odběr zařízení .
Lájo Zkus odpojit sondu a jezdit bez ní -- jestli dobře počítám , tak to spadne do nouzového režimu a Tvůj model to dorovná . Notabene máš starší kompl a ten nebude tak háklivej na odpojení Lambdy .
Plyn není nutno vůbec sešlapovat , jak jsme zvyklí , ale jenom se ho zlehounka dotýkat a účinek je stejný , jako když ho sešlápneme .
To bude asi problém u Tebe Ile , protože ta Tvá na to asi šlape , jak koňovi za krk .
Bude to asi tak , že když Lambda sonda potom chce vyhodnotit , zbytkový vzduch ve výfukovém potrubí , tak chudák neví , co si počít a jede se z toho zbláznit. Tím bych chtěl dát za pravdu Lajoši ohledně těch Maďarů . Nicméně na tom už pracuje Pego - a jakmile budou výsledky , dá vědět .
Na mašinkách je zatím vyhodnocení takovéto .
Když tam byl první model - odběr 2-10A - dobře to jelo - celkem schopná akcelerace – všechno se ztišilo .
Druhej model – odběr 1-5A – jelo to líp – lepší akcelerace - motor jenom vrněl.
Třetí model - odběr (zatím ) 80 mA - perfektní akcelerace - motor si pěkně pošumuje – můžu přetočit otáčky a efekt je ten , že se to ještě víc ztišilo . Když jsem to pruboval přetočit -- dařilo se až o 40km . Bez tohoto zařízení mě to vždy omezilo .
Předtím - 4 stupeň = max . – 80km ….. ---- teďka 120 a bez problému . Ono vůbec , jak jsem již psal , to auto jelo na 5 max. 110 . ( městská převodovka )
Teďka mě tak připadne , že dokud se to neroztrhne , tak to pojede asi jak trakční motor a i když je to něco úplně jiného , jedno to má společné , a to -- teplota -- .
Mě je to celkem šuma fuk , protože můj motor se mi i v nejparnějším létě nezahřál víc , jak na 50°C , takže su vlastně celej nervózní , když tam mám 70ku , ale na jiných autech by nebylo špatné , otevřít termostat o 15°C dřív .
Ile prosím o odběr zařízení .
Lájo Zkus odpojit sondu a jezdit bez ní -- jestli dobře počítám , tak to spadne do nouzového režimu a Tvůj model to dorovná . Notabene máš starší kompl a ten nebude tak háklivej na odpojení Lambdy .
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: chig
Ten počítač pořád počítá spalovací optimum podle váhy vzduchu, rychlosti změny přestavení vzduchové klapky,výsledku od lambda sondy, otáček popř s korekcí na nadmořskou výšku, teploty okolí a motoru atp. Má omezovač chyb vstupů, když se některá hodnota tváří jako nekorektní, tak ji nevezme do výpočtu a počítá buď s průměrnou hodnotou , kdy motor zaručeně půjde bez ohledu na optimum, nebo s poslední korektní todnotou, může mít i částečnou eliminaci nekorektních hodnot. Je to taková džungle pro neprogramátory nepřístupná, navíc program bývá jako exzáč. a pouze ve zdrojovém kodu by šly některé věci měnit, celá výkonová mapa podle typu motoru, by pak šla taky měnit. navíc mám pocit , že optimalizace se provádí i podle opotřebení, u některých typů.lajos píše:To schematko mam udělané a je v autě, jenže při přepnutí na oblbování počítače neni zjevná žádná reakce. Jestli něco nemám blbě? Anebo počítač má nějaké časové konstanty a není ochoten jen tak skočit podle našich skokových změn?
Jo a to časování s tím MPSA14 je velká sranda, ty hodnoty odporu a elytu (C3 a 3M9) vůbec nesedí na ty časy.
Celej krámek mám v podstatě na indikaci funkce lambdasondy.
Tady drobná úprava hodnoty z čidla může a nemusí mít vliv. Já teď hledám hekra na starší typy Opel, zatím neúspěšně.
K.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
troška do mlýna
Kucí ahój,
já se od prvopočátku trochu bál "drátků" a zkouším plechy. Ze začátku jsem měnil náplně v šetřiči jak ponožky a nejhůře jsem dopadl v kombinaci s uhlíkovými destičkami, ale celkový efekt je přesně taký jak popisuje sao.
Nyní tam mám asi 14 dnů ty první plechy s příkonem cca 3-4A. Jezdím favoritem r.v.93 a nalítáno asi 200 tis.km bez oprav. Tedy úspora PB nic moc (8 lt/100), ale ten požitek z jízdy....
Dnes sem byl v OL se synem, na výjezdu z města jsme se trochu zakecali, na tachometru 120 a kluk mi říká: "a nechceš tam při této rychlosti raději zařadit 5 ku?".... bez komentáře, motor snese přetočení
Jinak bez zapnutého šetřiče po městě žihadlo tak do 80 km/hod. a pak líný jak za stara. Ale když zapnu "turbo" na dálnici tak jede i 140 jak za mlada a ještě má snahu akcelerovat.
Tedy abych nekecal, vyglajdanej motor je vyglajdanej motor do kopečka to ztrácí na tahu ale pořád je to lepší než před zabudováním šetřiče.
sao díky, díky, díky.
Jeníku Prosím prosím prosím
já se od prvopočátku trochu bál "drátků" a zkouším plechy. Ze začátku jsem měnil náplně v šetřiči jak ponožky a nejhůře jsem dopadl v kombinaci s uhlíkovými destičkami, ale celkový efekt je přesně taký jak popisuje sao.
Nyní tam mám asi 14 dnů ty první plechy s příkonem cca 3-4A. Jezdím favoritem r.v.93 a nalítáno asi 200 tis.km bez oprav. Tedy úspora PB nic moc (8 lt/100), ale ten požitek z jízdy....
Dnes sem byl v OL se synem, na výjezdu z města jsme se trochu zakecali, na tachometru 120 a kluk mi říká: "a nechceš tam při této rychlosti raději zařadit 5 ku?".... bez komentáře, motor snese přetočení
Jinak bez zapnutého šetřiče po městě žihadlo tak do 80 km/hod. a pak líný jak za stara. Ale když zapnu "turbo" na dálnici tak jede i 140 jak za mlada a ještě má snahu akcelerovat.
Tedy abych nekecal, vyglajdanej motor je vyglajdanej motor do kopečka to ztrácí na tahu ale pořád je to lepší než před zabudováním šetřiče.
sao díky, díky, díky.
Jeníku Prosím prosím prosím
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
peter
to oblbování je již v tom schemátku, udělat to jinak, je to totéž, jádro pudla bude asi někde jinde.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
oblbování
Bob B to má ošetřené na klapce. Mělo by to být tak, že klapka bude víc otevřená, ale počítač bude počítat s méně otevřenou a vstřikovat méně paliva, než odpovídá skutečnému výkonu. Takové posunutí pracovního celého pole.
K.
K.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Chiptuning
Zdravím.Vložím sem pár odkazů,
Vcelku dobrá kniha pro úvod do problematiky:
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?BookCode=KA0104
není to zas až tak složité protože se používá vlastně výkonější palivo
http://www.bmwpower.cz/chiptuning/chiptuning.htm
http://www.autosport-tuning.cz/cs/mapa-stranek/
něco pro zasmání http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004061301
ale je tam dobrý odkaz:
http://www.hscz.cz/tuning/flashtuning.htm
Vcelku dobrá kniha pro úvod do problematiky:
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?BookCode=KA0104
není to zas až tak složité protože se používá vlastně výkonější palivo
http://www.bmwpower.cz/chiptuning/chiptuning.htm
http://www.autosport-tuning.cz/cs/mapa-stranek/
něco pro zasmání http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004061301
ale je tam dobrý odkaz:
http://www.hscz.cz/tuning/flashtuning.htm
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše mašinky
47 mA, ale žere to hromadu vody z probublávačky, asi tam pouštím hodně vzduchu.sao píše: Ile prosím o odběr zařízení .
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jiné oblbování
Napadlo mě, že by se možná dala lambda oblbovat ještě jinak. Zpozdit překlopení do úrovně, kdypřidává benzín. Nevím, jestli je to 1V, nebo 0V. To se dá jednoduše zařídit pomocí MKO. Dobu spoždění odhadnu, až uvidím pulzy z lambdy na osciloskopu. Je to jen nápad, tak pokud je to blbost, prosím nekamenovat.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 393
- Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
- Bydliště: MORAVA
- Dostal: 7 poděkování
TR1943G N71T
Já to zase myslím tak , aby elektronika , která má řídit vstřiky -- -- -- ať to dělá , ať maká , ať se z toho třeba pomine , když teda chce -- a my se postaráme o doladění dalšího procesu tak , aby nám to vyhovovalo a frčelo to , -- Jako ďas -- .
Neplácám to jenom tak do větru , protože tu mám i 4 bod. 1500 stříkačku , na které jsem již před časem odpojil Lambdu a proto vím , co to dělá .
Dcérenka , která s tím jezdí nic Neví a tak jenom poslouchám , co říká a jak se to z jejího pohledu chová , protože od toho kdo to neví , se nejvíc po pravdě dozvíš .
Teď dávám do kopy model , abych i tomuto autínku dal přičichnout dobrůtkám z mé Maštale .
Pokračuji tam , kde byl nucen přestat pan Tesla , takže je to fungl novej model a dal jsem mu pracovní název TR1943G N71T , na jeho Počest , protože moc dobře vím , jak se cejtil a co ho trápilo .
Na rozdíl od předchozích , odzkoušených modelů , bude tento pracovat -- bez té naší milované voděnky - .
V hlavě už mám srovnáno , cože to pan Tesla vlastně dělal a co tím vším zamyšleně prováděl za skopičiny , aby pomohl lidstvu , byť ho nikdo a nikdy nechtěl slyšet .
Tak jsem se zase pocamral , cože se to v té mé gebeni zasejc vylíhlo a du pesrovat to , co má dcérenka okopala .
Protože je to práce vcelku rutinní , tak mám čas přemejšlet a dolaďovat a jak říká La
„“ Musí se to nechat zaležet „“
a já dodávám -- Ale né moc dlouho , protože pak by to mohlo začít běhat po stole .
Neplácám to jenom tak do větru , protože tu mám i 4 bod. 1500 stříkačku , na které jsem již před časem odpojil Lambdu a proto vím , co to dělá .
Dcérenka , která s tím jezdí nic Neví a tak jenom poslouchám , co říká a jak se to z jejího pohledu chová , protože od toho kdo to neví , se nejvíc po pravdě dozvíš .
Teď dávám do kopy model , abych i tomuto autínku dal přičichnout dobrůtkám z mé Maštale .
Pokračuji tam , kde byl nucen přestat pan Tesla , takže je to fungl novej model a dal jsem mu pracovní název TR1943G N71T , na jeho Počest , protože moc dobře vím , jak se cejtil a co ho trápilo .
Na rozdíl od předchozích , odzkoušených modelů , bude tento pracovat -- bez té naší milované voděnky - .
V hlavě už mám srovnáno , cože to pan Tesla vlastně dělal a co tím vším zamyšleně prováděl za skopičiny , aby pomohl lidstvu , byť ho nikdo a nikdy nechtěl slyšet .
Tak jsem se zase pocamral , cože se to v té mé gebeni zasejc vylíhlo a du pesrovat to , co má dcérenka okopala .
Protože je to práce vcelku rutinní , tak mám čas přemejšlet a dolaďovat a jak říká La
„“ Musí se to nechat zaležet „“
a já dodávám -- Ale né moc dlouho , protože pak by to mohlo začít běhat po stole .
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Ono by se dalo dělat ledacos
Problém je v tom, že každý dva roky musí být všechno zase na svém místě. Jinak bych tam vrazil karburátor, vykašlal se na počítač a byl by klid.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: Ještě jiné oblbování
No, jak psal Kaja M, vono ten programek a sada sensory je u kazde elektroniky jinak... Ja mam kuprikladu absolutne atypycky Solex, vstupy - signalizace horni uvrati (otacky), teplota vody, TPS (Throttle positioning sensor) - snimac vymacknuti plynoveho pedalu/otv. klapky, lambda a fertig.Ilem píše:Napadlo mě, že by se možná dala lambda oblbovat ještě jinak. Zpozdit překlopení do úrovně, kdypřidává benzín. Nevím, jestli je to 1V, nebo 0V. To se dá jednoduše zařídit pomocí MKO. Dobu spoždění odhadnu, až uvidím pulzy z lambdy na osciloskopu. Je to jen nápad, tak pokud je to blbost, prosím nekamenovat.
Kdyz odpojim lambdu, motor bezi na bohatou smes (projistotu...) a jedina mozna korekce do chudsi smesi je posunout TPS - pootocit ho tak aby ukazoval mene otevrenou klapku.
Problem vidim hlavne u katalyzatoru - nenadarmo se autam s lambdou a katalyzatorem rikalo "rizeny katalyzator". On previt jedna potrebuje to cyklovani mezi smesi chudou a sytou (na lambde od 0,4 - 0,6V). -->Sao videl jak to lita a problikuje na mem lambda sensoru.
0V na lambde je smes chuda, 0,45-0,5V je ideal 14,7:1 a 1V je smes max. bohata u mne asi do 9:1. Pri behu na chudou smes pres 17:1 dochazi u bezneho motoru s kompresi pod 10:1 k neumernemu prehrivani motoru a tady nastupuje vodni vstrikovani napomoc. (mam odskouseno - slape, ale pomer je zapeklita vec...).
George Wiseman z http://www.eagle-research.com jenz ma v ponuce mnoho pochoutek pro automobilove nadsence, ma na lambdu EFIE (Electronic Fuel Injection Enhancer), jehoz schematko (manual) za tehda 15 babek USD vlastnim a postavil sem ho. Jedna se tady a pridani napeti (max. 0,5V) k signalu lambdy a to nejdulezitejsi je, tenhle nijako nespajet se zemi a 12V vozidla --> mnohe elektroniky si to overuji.
Dale elektronika sleduje taky rychlost zmeny napeti na lambde a take si to pravidelne "overuje" prechodem mezi sytou a chudou smesi - jinak ERROR: vadna lambda a jedem do OPEN LOOP/SERVICE modu...
U mne momentalni mix. udelatek predstavuje jenom vyvijec a predhrivani paliva --> vse ostatne sem vratil do tovarenskeho nastaveni abych vedel co udela vyvijec sam o sobe. Zatim se projevil vyssi teplotou spalovani, vyssim vykonem a mirnym poklesem spotreby - a hlavne z vyfuku neleze prakticky vubec dym...
Toz tak, dalo by se vo tom polemizovat leta...
Joo - u lidi s OBD II (on board diagnostic generace II) coz je pro evropske modely shruba od leta pane 1996, existuje "relativne" levny reseni - monitor ukazujici v realnem case snad vsechny parametry a chyby/odchylky motoru - SCANGAUGE. Ja, ponevadz mam moc dobryho kamarata v spickove vybavenem servisu behal s klasickym testerem elektroniky - ten pak ukazuje nejenom lambdu, ale taky "korekci". kterou pocitac pouziva - a to u skoro vsech parametru... Akorat na to covjek potrebuje spolujezd-ce (-kynu) kery by to stihal sledovat...
At se vsem dari!
Pego
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ještě jiné oblbování
Podle toho, jak jsem studoval dostupné materiály o lambda sondách, se na 0,45-,05 neudrží. Skokově přechází do jedné nebo druhé krajnií hodnoty. Ale na ručkovém měřáku nebo lepším digitálu se to kmitání může jevit jako zmíněných 0,45-0,5V. Proto se na to chci podívat osciloskopem.Pego píše:[
0V na lambde je smes chuda, 0,45-0,5V je ideal 14,7:1 a 1V je smes max. bohata u mne asi do 9:1.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron