Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Poradna
nedostatek mista v motorovem prostoru pro vyvijec ?
v motorovem prostoru (10 roku stary mercedes diesel W202-C250TD) bohuzel nemam zadny misto na vyvijec (a vyvijec velikosti naprstku asi nema smysl). Je tam ale nadoba ostrikovace ktera ma objem 5.1L. ! Tak mne napadlo zda by se dala zaroven zneuzit tak, ze by se do ni ponorila kostra s navinutym nerezovym dratem a do vrsku namontovaly vystupy a privody elektriky. Dalsi vyhoda by byla ze nadobka je zevnitr vyhrivana. Samozrejme ze nesnese zadny velky podtlak ani pretlak... ma o tom smysl vubec uvazovat?
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: nedostatek mista v motorovem prostoru pro vyvijec ?
Pokud nesnese podtlak, tak ti nezbyde, než jíi vyměnit za nějakou, která ho snense, nebo zevnitř vyztužit. Ostřikovač potom můžeš použít menší z jiného auta (jaký se ti vejde, jen budeš muset častěji dolívat.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Re: nedostatek mista v motorovem prostoru pro vyvijec ?
Diky moz za rychlou odpoved. Mno. ja myslel ze bych tu jednu nadobku porad pouzival pro oba ucely najednou a jenom doleval casteji vodu. Jak velky podtlak by mela nadobka vydrzet? Nevadi ze neni a nebude mozne ji hermeticky utesnit?
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: nedostatek mista v motorovem prostoru pro vyvijec ?
Některé motory udělají podtlak až -0,8 at. Obávám se, že tak jak si to představuješ to nepůjde. Když nebude nádoba hermeticky utěsněná, těžko v ní uděláš podtlak.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
kam s vyvijecem
dobry den, chtel bych jsem se zeptat kam mam zapojit vyvijec... vim ze do sani od motoru.. do nejakeho podtlakeho vedeni... ale moc se nevyznam v motorech tak nevim kam by to bylo nejlepe zapojit...Mam citroen zx 1.6 a celkem tam je dost hadic o kterych ani nevim kcemu jsou ... dekuju za rady predem ...
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Re: kam s vyvijecem
lépe se ani neptat. Kdo se moc ptá, je moc zvědavej a bude brzo starej.
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
- Dr Meduza
- Stálý člen
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
- Bydliště: Jirkov :-)
- Kontaktovat uživatele:
Linearni elektromotor
Hoj, mam tu takovou otazku,
mozna nekdo bude vedet
Dela se nakej komerecne dostupnej linearni elektromotor, kterej by byl schopnej v motoru ovladat ventily ?
Pracovni chod je cca 30mm, plny otevreni musi nastat tak do 1ms
Nevite nekdo o necem, co by se dalo sehnat a zvladlo to?
Este me napada moznost pneumatickyho ovladani, ale nevim jestli se to da dost rychle.
mozna nekdo bude vedet
Dela se nakej komerecne dostupnej linearni elektromotor, kterej by byl schopnej v motoru ovladat ventily ?
Pracovni chod je cca 30mm, plny otevreni musi nastat tak do 1ms
Nevite nekdo o necem, co by se dalo sehnat a zvladlo to?
Este me napada moznost pneumatickyho ovladani, ale nevim jestli se to da dost rychle.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linearni elektromotor
Myslím, že bys něco našel u Schmachtla: http://www.schmachtl.cz/menu/elektricke ... ettechnik/
Ale budeš ještě muset kromě zdvihu znát potřebnou sílu.
Ale budeš ještě muset kromě zdvihu znát potřebnou sílu.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
1ms je zbytečne premrštený požadavek pro jakýkoliv motor s otáčkama 1000 až 2000/min. Vetší otáčky postrádají pro nekonvenční motory smysl, nebo musí být patrične oduvodnené.
Byly zkoušeny v historii motory s elektromagnetickým rízením ventilu, chce to vhodnou konstrukci magnetického obvodu a vhodnou regulaci zdroje napájejícího elektromagnet.
Je možné rekneme puslne rídit upravený elektroventil. Lineární motor na tenhle účel považuji za nevhodný, neopodstatnený, zbytečný. Vztaženo na bežné ponetí lineárního motoru. Protože se dnes tímto pojmem označuje lecos, je potreba upresnit i tuto definici, nebo koncepci.
Byly zkoušeny v historii motory s elektromagnetickým rízením ventilu, chce to vhodnou konstrukci magnetického obvodu a vhodnou regulaci zdroje napájejícího elektromagnet.
Je možné rekneme puslne rídit upravený elektroventil. Lineární motor na tenhle účel považuji za nevhodný, neopodstatnený, zbytečný. Vztaženo na bežné ponetí lineárního motoru. Protože se dnes tímto pojmem označuje lecos, je potreba upresnit i tuto definici, nebo koncepci.