Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Jardo, to je v pořádku, sarkazmy beru,

Příspěvek od aNONym »

vždyť každý tu má nárok na svůj názor, byť je sebe hloupější (ten názor myslím), ale pro příště bych raději prosil nějaké fundované argumenty, než povídání si o prodejnosti amerických vozů díky jejich krouťáku.
Anonymous píše:vzduch není palivem a nikdy nebude. možná okysličovadlem.
No snad všichni správně pochopili onen příměr, jak jsem to s tím palivem ve skutečnosti myslel.
Anonymous píše:Ale ruku na srdce, svěřil by někdo svůj život laminátovému kinder vajíčku na vratkých kolečkách? svůj možný, ale mých drahých nikdy
Souhlas, i když dnešní lamináty mají mnohdy větší pevnost než slabý plech, ale hlavně mají vlastnost, které se říká pružnost. Navíc to těžiště u LuftKinderWagnu je proklatě nízko.

Ty ani já možná ne, ale spousta lidí, kteří nebudou mít peníze po tom okamžitě skočí, protože to bude jejich jediná možnost. Vzpomeň si kolik lidí mělo Trabanta a proč ho měli. Já bych třeba mým dětem nikdy nepořídil motorku, přestože vím, jaký je to neskutečně krásný pocit při jízdě.
Anonymous píše:pokud by ten kompresorek nažďuchal 300 bar a 80 litrů za minutu, při příkonu 2,2kw a ty na trojnásobek tohoto množství můžeš brázdit silnice na 300 km daleko...... už tento fakt je vskutku obveselující. A to jsem nevzal do ruky kalkulačku.
Ten kompresor jsem uvedl POUZE!!! jako PŘÍKLAD, že ke stačení vzduchu na 300 atm není zapotřebí ŽADNÝCH složitých a monstrózních zařízení. Já osobně vlastním na foukání flašek benzínový agregát, který je při vyšším výkonu dokonce ještě podstatně menší a lehčí. ;)

Ostatní invektivy však ponechávám bez odpovědi. Jsem už příliš stár a unaven na to, abych zde někomu oponoval svými znalostmi a dohadoval se přitom ale o teplotě vzduchu z vypouštěné pneumatiky (dotaz: a z větráku jde také studený ?? :lol: :lol: ach jo, jedna věc je věřit a druhá je měřit). :P Non


Novák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 407
Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
Bydliště: Praha
Dostal: 2 poděkování

vzduch

Příspěvek od Novák »

Za mladých hloupých let jsem se potápěl a jako elév jsem měl i povinnost plnit lahve.Neumíte si představit co to je za běs poslouchat 12kWatový kompresor jak 40minut plní 10ti litrovou lahev na blbých 150barů.Ten vzduch je úlet podle mne a do našich podmínek se moc nehodí.Představte si jenom modelovou situaci kdy v zimě je venku mínus 18st. a vy přijdete k promrzlému autu na vzduch.Jenom na rozmražení a ohřátí kabiny potřebujete kilowaty a jako letní nákupní taška se to asi moc neujme.A pak ještě ten naprosto zásadní problém,až se tahle skořepina potká někde uprostřed křižovatky s dvoutunovým mercedesem,kdo to asi přežije???


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: vzduch

Příspěvek od aNONym »

Novák píše:Za mladých hloupých let jsem se potápěl a jako elév jsem měl i povinnost plnit lahve.Neumíte si představit co to je za běs poslouchat 12kWatový kompresor jak 40minut plní 10ti litrovou lahev na blbých 150barů.Ten vzduch je úlet podle mne a do našich podmínek se moc nehodí.Představte si jenom modelovou situaci kdy v zimě je venku mínus 18st. a vy přijdete k promrzlému autu na vzduch.Jenom na rozmrazení a ohřátí kabiny potřebujete kilowaty a jako letní nákupní taška se to asi moc neujme.A pak ještě ten naprosto zásadní problém,až se tahle skořepina potká někde uprostřed křižovatky s dvoutunovým mercedesem,kdo to asi přežije???
Buď zdráv Luboši, čekal bych, že se jako technik vyjádříš k danému technickému řešení. Ty však zde rozebíráš hlučnost Svazarmovských kompresorů před čtvrt stoletím, teplotní bilanci kabiny a zabýváš bezpečností silničního provozu. Souhlas, ty poslední dvě připomínky jsou sice k věci, ale co ten vlastní princip ?? To Tě jako technika ani trochu neoslovil ???

Jsem docela zklamán. Co to s váma lidi je ?? :(


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

ANONym, evidentne popíráš vše, co je známo z kompresoru v otázce motoru MDI. Nevíš zjevne, co je adiabatická expanze, jinak by jsi nenapsal nic takové o teplote vzduchu z výfuku.
Je to základní typ expanze, pokud si to nenastuduješ, tak moje príspevky hodnotíš jako v loterii. Krome toho suchý vzduch odkapávat nebude. Zverejnené informace o MDI motoru dobre znám nejméne rok, porádne jsem si je prepočítal, a z času na čas se k nim pri nekteré príležitosti vyjádrím. Ti, co me hlavne osobne znají vedí, že tipuji velmi nerad. Klidne napíšu, když nečemu nerozumím, nebo je tomu prizpusobený styl argumentace. Muj dojezd je vztažen k plnému trvalému(ne akceleračnímu) výkonu motoru. Prístup jsem za ten rok nezmenil, protože ten motor umím i udelat, princip mi je jasný. Nedelám na tom pouze proto, že to není zvlášť výhodné, jinak bych už podobný prototyp mel. O kapalném vzduchu vznikaly pouze otázky, na které jsem reagoval, nevnesl jsem ho cílene do diskuse. Takže prosím ješte jednou fakta. Trvalý nominální výkon versus dojezd. Je to úplne jednoduché. Stačí spočítat práci nádrže, pokud její celý objem vyexpanduje na konečný objem a danou teplotu (-30C) jakoby v jednom obrovském válci, na jeho objemu nezáleží. Nebo klidne v malém válci a násobit počtem otáček, výsledek je stejný. Možná to i sem spočítám, když se to nebude chtít nikomu.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Akorde, sakra, nauč se už konečně používat tuhle kolonku

Příspěvek od aNONym »

Jak jsem již napsal. Při hodnocení tvé osoby jsem vycházel pouze ze skutečností, jak si se choval v uplynulých dnech. Naštěstí tady si každý může udělat svůj úsudek sám.
Jsem technik (s poměrně velmi širokým záběrem, alespoň mohu-li sám sebe takto hodnotit) a scházejí-li mi nějaké informace, tak si je bez velkých problémů dohledám a doplním. Učil jsem se a rozvíjel po celý svůj život. As tak.

Takže abychom se už konečně někam pohnuli. OK. Zkusíme to z druhé strany. Budu se tedy ptát já.

Otázka č. 1: V jakých že to úvahách jsem udělal chybu, protože jak tvrdíš ty: Nevíš zjevne, co je adiabatická expanze, jinak by jsi nenapsal nic takové o teplote vzduchu z výfuku
Co tedy z toho vyplývá?? Odpověz mi, prosím (a potom můžeme klidně pokračovat k dalším sporným bodům), jen doufám, že mi opět neodpovíš něco povšechného (viz to, co jsi napsal ve svém posledním příspěvku), zeptal jsem se dostatečně konkrétně.

Mmch:
- o odkapávání suchého vzduchu, pokud vím, tu nikdo nic nenapsal, nechápu tudíž souvislost, proč to teď zmiňuješ
- sliboval jsi výpočty, ze kterých mi nebude dobře, ptám se, kde jsou ??
- také jsi mi neodpověděl ohledně tebou zmiňovaného fora, kde jste údajně toto a další rozebírali, mohu se zeptat proč ??

Non


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Chlapci, prosím trpelivost a rozvahu, ne unáhlené závery, rozhodne bychom nemeli rešit, kdo tímto ztratí nejvíce času.

ANONym, tu kolonku jsem použil predpokládám vícekrát, než je počet Tvojich príspevku. Ve vlákne o stirlingu je link na muj vlastní program na obeh tepelných motoru jménem diesel.exe. Z neho je zrejmé, že to musel delat človek, který umí napsat i knížku, nebo skripta. Zbývá Ti dokázat, že jsem mu to ukradl a prepsal hlavičku. Mel by sis udelat určitou rezervu, protože nás techniku se šišším rozhledem bude určite víc, cením si každého, kdo se umí orientovat a z této Tvé momentální chyby nedelám záver. Není od Tebe korektní tlačit na to, abych byl sem napsal vzorce v čase, kdy se mi to práve nehodí zvlášte abych podrobný postup predhodil k pitvání lidem, kterým treba momentálne selžou základy. Dále to odkapávání jsi argumentoval první Ty, já vysvetlil, odkud se tam muže vzít. Pro začátek adiabatická expanse:
T2/T1=(p2/p1)^((kapa-1)/kapa), kde kapa má hodnotu pro námi uvažované plyny 1.4
dále taky:
T2/T1=(v1/v2)^(kapa-1)
Teplota v Kelvinech, výraz za značkou ^ je v exponentu.

Chiq: Obrázok Pre Karbana.gif nie je fyzikálny popis, je to iba populárny popis štýlom piate cez deviate. 1.odstavec ok, ale informačne na úrovni základnej školy. 2.odstavec súvisí s technickým riešením, s princípom nemá nič spoločné. 3.odstavec je v poriadku a s ničím, o čom som písal si neprotirečí. Aj pre Karbana dodávam, že vstrekovanie vzduchu do predstlačeného rieši problém vhodného(menšieho) hmotnostného prietoku a tým merného výkonu stroja. Je to podobný problém, aký si vyžaduje použitie viacstupňového kompresora. Je to opäť iba technické riešenie, ako spracovať relatívne veľký tlakový spád - 300bar. Takže injekcia tlakového vzduchu do predhriateho atmosferického je úplne v poriadku, nie je to nič zázračné. Klesne tým hmotnostný tok z tlakovej nádrže, lebo inak by musel mať pri danom stupni expanzie(z 300bar) výfuk vzduchu ešte nižšiu teplotu, než -30C a vytieklo by viac kg vzduchu cez motor pri rovnakom výkone, keďže chladnejší plyn pri rovnakom objeme váži viac.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

ANONym, tu kolonku jsem použil predpokládám vícekrát,

Příspěvek od aNONym »

>než je počet Tvojich príspevku...
To ti přece nikdo nebere, ale nestavím na tom. Mně šlo jenom o dodržování některých běžných pravidel. Ach jo. :?
Akord píše:Chlapci, prosím trpelivost a rozvahu, ne unáhlené závery, rozhodne bychom nemeli rešit, kdo tímto ztratí nejvíce času.
Souhlas. Do té doby, než automobil bude uveden na trh, máme ještě dost času. A to, co zde napíšeme, tak stejně asi nejspíš podstatně neovlivní běh světa.
Akord píše:Z neho je zrejmé, že to musel delat človek, který umí napsat i knížku, nebo skripta. Zbývá Ti dokázat, že jsem mu to ukradl a prepsal hlavičku.
Předjímáš a to není dobře :(
Akord píše:Není od Tebe korektní tlačit na to, abych byl sem napsal vzorce v čase, kdy se mi to práve nehodí
A to je takový velký problém napsat třeba: Odpovím později, nejsem teď na tom časově dobře?? (nejsem Karban, abych se po pár hodinách oháněl tím, že někdo neodpověděl)
Akord píše:Dále to odkapávání jsi argumentoval první Ty
Nejsem si toho vědom. Můžeš mne, prosím, nakopnout KDE???


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Hlavně pro Akorda, ale nejenom pro něj.

Příspěvek od Akord »

ANONym, cituji:
"07 březen 2009 2:51 Předmět: Hlavně pro Akorda, ale nejenom pro něj.
Dobrá vezměme to ve zkratce, nejdříve fakta (kde se nejspíše občas neshodneme):
- ten studený vzduch z výfuku opravdu teče"

Protože jsem predtím jasne naznačil, že vzduch z výfuku muže mít teplotu klidne pod bodem mrazu, tedy jsem tech -30C nikdy dosud nepoprel, a nesetkal jsem se i tak s pochopením, tak mi zbyla pouze možnost, že to tečení si vysvetluješ tak, že tam teče kapalina a ne plyn. Pouze jsem tuto kapalnou možnost ošetril. Mohlo jít ale i o nedorozumení z nejakého rychlého čtení.

Dáváme si tu nekterí účastníci trochu do nosu, ale není to nutné. Verím, že mnozí z nás znají veci, s kterýma se jiní setkali treba méne. Meli bychom se snažit o vecnejší rámec diskuse, aby vyšlo najevo, o co nám vlastne jde - objektivizace uvádených parametru vozu. Lépe rečeno vymezení podmínek, kde jsou uvádené údaje reálné.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

chiq píše:krátka doba, kedy je objem kompresného priestoru nemenný
Toto na princípe nič nemení. Opíjajú tým iba verejnosť a odvádzajú pozornosť. Je to podobný problém ako výplach lodných dvojtaktov. Podstatné je zvýšenie teploty vzduchu v 1. valci, aby teplota po expanzii neklesla natoľko(-100C aj viac, podľa plnenia a stupňa expanzie), že by bol v dôsledku hmotnostný tok z fľaše zbytočne veľký. Už som to naznačil, z tohoto textu to síce nevyzerá zaujímavo, ale je to o konkrétnych číslach. Až keď si to človek preráta, tak to jasne vyskočí. Ide teda iba o výhodné využitie tlakovej energie z fľaše. Energeticky je výhodnejšie, ak by z výfuku išiel vzduch s teplotou okolia(najmenší hmotnostný tok), ako to už spomenul Ilem, ale je to protiklad s teplotou po expanzii, ktorá sa naopak žiada byť nižšia, a mohla byť odvedená väčšia práca z tlakovej energie. Takže -30C je tvrdý kompromis.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

200km NEBO 20km

Příspěvek od Akord »

Myslím, že ušetrit se dá i v konvenčním rozvodu i v jednodrátovém. Jednoznačne dobré rešení jednoznačne neexistuje. Jednou se více hodí jedna koncepce, jindy druhá. Samozrejme do toho netahám žádné prebujelé a prekombinované svazky. Je to i otázka použitých kabelu, nebo sbernic.
Karel m píše:...,a s autem které využívá teplotu okolního vzduchu / zejména např v Indii/ mooc nadějný taky..
Obeh MDI v principu nevyužívá teploty okolního vzduchu. Stejne jak na principu nemení použití komurky. Jde o to, zda auto má pri jmenovitém výkonu skutečný dojezd na vzduch bez použití benzinu 20km, nebo 200km. V tom je totiž jádro sporu. Z propagace MDI vyplývá, že spíše 200km. Já tvrdím, že ani 50km to není, spíše kolem 20km. Jsou to dosti vzdálené čísla, aby se dalo určit, která z techto dvou stran je blíže pravde, a která človeka podvádí. Pokud bych to nezpochybnil, témer každý bude verit, že 200km je ok, a bude hledat čáry-máry v principu. Na analýzu principu motoru stačí určité znalosti z obehu vícestupňových kompresoru. Proste udelali s novými technologickými možnostmi dávno známý obeh pneumatické akumulace, jako starou písničku s novýma notama. Kdyby to psali fyzikálne, pak by nemusely vzniknout žádné dohady, protože by se lépe argumentovalo.

Poota, článek ve smyslu v jakém je napsaný, stejne jako jeho prezentace v TV je z mé strany blábol. Zásadním zpusobem dezinformuje v dojezdu a v energetické náročnosti, nebo v cene Kč/km. Jinak je takový motor auta v principu funkční a pro určité účely použitelný. Uvedl jsem vztahy pro výpočet výstupní teploty. Mohu dále uvést základní vzorce pro výpočet práce a výkonu z energie lahví, až si to nekdo prepočítat. Vzduch z okolí se na celkové energetické bilanci nijak nepodílí, pouze upravuje teplotní pomery v motoru.

Pro jistotu ten vzorec pro práci jedno, zda válce a počtu zdvihu, nebo celou lahev. Je jasné, že nelze využít celou práci(p1=30MPa, p2 musí být pres 100kPa, aby šlo provést výfuk), protože motor po výraznejším poklesu tlaku z lahví (ke konci akumulace) spadne nutne na výkonu, prípadná regulace neumožní motoru práci v optimu tlaku. Lahev pri vybití se chová ješte hure, než baterie.

W=(1/(kapa-1))p1v1[1-(p2/p1)^((kapa-1)/ kapa)], vše ve smyslu predešlých vzorcu
Z tohoto lze zjistit počet Joulu, a pak kWh. Pripomínám, že v1 ve smyslu zavedených konvencí není objem válce, nebo lahve, ale merný objem vzduchu v jednotce m3/kg pri tlaku p1, tedy kolem 0.003m3/kg. W je pak práce pro 1kg vzduchu.

Edit: Prestaňme se dráždit. Já jsem taky programoval a ne málo. Karban zrejme taky, jinak by se takhle do diskuse nepouštel, stejne jako v ostatních prípadech. Možná jsme všichni mohli predpokládat, že aNONym je zkušený programátor. Predpokládejme tedy, že všichni tady mají značné zkušenosti a soustreďme se na vecné argumenty. Když mi nekdo najde omyl, nebude to poprvé, prosím ale vecne. Pokud jsou nekoho predpoklady, nebo predstavy naivní, nemel by být problém to napsat. Na muj vkus príliš bereme za své prevzaté a neoverené informace čiste z titulu momentálních sympatií.
Naposledy upravil(a) Akord dne ned 08 bře 2009 23:38, celkem upraveno 1 x.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Co by (k) tomu asi tak řekl Viťa Schauberger

Příspěvek od aNONym »

Akord píše:Obeh MDI v principu nevyužívá teploty okolního vzduchu. Stejne jak na principu nemení použití komurky. ........ Vzduch z okolí se na celkové energetické bilanci nijak nepodílí, pouze upravuje teplotní pomery v motoru.
OK. Ať už konečně uděláme konec všem dohadům (a začneme s novými :lol: ).

Proč myslíš, že jsem se tu zmiňoval o přihřívání vzduchu při použití za extrémně nízkých teplot ?? Proč jsem říkal abyste zapoměli na vše, co znáte a víte o konvenčních technologiích ?? Proč ??? ;)

Když jsem psal, že z výfuku tohoto auta teče vzduch o teplotě -30, tak jsem tím ve skutečnosti však nemyslel, že by snad opravdu tekl (neb teplota kapalného vzduchu je přece jenom trochu jinde, ne?). On totiž odtamtud jenom vystupuje. A opravdu je takhle studenej.

Tak, a je to venku. Sice jsem tím částečně porušil slib, který jsem dal kdysi u láhve velmi dobrého vína, ale stejně byste se to za pár měsíců dozvěděli. Civilizace začíná končit. Tak zatím ahoj. Non 8)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Co by (k) tomu asi řekl Viťa Schauberger

Příspěvek od Akord »

aNONym píše:1....Proč myslíš, že jsem se tu zmiňoval o přihřívání vzduchu při použití za extrémně nízkých teplot ??
2....Když jsem psal, že z výfuku tohoto auta teče vzduch o teplotě -30, tak jsem tím ve skutečnosti však nemyslel, že by snad opravdu tekl (neb teplota kapalného vzduchu je přece jenom trochu jinde, ne?). On totiž odtamtud jenom vystupuje. A opravdu je takhle studenej.
Nic z toho mi neprijde nezvyklé. 1.Prihrívání vzduchu upresni, takhle se na to nedá reagovat, i kdybych mohl rozebrat alternativy. Máš na mysli prihrívání benzinem, nebo okolím?
2. Kapalný vzduch samozrejme téct nemuže. Téct muže vodní pára obsažená ve vzduchu z okolí. Nemusí zmrznout, závisí na podmínkách, nebo taky muže na plášti výfuku roztát. Co je na tom divné, že z výfuku vystupuje vzduch o teplote -30 Celsia, vzorce jsem prece napsal, jde to dopočítat i udelat. Dokonce jde udelat i benzinový motor, kde bude výstupní teplota z výfuku v léte pod bodem mrazu. Jenom by byl trochu divný.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Dopnění - Re: Jednodrát

Příspěvek od aNONym »

Karban píše:Článek samozřejmě může pro někoho vypadat zajímavě a doslova ho unést - samá převratná technologie....

Ne každý ví, jak která technická záležitost v praxi vypadá a uvěří třeba těm nesmyslům o jednom drátu.

Podobně jako pohádkám o kouzelných strojích, co po ťuknutí prstem se umí rozběhnout a jen tak pro radost běžet a běžet, aniž jim kdokokoli cokoli dává, a třeba i o létajících kobercích...
Karbane, celej ten nesmysl o jednom kabelu a bezdrátovým ovládání má sloužit nejen ke snížení nákladů a hmotnosti, ale má i jiné výhody.

Dá se předpokládat, že po uvedení tohoto konceptu se prudce zvýší počet automobilů a rychle dojde už takhle katastrofický nedostatek parkovacích míst. A potom by třeba mohlo hodně pomoci (včetně vystupování dopředu a dozadu, které je u tohoto základního modelu), že si z auta vyndáš kus přístrojovky se základními funkcemi dálkového ovládání a zaparkuješ velmi hodně natěsno do řady mezi ostatní vozidla (čemuž pomůžou i inteligentní samonaváděcí parkovací čidla). Výhoda ale může být např. i u firemních automobilů, kde každá řídící jednotka, v rámci jedné firmy, bude pasovat k více vozidlům, tudíž v případě potřeby si klidně vezmeš první auto, co stojí jako první na kraji (stejně jako z bufferu LIFO).

Zároveň by tím snad mělo i ubýt krádeží automobilů, jelikož bez patřičně spárové řídící jednotky je tento automobil takřka nepojízdný (tedy alespoň do té doby, než to zase někdo "krackne").

Do budoucna se potom předpokládá i vzájemná bezdrátová komunikace mezi jednotlivými automobily a hlavním řídícím vozem, což se uplatní především v režimu master s řidičem + několik slejvů bez řidičů (např. při svážení automobilů od hotelů zpátky na letiště (edit / doplnění: nebo při použití dalších vozů jakožto nákladních přívěsných vozíků).

edit / doplnění: Anebo si pomocí wireless modulu (než dopiješ svou ranní kávu) zapneš v zimě hezky z tepla domova topení, popř. si pomocí displeje na dálku zkontroluješ stav dofoukání nádrží (a teplotu v kabině). Nebo si pomocí přimontovaného pluhu protáhneš cestu před barákem. Nic víc. :D

edit / doplnění: Zmínil si se také, že pokud se použije tato koncepce, tak přibudou výkonové spínače u každého koncového spotřebiče (což jak potvrdil aj Ilem, je v dnešní době poměrně laciná záležitost, navíc mnohdy i spolehlivější než mechanické kontakty klasických spínačů), tak se stejně budou muset zachovat ovládací prvky. No, nejlépe by se k tomu asi hodily dotykové displeje, které se už beztak dnes montují do všeho možného (i nemožného). :idea:

No, někdo je holt vizionář, který je schopen dohlédnout o kousíček dopředu (myšlen je tím samozřejmě pan Guy Nègre). A někdo zkrátka vůbec ne-e. ;)
Naposledy upravil(a) aNONym dne pon 09 bře 2009 13:00, celkem upraveno 3 x.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Co by (k) tomu asi řekl Viťa Schauberger

Příspěvek od aNONym »

Akord píše:Prihrívání vzduchu upresni, takhle se na to nedá reagovat, i kdybych mohl rozebrat alternativy. Máš na mysli prihrívání benzinem, nebo okolím?
Psal jsem během extrémních venkovních mrazů.

Pokud je mi známo, tak by to mělo být pomocí odpadního tepla z malého benziňáku, který bude navíc pomocí malého písťáku zároveň dofoukávat vzduchové nádrže, ale který může sloužit i jako záložní motor pro dojezd k nejbližší pumpě v případě, že v nádržích totálně dojde vzduch. Ale s touto koncepcí se do budoucna počítá až u vyšší modelové řady.

A když už jsme u těch technických vizí budoucnosti. Což takhle nějak rozumně využít i té odpadní zimy (když už je tam zadarmo). Co vy na to, Štirlingáři ?? ;)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

tak som si to znovu prepočítal

Příspěvek od Akord »

Na upresnenie, citujem z príspevku 04 březen 2009 21:51
...V krátkosti má motor čisto na vzduch malý akčný rádius, pár desiatok km, alebo zhruba sotva polhodinu jazdy.
=pri výkone okolo nimi uvádzaných 25kW, napríklad na diaľnici by to to nemuselo byť veľmi mimo
... Auto je teda v súčasnej podobe vhodné výlučne na krátke až veľmi krátke trate okolo 10km, možno tak ešte 20km.
=myslené ako akčný rádius, viď vyššie, pripúšťam ale aj tak, že som napísal prehnane nízke čísla, asi už klamem, ako oni. S polhodinovým stúpaním je však problém stále.

Opetovná rekonstrukce za použití do plusu orientovaného scenáre:
Objemová práce nádrží (podle vztahu v predešlém príspevku), které uschovají 90m3 vzduchu co odpovídá 0.1m3 (100litru) pri tlaku 300bar(atm) a hmotnosti 100kg je teoreticky zhruba 25kWh, co je dost, odpovídá to asi 2kg benzinu(2.5litru). To však za podmínky, že vzduch vyexpanduje z teploty asi 30C na teplotu -200C s kompresním pomer skoro 60 a pri nulovém pretlaku na výfuku, co je prímým zpusobem nedosažitelné. Proto ty zázraky v podobe dalšího válce, vzduch by se jinak nechtel natolik chladit a odevzdal by ješte menší práci, než za použití predkomprese a míchání s vnejším vzduchem. Pokud se však povede z tohoto využít treba neco pres polovinu(vliv spotreby predehrívací komprese, pak poklesu tlaku v nádrži s ohledem na optimum pro motor), tak tech 15kWh, tedy 15kW výkon počas 1hodiny nemusí být zas k zahození. Odpovídá to asi 8ks oloveným bateriím 180Ah. Z 15kW počas hodiny by pri rozumné rychlosti šlo udelat treba i 100km. Toto by však stálo po započtení všech ztrát nejméne 40kWh v elektrine, tedy zhruba 200Kč, co od odpovídá jakoby cene benzinu asi 40Kč/100km*** pri srovnání s vozem se spotrebou 5litru/100km. Nelze však spojovat deklarovaný výkon s maximálním dojezdem. Stejná politika se delá často v čerpadlech na vodu, uvede se výška a prutok, a nerekne se, že to první platí pouze když je to druhé nula. Nic v tom ale dalšího speciálního není, jedná se o účelove vylepšený 2stupňový obrácený kompresor(expander). Všechno ostatní je pouhé maskování, aby si to nedelali lidi ve stodole. Kdo by to ale i tak chtel delat, klidne to mužu pomoct spočítat presneji. 300bar není ale príliš pro stodolu. Je to určitá alternativa k elektromobilum, mechanicky složitý motor, a na oplátku neomezený počet nabíjecích cyklu. Destrukce nádrží prý nezabije, pouze muže prorvat bubínky. Dá se tedy celkove asi ríct, že autonavzduch je neco jako chudší benziňák na elektrinu(pro kompresor).

Stirling byl Skot, ne Nemec, jak me kdysi natáhl muj kolega, tak je to bez Š, jenom S.

***Edit: 40Kč/100km má být správne 40Kč/litr
Naposledy upravil(a) Akord dne stř 11 bře 2009 23:14, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“