Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
GEET - Pantone reaktor -- Diskuse
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
GEET
Jo, ta voda v oleji by mohla být problém, proto tenhle systém směřuju na stabilní provedení a ne do auta. Odloučení vody mám vymyšleno tak, že v první fázi jde motorový olej do olejové odstředivky, konstrukce je ve výrobě, pak dám foto a případně i výkresy, druhá fáze je tepelná, olej teče přes zdvojenou trubku (jakýsi výměnníček) s volnou hladinou oleje, která je řízeně vytápěná od výfuku na teplotu 130 stupňů, tam se zbytek vody „vyvaří“. Výpary do sání motoru. Nemělo by té vody být moc, protože při mých pokusech po jízdě byl odebrán vzorek ( ihned ) a v laborce na oleje zjistili ( z důrazem na vodu), že je vše OK. Je fakt, že tak krátká doba provozu nemá vypovídají schopnost, ale i s tím přebytkem vody v GEETu by se to mohlo už trochu projevit, takže pokud bude, tak bych ji měl stihnout vylučovat. No jsem zvědav.
energetik
Re: vynalézáme vynalezené ?
Trochu úvahy:kutil píše:Ahojky vespolek,
ono ani tak nejde o stavění vzdušných zámků, ale být co nejvíce soběstační a nezávislí na zlovůli monopolů. V té Africe nemají plynovod a jsou si soběstační. Tady jde spíš o tu soběstačnost a aby byla pokud možno ekonomická. Což vlasně potvrzuje tvá slova že je potřeba umět počítat...
Musíme vydržať
H.
Ten olej je nejspíš vyjetej šmant z motorů a převodovek.
V tom není žádná soběstačnost - ostatně v pořadu je přiznáno, že s rozvojem výtoby toho skla začíná být potíž palivo sehnat...
Takže žádná nezávislost na monopolech.
-
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: vynalézáme vynalezené ?
Ale ono to funguje i s rostlinným olejem !!!Karban píše:Trochu úvahy:kutil píše:Ahojky vespolek,
ono ani tak nejde o stavění vzdušných zámků, ale být co nejvíce soběstační a nezávislí na zlovůli monopolů. V té Africe nemají plynovod a jsou si soběstační. Tady jde spíš o tu soběstačnost a aby byla pokud možno ekonomická. Což vlasně potvrzuje tvá slova že je potřeba umět počítat... Musíme vydržať H.
Ten olej je nejspíš vyjetej šmant z motorů a převodovek.
V tom není žádná soběstačnost - ostatně v pořadu je přiznáno, že s rozvojem výtoby toho skla začíná být potíž palivo sehnat...
Takže žádná nezávislost na monopolech.
Kamarád si takto vyrábí olej pro své potřeby s náklady pod 2 koruny (a bez EU dotací). Stačí mít jenom patřičný kus polnosti. Non
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
Re: Karbanův kabaret
Ještě k tomu vyjetýmu oleji, je to všelijakej olej, jenže se na to jde podívat i jinak. Já se zatím zaměřil na jedinou věc a to je řepkový olej, ten závislej na monopolech není a můžu ti říci, že funguje v GEETu, ale hlavně funguje v kamnech na spalování vyjetého oleje, dřív jsem sem dal jeho chemické vzorce a je velmi velmi pravděpodobné, že ten vyjetý olej je snadno v jejich případech nahraditelný tím rostlinným. Mířím ale někam jinam. V Africe je celkem dobře k sehnání palmový olej, vyrábějí ho i pro Evropu, v roce 2003 mu EU udělilo certifikát jako biopalivo, který je řepkovému složením velmi podobný, jen se musí ohřát na 70 stupňů, aby byl kapalný, jinak je to hmota podobná máslu. No a teď zpátky. V té reportáži vždy musí být něco zajímavého, proto se uvádí vyjetý olej, kdyby tam řekli, že používají palmový, stane se to daleko míň zajímavý, ale věř, že v Keni palmový olej dobře znají, jen je to zatím otázka ceny, protože vyjetý nikdo nechce a navíc jde o vysokou teplotu, tak je i ekologicky docela dobře zlikvidovaný. Ta pára z vody, kterou nechceš přiznat, totiž zvyšuje teplotu plamene, při normálním spalování oleje bys sklo tak akorát roztavil, ale nemohl s ním dál dobře pracovat, to potřebuje fakt dost vysokou teplotu. Pro jeho zpracování potřebuješ sálavé teplo o značné teplotě, jinak nepřilepíš ouško ke džbánku apod. jde o rychlé natevení povrchu bez defomace skeletu a to bez vysoké teploty neuděláš. Zajeď na exkurzi si do Světlé/Sáz., rádi tě provedou, no vlastně už je pozdě.
energetik
EEV
V chladiarenstve sa požívajú (Elektronic Expansion Valve) ihlové ventily so servopohonom, štandardne s tlakovým a teplotným čidlom. Sa mi vidia ako vhodné na reguláciu plynu pre tento účel. Sú určené pre chladiace okruhy veľkých výkonov, určite sa najde veľkosť vhodná pre GEET. Výhodu vidím v jemnej regulácii, zdvih ihly až niekoľko desiatok mm. Kontorlér je samozrejmosť.
Neviem si rady s variátorom. niki31 môžeš úpresniť z čoho máš variator? Nenašiel som nič vhodné. Priemyselné sú veľké a ťažké, motorkové kompaktné, autové drahé a nedostupné. Chce to jednoduchú , osvedčenú konštrukciu, na ktorú sa zabudlo.
Neviem si rady s variátorom. niki31 môžeš úpresniť z čoho máš variator? Nenašiel som nič vhodné. Priemyselné sú veľké a ťažké, motorkové kompaktné, autové drahé a nedostupné. Chce to jednoduchú , osvedčenú konštrukciu, na ktorú sa zabudlo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
geet
Vidim ze sa tu rozputala vojna okolo mierky tak to este upresnim.
Motor bol po 2 vybruse vole boli piest-valec samozrejme 0.15 az 0.23.
Po nejakom case prevadzkovania s geet,som motor rozobral pretoze stratil tlaky.Pri prvej kontrole nemal som po ruke šupito tak som pouzil
plechove mierky.Medzi valec a piest vosla mierka 1.25mm.Opotrebenie bolo enormne.Pre opravu by bol treba piest omnoho vecsi ako 3 vybrus,
(pre dany motor sa vyrabaju iba po 3) tak pripadalo v uvahu iba vyvlozkovanie motora.Vzhladom k cenam tychto oprav,som sa rohodol motor zlikvidovat.Tak skoncil neslavne moj prvy geet.Zacal som odznova
stavbu s inym motorom za pouzitia predchdzich znalosti.
Pre regulacie pouzivam mosadzne ihlove ventile,niektore aj z klimatizacie, znacky SONNA.Pre regulaciu som vyrobil vlastny a pouzil k nemu pohon zn.SONNA.
VARIO -dva a dva drazkovane kotuce medzy nimi retaz,klasika, schema
je v kazdej strojnickej ucebnici.Regulator je povodne nakladneho auta,upraveny pre moje potreby.
Motor bol po 2 vybruse vole boli piest-valec samozrejme 0.15 az 0.23.
Po nejakom case prevadzkovania s geet,som motor rozobral pretoze stratil tlaky.Pri prvej kontrole nemal som po ruke šupito tak som pouzil
plechove mierky.Medzi valec a piest vosla mierka 1.25mm.Opotrebenie bolo enormne.Pre opravu by bol treba piest omnoho vecsi ako 3 vybrus,
(pre dany motor sa vyrabaju iba po 3) tak pripadalo v uvahu iba vyvlozkovanie motora.Vzhladom k cenam tychto oprav,som sa rohodol motor zlikvidovat.Tak skoncil neslavne moj prvy geet.Zacal som odznova
stavbu s inym motorom za pouzitia predchdzich znalosti.
Pre regulacie pouzivam mosadzne ihlove ventile,niektore aj z klimatizacie, znacky SONNA.Pre regulaciu som vyrobil vlastny a pouzil k nemu pohon zn.SONNA.
VARIO -dva a dva drazkovane kotuce medzy nimi retaz,klasika, schema
je v kazdej strojnickej ucebnici.Regulator je povodne nakladneho auta,upraveny pre moje potreby.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 493
- Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
- Dal: 258 poděkování
- Dostal: 213 poděkování
Re: vynalézáme vynalezené ?
Nevím ve kterém muzeu, ale zjistil jsem, že to údajně mělo být na parní lokomotivě.energetik píše:Adresa:http://www.tourist-information-uk.com/s ... museum.htm. Pokud nedojdu k něčemu zásadnímu ve svých pokusech, tak bych tam o prázninách vyrazil, není to zas tak daleko. Mohlo by tam být i víc zajímavých věcí pro nás.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon 28 led 2008 21:47
- Dal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
center
Prosím Vás,vie mi niekto poradiť ako je uchytená stredová reaktorová tyč?Nie je to nikde znázornené.Alebo sa vznáša vo vzduchu? Dakujem
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
uchycení tyče
Máš doufám na mysli trubku ve který je magnet.
Na tu trubku jsem udělal čela, která jsou zůžená na pr 10 jdou do ní naklepnout , a jsou ty zůžené konce potom přes teflon ukotveny v instalatérském kusu tzv kříž. Má to tu výhodu, že je pak možno si pohrát s VN, pulzy apod.
Někdo to dělal jinak udělal tenké distance z teflonu s dírkami, nebo naskládal našikmo několik obdélníkových teflonvých kousků. Našikmo proto, aby se to rozrotovalo jako ten proud plynů, tím se to líp nabíjí.
K.
Na tu trubku jsem udělal čela, která jsou zůžená na pr 10 jdou do ní naklepnout , a jsou ty zůžené konce potom přes teflon ukotveny v instalatérském kusu tzv kříž. Má to tu výhodu, že je pak možno si pohrát s VN, pulzy apod.
Někdo to dělal jinak udělal tenké distance z teflonu s dírkami, nebo naskládal našikmo několik obdélníkových teflonvých kousků. Našikmo proto, aby se to rozrotovalo jako ten proud plynů, tím se to líp nabíjí.
K.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon 28 led 2008 21:47
- Dal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
geet
Nikde to neuvádzaju,ako by to malo byť.Aby to bolo nevodivé a odolné vysokej teplote.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
uchycení tyče
Já jsem to řešil tak, že do reaktorové tyče jsem po 120 stupních vyvrtal mělké dírky ( půměr 5mm, hloubka 4 mm ) a do nich vložil kuličky průměru 5mm z oxidu zirkonu. Jsou nevodivé, snáší velmi vysoku teplotu a velmi pevné ( dělají se takto kuličky do specálních valivých ložisek ). Po složení tak vznikla mezera 1mm, která je dlouhodobě teplotně stabilní a je to snadno rozebíratelné. Axiálně se to celé zachytí přes nerez drát acca 5cm na jednom konci drátu reaktorový prut, na druhém upravená zapalovací svíčka z motoru - to pro přívod případného VN a zároveň slouží jako izolátor a přípojka kabelu VN. Kuličky jsem sehnal v jedné firmě v Loděnicích u Prahy, je to na náměstí, odkaz: http://www.ginzel.cz/cs/keramicke-kulic ... n-oxidove/ Výhoda je že se to může dát nejen na koncích, ale i uprostřed prutu nebo i po 10cm a tak zkouší-li se delší varianty reaktorových tyčí, je všude konstantní mezera i při dlouhodobě vysokých telotách.
Pokud nechceš VN, tak to udělej s přesahem tak 0,2mm a prostě to pod tlakem zasuň do sebe, pružnost vnější trubky to udrží spolehlivě, eventuálně můžež udělat zápich na soustuhu do vnitřní strany vnější trubky tak 0,2mm a pak to tam zaklapne.
Přeji hodně úspěchů, cesta zkoumání je značně trnitá.
Pokud nechceš VN, tak to udělej s přesahem tak 0,2mm a prostě to pod tlakem zasuň do sebe, pružnost vnější trubky to udrží spolehlivě, eventuálně můžež udělat zápich na soustuhu do vnitřní strany vnější trubky tak 0,2mm a pak to tam zaklapne.
Přeji hodně úspěchů, cesta zkoumání je značně trnitá.
energetik
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon 28 led 2008 21:47
- Dal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele: