Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
GEET - Pantone reaktor -- Diskuse
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
P. Pantone
P. Pantone organizuje v USA kurzy pre záujemcov o jeho technológiu.
Údajne dosahujú 80% úsporu paliva. Možno tam niekto máte priateľov, možno tam niekto máte cestu.
Sledujem túto problematiku, ale kvôli nedostatku času sa jej nemôžem prakticky venovať a tak dávam túto malú informáciu tým, ktorí sú v tomto ďalej.
http://pesn.com/2009/08/26/9501563_GEET ... r_classes/
Údajne dosahujú 80% úsporu paliva. Možno tam niekto máte priateľov, možno tam niekto máte cestu.
Sledujem túto problematiku, ale kvôli nedostatku času sa jej nemôžem prakticky venovať a tak dávam túto malú informáciu tým, ktorí sú v tomto ďalej.
http://pesn.com/2009/08/26/9501563_GEET ... r_classes/
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon 28 led 2008 21:47
- Dal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
w
ahoj,prve skušky po skompletovaní su také že motor na to sice nejde ale na výstupe z reakt.tyče sa da zapáliť plamen asi 10cm modrej farby.musíme doriešiť ešte všetky regulácie
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
W
Zkus to udělat takhle: předpokládám, že máš na hřídeli přes spojku elektromotor ve funkci generátoru, tak ho rozběhni ze sítě (zapojení do hvězdy kvůli co nejmenšímu proudovému nárazu, aby ti nevypadnul jistič), měř jeho výkon, bude záporný, potom zkoušej různý poměr vzduch/směs. Je to podobné jako motor na LPG, když nemáš správný poměr, propanbutan/vzduch, tak to nenatočíš ani náhodou. Ono to na nejrůznějších videích vypadá hrozně jednoduše, ale je to citlivé na bohatost směsi. Kámen úrazu je také zapalování, běžné má dost špatné vlastnosti. Třeba zapalování z Favorita je dost dobré, ale na tady hranici možností. Já tam mám svoje, ale je dost složité. Nakonec jsem tam musel dát procesor, bez něj to nejde obejít. zatím to je ve vývoji, ale schéma časem bude k dispozici. Jde o to, že potřebuješ nejprve zkombinovat velmi strmou špičku nárustu napětí - kondenzátorové zapalování je ale dlouhá cca 0,1ms, aby jsi prošlehnul ionzaci a pak dobu jiskry alespoň 1ms, což je zase indukční zapalování. Je to celkem chudá směs, tak je to obtížné zapálit - alespoň to moje z rostlinného oleje. Pro začátek by ti pomohlo zapalování s prodlouženou jiskrou z časopisu Amamatérské radio z roku 1979, číslo 11, má ale nevýhodu, že zkracuje životnost svíček, ale směs už zapálí ( hlavní C 1M musíš dátr 2M typ KPI 341, výrobce ES Ostrava, jsou stavěné na impuzní provoz ), energie je potom dost vysoká, cca 80-100Ws, záleží na zapal. cívce, lepší je dát z favorita, má jen 0,7ohmu oproti starým škodováckým a pulz je strmější. Použij ale originální z vrakoviště, čínský náhrady, co koupíš, to nevydrží. Nikdy to neprovozuj bez zapojené svíčky, cívku téměř okamžitě prorazíš, napětí bez zátěže je tam až 100kV, jiskra naprázdno cca 10cm! Zdar a sílu v dalších pokusech.
energetik
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
problémy s prototypem
zdravim
včera jsem konečně uvedl do chodu svůj GEET , vcelku to funguje ale mám pár otázek
pro ty kteří mají praktickou zkušenost s GEET
jakou teplotu má plyn který vystupuje z vašeho reaktoru?
teplota plynu na mém zařízení je velmi vysoká cca 150
zatím používám hydraulický olej. Když zastavím motor , ze vzduchového ventilu začne stoupat bílý kouř
páchne stejně jako když kápnete olej na horké výfukové svody
používám reakční tyč průměr 14mm délka 330mm
nedaří se mi dosáhnou na motoru š 1203 , otáček vyšších než cca 2000n/min
děkuji za odpovědi
foto mého zařízení snad do týdne
včera jsem konečně uvedl do chodu svůj GEET , vcelku to funguje ale mám pár otázek
pro ty kteří mají praktickou zkušenost s GEET
jakou teplotu má plyn který vystupuje z vašeho reaktoru?
teplota plynu na mém zařízení je velmi vysoká cca 150
zatím používám hydraulický olej. Když zastavím motor , ze vzduchového ventilu začne stoupat bílý kouř
páchne stejně jako když kápnete olej na horké výfukové svody
používám reakční tyč průměr 14mm délka 330mm
nedaří se mi dosáhnou na motoru š 1203 , otáček vyšších než cca 2000n/min
děkuji za odpovědi
foto mého zařízení snad do týdne
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
problémy s prototypem
Podle mýho názoru to nejde do otáček proto, že plynu je málo, olej se nechce moc odpařovat, já to řeším co nejvyšší teplotou, do oleje přivádím už přehřátou páru - odpařím vodu a pak páru vedu Cu trubičkou omotanou okolo výfuku do nádoby s olejem, která je rovněž zahřívaná teplem výfuku a taky tepelně izolovaná a mám v ustáleném stavu teplotu těsně za výstupem z nádoby cca 240 až 260 stupnů, ale před přivedením do motoru ( Felicia) to chladím. Je nutný prohnat vodu magnety - koupené na vodovodní potrubí, jinak se to zanese kotelním kamenem. Zkoušel jsi jestli plyn hoří mimo motor? ( musíš použít vývěvu). Ten můj z řepkového oleje má namodralou barvu plamene - za reaktorem, před reaktorem je to neurčitá nažloutlá barva. Tu délku tyče máš svisle nebo vodorovně? já používám zásadně svislý, je kratší a tudíž neklade takový odpor v sání motoru a běží to na vyšší výkon. Mám i rektor tepelně izolovaný, protože mám pocit, že čím vyšší teplota, tím líp. Jo a mezara je 0,5mm, vnitřní prut průměru 19mm.
PS: izolace co fakt něco vydrží a to jsem jic vyzkoušel dost je tahle: IZOFRAX 1260, jsou to rohože ( balíky), velikost 610x14640mm, tloušťka 13mm, vydrží to až 1200 stupňů trvale, sežene se to v Plzni - PZ servis, U Seřadiště 182, Plzeň Světovar. Mají taky FIBRFRAX, ale ten má o něco maličko horší parametry co se týká tepelné vodivosti, ale je zase levnější.
PS: izolace co fakt něco vydrží a to jsem jic vyzkoušel dost je tahle: IZOFRAX 1260, jsou to rohože ( balíky), velikost 610x14640mm, tloušťka 13mm, vydrží to až 1200 stupňů trvale, sežene se to v Plzni - PZ servis, U Seřadiště 182, Plzeň Světovar. Mají taky FIBRFRAX, ale ten má o něco maličko horší parametry co se týká tepelné vodivosti, ale je zase levnější.
energetik
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
geet
Zřejmě máš s tou teplotou pravdu, protože teplota bubleru při poslední zkoušce byla s bídou 60
a reaktor je umístěný hned u motoru takže je silně ochlazován chladícím ventilátorem, isolaci rozhodně namontuji.
Další problém je s bublerem , zatím používám velkou sklenici od okurek(je do ní vidět)a zaslepenou trubku 32
rozvrtanou na konci dírami 3mm cca20, ale děláto na můj vkus dost velký bubliny, a olej šploucá tak vysoko,
že ho někdy výstupní trubka nasaje a motor potom zakašle. zajímalo by mě jaký způsob probublávání
používáš a taky jestli máš bubler přimontovaný přímo na motoru nebo najiném místě které se už nechvěje.
a reaktor je umístěný hned u motoru takže je silně ochlazován chladícím ventilátorem, isolaci rozhodně namontuji.
Další problém je s bublerem , zatím používám velkou sklenici od okurek(je do ní vidět)a zaslepenou trubku 32
rozvrtanou na konci dírami 3mm cca20, ale děláto na můj vkus dost velký bubliny, a olej šploucá tak vysoko,
že ho někdy výstupní trubka nasaje a motor potom zakašle. zajímalo by mě jaký způsob probublávání
používáš a taky jestli máš bubler přimontovaný přímo na motoru nebo najiném místě které se už nechvěje.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
geet
Já mám teda bubler o dost větší, je obsahu 24 litrů, je to nerez nádoba na vodu k domácí vodárně - konkrétně typ AFC24C nerez - odkaz: http://www.e-cerpadla.cz/tlakove-nadoby ... -6247.html , vakový typ ze kterého je vyndán vak, její fotku jsem sem dal v téhle kapitole o GEETu 20.května letos. Je přírubou nahoru, odvod plynu je díratou trubkou o průměru 50mm, v ní jsou sleněné kuličky průměr 10mm, nasypané , vrstva asi 10cm - kvůli bublinám, které dosáhnou až nahoru- jak jsi psal o zakašlání motoru. Měl jsem tam taky drátěnku na nádobí, ale časem se zalepila, kuličky mi vyšly nejlíp a snadno se čistí při odstávce. co se týče umístění reaktoru, tak já ho nemám hned za motorem, ale je nejprve potrubí - v podstatě laděný výfuk - od délce 1910mm, perfektně tepelně izolované, tudíž teplotu dostanu až na konec a motor má při otevření výfukového ventilu menší protitlak, je to znát na výkonu, ta délka je výpočtem, někde z nějakého fóra na netu ( pro 3050 ot./min, obsah 1289ccm motoru Škoda.)
energetik
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
geet
Pokud máš takto veký bubler, jak řešíš ohřev bubleru? Doba nutná k dosažení provozuschopné teploty musí být blouhá.
Jak tlouho vydrží běžet tvůj motor na jeden bubler? Nebo máš systém pro udržování stálé hladiny?
foto mojeho prozatímního zařízení (ta divná věc přišroubovaná na sání motoru je směšovač pro dřevoplyn více v sekci
generátor dřevoplynu)
Jak tlouho vydrží běžet tvůj motor na jeden bubler? Nebo máš systém pro udržování stálé hladiny?
foto mojeho prozatímního zařízení (ta divná věc přišroubovaná na sání motoru je směšovač pro dřevoplyn více v sekci
generátor dřevoplynu)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
geet
Vytápění mám udělané na médium řepkový olej následovně. Protože se olej blbě odpařuje, tak je v podstatě dvojité dno, vyrobené z mých oblíbených vyřazených LPG nádrží, celé je to zabalené do tepelné izolace. Dá se tak dosáhnout teploty oleje až 300 stupňů - měřeno termočlánkem. Částečně se se taky dodává teplo párou, která jde ještě do oleje. Důležité je hlavně to, že vytápění výfukovými plyny musí končit podhladinou oleje, jinak se olej napéká na vnitřní stěnu nádoby a jde dolů tak akorát wapkou - na to slouží ten odpouštěcí otvor - vymytí při odstavení - druhé využití. Regulace teploty je řízením množství výfukových plynů jejich odkláněním klapkou mimo vyhřívání.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
energetik
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
geet
Vyhřívání výfukem už mám skoro hotové. Jen nevím jestli plocha kterou přechází teplo bude dostatečná.
Ale bubler malý (4 l ) tak doufám že ano. to zařízení co je na fotce už mám skoro hotové, krom chladiče ,
směšovače a t-kusu pod karburátorem.
Pracuji s motorem fiat 126 650ccm a doufám že můj fiat pojede alespoň na dvojku
Mám trochu obavu z oboustraného vstupu výfukových plynů do reaktroru.
Jak velkou výkonovou ztrátu má tvůj motor oproti pohonu na benzin.
fotky fiata příští týden
Ale bubler malý (4 l ) tak doufám že ano. to zařízení co je na fotce už mám skoro hotové, krom chladiče ,
směšovače a t-kusu pod karburátorem.
Pracuji s motorem fiat 126 650ccm a doufám že můj fiat pojede alespoň na dvojku
Mám trochu obavu z oboustraného vstupu výfukových plynů do reaktroru.
Jak velkou výkonovou ztrátu má tvůj motor oproti pohonu na benzin.
fotky fiata příští týden
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: geet
... dle mne ti tam schází škrtící regulátor na vstupu bubleru ... s takto otevřeně propojeným systémem v něm zřejmě nedocílíš potřebného podtlaku ... a bez něj ti to bublat za sníženého tlaku nebude ... jenom probublávat ... ale třeba se mýlím ... záleží na světlosti přívodní trubičky ...SEDYPETA píše:Vyhřívání výfukem už mám skoro hotové. Jen nevím jestli plocha kterou přechází teplo bude dostatečná.
Ale bubler malý (4 l ) tak doufám že ano. to zařízení co je na fotce už mám skoro hotové, krom chladiče ,
směšovače a t-kusu pod karburátorem.
... ještě dotaz ... proč máš na vstupu motoru chladič ??? ... kvůli zvýšení výkonu ??? ...
... jinak nikde jsem tam nenašel přisávání "čerstvého vzduchu" ... můžeš prosím ještě vnitřně rozkreslit i ten tlumič ??? ... dík ... A. ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
- SEDYPETA
- Stálý člen
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
- Bydliště: Daleké Popelice
- Dostal: 6 poděkování
geet
Jeden geet už jsem před časem zprovoznil a zjistil jsem tyto skutečnosti:
-ventil na vstupu byl zbytečný (musel být otevřen na plno)
- plyn vzcházejcí reaktoru má příliš vysokou teplotu což zhoršuje plnění
a nedělá dobře gumovým hadicím
- přisávání zajištuje směšovač jako u dřevoplynu
-"tlumič" je normální výfuk z FIATA 126
namalovat zevnitř ho nemohu protože jsem ho neměl rozřezanej
dva vstupy má protože fiat 126 má dva válce (pro každý válec jeden vstup)
-ventil na vstupu byl zbytečný (musel být otevřen na plno)
- plyn vzcházejcí reaktoru má příliš vysokou teplotu což zhoršuje plnění
a nedělá dobře gumovým hadicím
- přisávání zajištuje směšovač jako u dřevoplynu
-"tlumič" je normální výfuk z FIATA 126
namalovat zevnitř ho nemohu protože jsem ho neměl rozřezanej
dva vstupy má protože fiat 126 má dva válce (pro každý válec jeden vstup)
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: geet
GreyPítrs napsal:
Jeden geet už jsem před časem zprovoznil a zjistil jsem tyto skutečnosti:
... mohu-li být zvědav, co to bylo za koncepci ??
- plyn vzcházejcí reaktoru má příliš vysokou teplotu což zhoršuje plnění
... souhlas ... už jsem nad tím také přemýšlel, ale zatím ještě s GEETem nezrealizoval ... přitom na jiném autě to ale používám(e) pro okamžité zvýšení výkonu (je to lepší než NOx )
a nedělá dobře gumovým hadicím
... to asi ne ...
ventil na vstupu byl zbytečný (musel být otevřen na plno) + přisávání zajištuje směšovač jako u dřevoplynu
... sice nevím, jak máš provedený směšovač, ale jak může to s tím souviset, ... a myslím si, že tím pádem (+ pokud):
- nemáš podtlak v bubleru
- přimícháváš vzduch až za reaktorem
- máš menší tlak před reaktorem ... = nedokonalé "trhání vazeb" = méně dokonalé "krakování" ... nebo co se tam ve skutečnosti opravdu děje
... ... tak ve výsledku nemáš "pravý" GEET, ale jakýsi hybrid ... a s GEETem to má společného jen málo (toť můj názor) ... každopádně tě ale od této cesty nijak neodrazuju, ve skutečnosti jsem zvědavej, jak dopadneš ... ... nic ve zlým ...
-"tlumič" je normální výfuk z FIATA 126
namalovat zevnitř ho nemohu protože jsem ho neměl rozřezanej
dva vstupy má protože fiat 126 má dva válce (pro každý válec jeden vstup)
... ok ... teď už chápu ...
Jeden geet už jsem před časem zprovoznil a zjistil jsem tyto skutečnosti:
... mohu-li být zvědav, co to bylo za koncepci ??
- plyn vzcházejcí reaktoru má příliš vysokou teplotu což zhoršuje plnění
... souhlas ... už jsem nad tím také přemýšlel, ale zatím ještě s GEETem nezrealizoval ... přitom na jiném autě to ale používám(e) pro okamžité zvýšení výkonu (je to lepší než NOx )
a nedělá dobře gumovým hadicím
... to asi ne ...
ventil na vstupu byl zbytečný (musel být otevřen na plno) + přisávání zajištuje směšovač jako u dřevoplynu
... sice nevím, jak máš provedený směšovač, ale jak může to s tím souviset, ... a myslím si, že tím pádem (+ pokud):
- nemáš podtlak v bubleru
- přimícháváš vzduch až za reaktorem
- máš menší tlak před reaktorem ... = nedokonalé "trhání vazeb" = méně dokonalé "krakování" ... nebo co se tam ve skutečnosti opravdu děje
... ... tak ve výsledku nemáš "pravý" GEET, ale jakýsi hybrid ... a s GEETem to má společného jen málo (toť můj názor) ... každopádně tě ale od této cesty nijak neodrazuju, ve skutečnosti jsem zvědavej, jak dopadneš ... ... nic ve zlým ...
-"tlumič" je normální výfuk z FIATA 126
namalovat zevnitř ho nemohu protože jsem ho neměl rozřezanej
dva vstupy má protože fiat 126 má dva válce (pro každý válec jeden vstup)
... ok ... teď už chápu ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 27 led 2007 12:54
- Bydliště: Východní Čechy
- Dostal: 1 poděkování
geet
No já to mám asi taky hybrid, protože ventil na vstupu bubleru sice mám, ale výfukové plyny nevháním do bubleru probubláváním, ale vůbec je nevyužívám tímto způsobem, jen jsou pro mě nositelem tepla, místo toho tam ženu vodní páru a tak to zplynování místo bubláním asi doháním teplotou. Začínal jsem s klasikou výfuk. plynů do bubleru, ale výsledky byly lepší s tímto posledním – mám na mysli výkonové.
Co se týká hadic, tak se osvědčily z RUBENY v Náchodě silikontextilní viz: http://www.rubena.cz/Default.asp?CatID=1941&TYPTREE=1 vnitřní průměr 22mm, síla stěny 5mm, protože všechno dělám z půlcoulových nerez trubiček, tak to dobře pasuje. Měly by vydržet trvale cca 200 stupňů, uvidíme, jak budou časem tvrdnout, zatím se na zkouškách v autě chovaly korektně.
Já chladím taky výstup z reaktoru, ale trochu jinak – spíš stabilizuju teplotu na nějakých cca 90 stupňů. Je to tak, že z výstupu chladící vody z motoru mám vodní výměnník, který obsahuje 2 trubky cca 50cm dlouhé. Jednou prochází rostlinný olej pro bubler jako předehřívání na 90 stupňů , abych v bubleru dosáhnul co nejvyšší teplotu, druhou trubičkou prochází plyn z reaktoru a vlastně se dochlazuje na nějakých cca 90 -100 stupňů.
S GEETem je to v mé konfiguraci slabší než na benzín, ve stacionárním provedení, teda do sítě s wattmetrem při 3050 ot/min. jsem vytáhnul 17kW, až bude dokončená celá stacionární jednotka na čisto, pak budu laborovat, ten výkon je ale s provizorním „turbodmychadlem“ – starší turbo, mám dojem, že z koktávky, jen je místo výfukem poháněné motorkem 12V 550W, když je totiž škrtící klapka otevřená naplno, tak je malý podtlak v sání a neprotáhnu tolik plynu skrz reaktor – mám prut průměru 19mm, vnitřek trubky 20mm, mezera tedy 0,5mm, trubka Cu – lepší to funguje asi pro lepší přenos tepla, zkoušelo se všechno možné, mám teď připravené přivádět na prut ss napětí pár stovek voltů, napětí zvyšovat dokud nedojde k přeskoku, jsem zvědav co se bude dít na displeji.
Co se týká hadic, tak se osvědčily z RUBENY v Náchodě silikontextilní viz: http://www.rubena.cz/Default.asp?CatID=1941&TYPTREE=1 vnitřní průměr 22mm, síla stěny 5mm, protože všechno dělám z půlcoulových nerez trubiček, tak to dobře pasuje. Měly by vydržet trvale cca 200 stupňů, uvidíme, jak budou časem tvrdnout, zatím se na zkouškách v autě chovaly korektně.
Já chladím taky výstup z reaktoru, ale trochu jinak – spíš stabilizuju teplotu na nějakých cca 90 stupňů. Je to tak, že z výstupu chladící vody z motoru mám vodní výměnník, který obsahuje 2 trubky cca 50cm dlouhé. Jednou prochází rostlinný olej pro bubler jako předehřívání na 90 stupňů , abych v bubleru dosáhnul co nejvyšší teplotu, druhou trubičkou prochází plyn z reaktoru a vlastně se dochlazuje na nějakých cca 90 -100 stupňů.
S GEETem je to v mé konfiguraci slabší než na benzín, ve stacionárním provedení, teda do sítě s wattmetrem při 3050 ot/min. jsem vytáhnul 17kW, až bude dokončená celá stacionární jednotka na čisto, pak budu laborovat, ten výkon je ale s provizorním „turbodmychadlem“ – starší turbo, mám dojem, že z koktávky, jen je místo výfukem poháněné motorkem 12V 550W, když je totiž škrtící klapka otevřená naplno, tak je malý podtlak v sání a neprotáhnu tolik plynu skrz reaktor – mám prut průměru 19mm, vnitřek trubky 20mm, mezera tedy 0,5mm, trubka Cu – lepší to funguje asi pro lepší přenos tepla, zkoušelo se všechno možné, mám teď připravené přivádět na prut ss napětí pár stovek voltů, napětí zvyšovat dokud nedojde k přeskoku, jsem zvědav co se bude dít na displeji.
energetik