Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

GEET - Pantone reaktor -- Diskuse

Souhrn všeobecných informací nejen pro "Vodíkáře".
Odpovědět
Maco
Stálý člen
Příspěvky: 85
Registrován: pon 28 led 2008 21:47
Dal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

mini geet

Příspěvek od Maco »

tak toto pojde do výfuku octavie 1,9 tdi.Je to niečo ako http://www.ecopra.cz/ecopra-kit/ ostatné v mojej galerii na pokračovanie.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Maco
Stálý člen
Příspěvky: 85
Registrován: pon 28 led 2008 21:47
Dal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

doplnanie vody

Příspěvek od Maco »

Prosím Vás kto vie ako má fungovať dopĺnanie vody pomocou tohto automatického odvzdušnovača?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Josef
Stálý člen
Příspěvky: 35
Registrován: pát 05 zář 2008 10:20
Bydliště: Plzeň-jih

ECOPRA apod.

Příspěvek od Josef »

U systému http://www.hypnow.fr/retrokit+nano-82.html je bubler a na něm škrtící ventil. Tady mě napadá,že
1) v odvzdušňováku proud vduchu strhává vodu a ta projde jako pára čili plyn
2) celé se to hodně ohřeje a voda se začne vypařovat a tedy procházet se vzduchem.
Pravděpodobně v určitém poměru obojí.
Jen taková úvaha.

to A(F): Neznáš tu firmu? Mělo by to být od Tebe kousek


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

hadice

Příspěvek od la »

Používám to sice na něco jiného (na horkou vodu) Třeba se vám to bude hodit, teplo tomu nevadí ani náhodou.
http://www.jhsolar.cz/index.php?page=katalog&cat=27
Nebo
http://www.meibes.cz/inoflex-vlnite-trubky.php
já na to chodím v Brně k Nojmanovi do vodoinstalačního materiálu ,délku udělají na počkání i s matkama.
200°C to vydrží v pohodě akorát jde o materiál těsnění ,myslím že může být použit i vyžíhaný měděný kroužek.
:D


Edvin
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: stř 16 led 2008 11:35

NIKI31

Příspěvek od Edvin »

NIKI31:chodis sem este raz za cas?


Edvin
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: stř 16 led 2008 11:35

energetik

Příspěvek od Edvin »

energetik:zijes?Na SZ neodpovedas, chcel by som vyzdihnut ten motanec do auta :-)


energetik
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27 led 2007 12:54
Bydliště: Východní Čechy
Dostal: 1 poděkování

odvdušňovací ventil

Příspěvek od energetik »

Tak jsem byl přes zimu 3 měsíce na montáži a koukám, že toho tu moc nepřibylo. Přispěju teda trochu okolo otázky nahoře, co se týká zavzdušňovacího ventilu coby jiného použití, než původně zamýšlel výrobce – tedy místo odvod plynů z vody, tak přívod řízený vestavěným plováčkem..
Na foto je zavzdušňovací ventil typu Mikroval - běžně dostupný, cca 120 Kč bez DPH, ze všech ( asi 8 typů na trhu, co jsem zkoušel ) pro tuto aplikaci asi nejvhodnější. Osobně je kupuji v KAMODY, číslo zboží:38382, ale tato značka bývá i v běžných instalatérských potřebách. Ze všech zkoušených ventilů tento udrží nejvyšší tlak uzávěru – výrobce jej zkonstruoval pro opačně působící tlak, než je pro naše účely doplňování vody – systém je na principu prolamované nerezové pružiny ( oproti ostatním provedením nezvykle silný tlak ) – podobně jako kolébkový vypínač z běžné elektroinstalace. – vydrží na pokraj propuštění 8,5 Baru. Na pouzdru je vylisován max. tlak použití ( masazné pouzdro) 12 bar a max. teplota 110˚C – zkoušel jsem pouzdro na roztržení, protože jej používám na doplňování vody do H vyvíječe a vydržel 42 Barů, ( olejem, teplota cca 30˚C ) ale povolilo plastové víčko, nikoliv pouzdro z mosazi.
Pro první odzkoušení jsem 3 těmito ventily ( mají malý průtok – dírka je cca 1mm – kvůli rychlosti natékání ) osadil naši domácí splachovací nádržku na WC místo původního plováku a po 4 měsících bezchybné funkce bylo usouzeno, že to je ono.
Postup úpravy koupeného ventilu:
Pro výše uvedené je třeba ještě získat mosazné hadičníky na vzduch, byl použit průměr 6mm, odříznuta napojovací část – na obrázku, na tomto vyříznut závit M6 – čelisti svěráku obložit Al plechem, aby se nepoškodil hladký povrch hadičníku. Další hadičník vybrat tak, aby válcová část přesně pasovala do spodního otvoru tělesa ventilu, zkrátit, aby uvnitř nepřekážel plováku – potom zapájet, přesně to padne. Nakonec vyvrtat do plastového víčka – přesně na hrot šipky, která je tam již vylisovaná ( jako kdyby to tam už bylo od výrobce připraveno) díru 4,8mm – dodržet!!! Do ní vyřezat závitníkem M6 – pouze závitníkem I a II, třetím už neřezat – tedy použít trojčlenku, je třeba, aby to těsnilo, nejlépe se to dělá akuvrtačkou- přesně si to navedete. Potom zašroubovat – jde to hodně ztuha - zase kleštěmi např. s omotanou náplastí kvůli poškrábání. Ještě k hadičníku pro přívod vody: Plastové víčko má vystouplý vývod s vnějším závitem M8, je tedy potřeba vybrat hadičník , aby šel do vnitřku vyříznout závit M8, když se nenajde, tak vybrat hadičník s dostatečně malou dírou, tu převrtat na průměr 6,5 a potom závit M8. Těsnění je provedeno tak, že vložíme o kroužek 7mm dovnitř hadičníku nasadíme ventil a dotáhneme – těsní to dobře i na tlak.
Ventil musí být samozřejmě pro svoji funkci svisle, tak jak je na obrázku, vhodný držák je vedle něho – je to polypropylen - http://www.kovaz.cz/prichytky-a-drzaky- ... 4269x.html , električky vydrží dost vysoké napětí, protože já mám nádrže na vysokém potenciálu proti zemi.
Pokud používáte na některé aplikace vodu „kohoutí“, tak doporučuji pro dlouhodobou spolehlivost předinstalovat magnetickou úpravu vody – zamezí se vápenci.
Tímto lze získat za malý peníz spolehlivé doplňování vody pro naše aplikace jak ze samostatné nádrže např v autě, tak z vodovodního řadu.

Připojení: hadičník nahoře - delší - k nádrži s vodou nebo vodovodní řád
kratší - k vyvíječi do jeho horní části - vyrovnání tlaku
hadičník dole - k vyvíječi do jeho spodní části - přivod doplňují vody.
Mechanicky montovat svisle, hladina se udržuje na výši plováčku ve ventilu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


energetik
Uživatelský avatar
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 6 poděkování

PROBÉM S GEETEM

Příspěvek od SEDYPETA »

Tak už mě ten geet pěkně štve.
Nechce mi to jet !!!!
Pouštím tam páru, vodu, naftu, olej a líh ze všech stran. Předělávám vsechno třikrát.
ZKOUŠÍM A LABORUJU STÁLE DO KOLA A FURT NIC.
KÝŽENÝ EFEKT SE STÁLE NEDOSTAVUE.
NEVÍŠ CO S TÍM ENERGETIKU ?
PÁR FOTEK
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 6 poděkování

FOTKY

Příspěvek od SEDYPETA »

FOTKY
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


energetik
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27 led 2007 12:54
Bydliště: Východní Čechy
Dostal: 1 poděkování

problém s GEETem

Příspěvek od energetik »

No, fungovat by to mělo. Mě to chodilo, ale co mě zarazilo, že to i přes různé úpravy to fungovalo v podstatě stále stejně. Já se zaměřil na rostlinné oleje. Možná, že ti chybí dostatečný podtlak v bubleru, je dost klíčový. Já do bubleru posílám jen minimum výfukových plynů – jen kvůli tomu, abych nepřehříval motor při chudé směsi, zplynování se děje přehřátou párou cca 400 stupňů – bublá do rozpáleného oleje. Jde o to, jestli ti to „nejede“ do výkonu, nebo ti to nechodí ani na volnoběh, protože při otevřené klapce máš malý podtlak a bubler přestane fungovat, já to řešil venturiho trubicí umístěnou do karburátoru, ale asi by posloužil i směšovač používaný na LPG. Musíš mít v bubleru podtlak min. 0,2 baru, jinak to nejede. Na mezeře v reaktoru v mém případě moc nezáleželo, buď to chodilo stále stejně nebo vůbec. Reaktor mám svisle, délka 20cm, mezera 0,5mm, ( motor Škoda 1289ccm), reaktor velmi dobře tepelně izolovaný. Tyto pokusy byly dělány na reálném autě Škoda Favorit na dálnici, na základě toho dělám „měřící stolici“, teď na jaře jsem na tom začal pokračovat, aktuální stav viz na foto níže, přes zimu jsem byl pracovně mimo republiku. Ještě foto parního vyvíječe ( opajcoval jsem parní lokomotivu, ale v malém), pára z tohoto se ještě vede do parního přehříváku ( protiproudý výměnník) a pak bublá do rostlinného oleje. Ještě důležitá věc: Neškytně ti to vůbec, nebo to alespoň jakž-takž běží? Já mám jiné zapalování, to Favoriťácké je dost dobré, ale tady nestačilo, nezapálilo s jistotou chudou směs a hrubě vynechávalo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


energetik
Uživatelský avatar
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 6 poděkování

nejede

Příspěvek od SEDYPETA »

DOCELA TO CHODILO NA NAFTU, ALE VÝKON BYL VÝRAZNĚ MENŠÍ NEŽ NA BENZIN
Přišlo mi ale že motor pracoval na odpařenou naftu a reaktor sní
nedělal nic. Pak jsem zkoušel hydraulický olej,
trochu to slibovalo ale jinak, nic. Těď zkouším samotnou vodu. malý karburátorek , náležitě upravený, vytváří směs
voda vzduch, ta prochází trubkou která je navařená na výfukové trubce, pak už to jde do reaktoru a pod karburátor.
raktor je navařený vně výfukové roury, přechod tepla zajišťuje svár. Ala stejně to nejede, nespzoroval jsem žádné změny
v chodu motoru popřipojení reaktoru. Někde jsem četl že když je raktor v chodu, magnetka kompasu po přiblížení k reaktoru
se zblázní. Je škoda že nemám kompas. Jakou barvu má tvoje reaktorová tyč, když jí vytáhneš z reaktoru ?


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: nejede

Příspěvek od Jim68 »

SEDYPETA píše:DOCELA TO CHODILO NA NAFTU, ALE VÝKON BYL VÝRAZNĚ MENŠÍ NEŽ NA BENZIN
Přišlo mi ale že motor pracoval na odpařenou naftu a reaktor sní
nedělal nic. Pak jsem zkoušel hydraulický olej,
trochu to slibovalo ale jinak, nic. Těď zkouším samotnou vodu. malý karburátorek , náležitě upravený, vytváří směs
voda vzduch, ta prochází trubkou která je navařená na výfukové trubce, pak už to jde do reaktoru a pod karburátor.
raktor je navařený vně výfukové roury, přechod tepla zajišťuje svár. Ala stejně to nejede, nespzoroval jsem žádné změny
v chodu motoru popřipojení reaktoru. Někde jsem četl že když je raktor v chodu, magnetka kompasu po přiblížení k reaktoru
se zblázní. Je škoda že nemám kompas. Jakou barvu má tvoje reaktorová tyč, když jí vytáhneš z reaktoru ?
Než se šedápeto pustíš do úprav, tak mi řekni, jestli jsi počítal teplo....Protože z toho motorku (je to 650 Fiat?) Ti leze do výfuku velice málo teplíčka ( podle výkonu motoru v dané chvíli) a tak Ti to možná špatně funguje.

Jinak oba pánové máte můj obdiv. Takto vypadá praxe! ;)


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 6 poděkování

teplo

Příspěvek od SEDYPETA »

teplo jsem nepočítal ale zdá se mi to teplý dost. když zastavim motor a vytáhnu tyč, tak je lehce do červena.
Předchozí reaktor byl tak horký že se mi teplem roztemovali výstupky který drží polohu tyče.
A navíc ze sekačkovýho motoru taky moc tepla nejde a lidem to chodí, stačí mrknout na you tube


energetik
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27 led 2007 12:54
Bydliště: Východní Čechy
Dostal: 1 poděkování

Re: teplo

Příspěvek od energetik »

Teplota, pokud je prut alespoň trochu červený, by asi měla stačit, ale s tou samotnou vodou jsi ale moc napřed, trochu uhlovodíku prostě potřebuješ, pokud jej nemáš, pak už je to ECOPRA, ale to jen spořítko pro diesel na principu SPADu. Možná taky můžeš mít malou rychlost proudění plynu v mezeře reaktoru.
Pro funkci potřebuješ vyrobit hořlavý plyn, já začínal bez motoru, udělal jsem bubler, reaktor, podtlak motorem jsem nahradil kompresůrkem pro napájení sirény – famfáry do auta, zapojeným jako vývěva, na jeho výstupu ti musí jít zapálit plamen, když byl, tak měl modrou barvu s načervenálým nádechem, trvale hořící, rychle vystupující ( podobně jako autogén), používal jsem autogenní hořák, tak můžeš celkem snadno laborovat. Bubler byl Papinův hrníček, stál na vařiči a hurá laborovat. Reaktor měl na sobě namotanou spirálu ze starého vařiče v keramických korálkách, šlo to až do červena, ale nebylo až zas tak potřeba, tak regulace autotrafem na míň. Dělat to v reálu hned na začátku na motoru je hrozně časově náročné a všechno jde moc pomalu. Jinak dej majzla, aby ti to nechytlo v bubleru, protože, jestli to děláš v skle, jako většina lidí, tak je to slušný granát, já mám bubler kovový, ale mám okolo ještě obal z 4mm silného plechu ( stará LPG nádrž ), zároveň v meziprostoru je tepelná izolace, komu už něco blaflo, ví o čem hovořím. Taky kvalitní brýle na brusku.


energetik
Uživatelský avatar
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 6 poděkování

nic

Příspěvek od SEDYPETA »

JELIKOŽ mi to na olej nejelo tak sem zkusill samotnou vodu. Plyn přidávám pod karburátor, motor jinak normálka běží na benzin. Mělo by to šetřit benzin, ale jak už jsem říkal, nic.
myslíš že má vliv směr proudění výfuk. plynů vůčí reaktoru, či je to jedno ?
zkoušel si ten kompas?
stejně si myslím, že i kdybych to rozchodil, motor bude tak slabý že by to stejně nejelo. úplně bez benzinu to asi nepojede.
a ještě poslední otázka , jakej máš názor na orientaci reaktoru vůči geomagnetickým polům země a na zabíhání reaktoru


Odpovědět

Zpět na „Rozklad vody a vodík - všeobecně“