![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
http://www.outsidermedia.cz/Svobodny-ob ... ovi-1.aspx
On by ten alternátor šel akorát by se musel odpojit diodový můstek a na výstup dát transformátor s převodovým poměrem směrem nahoru. Akorát tuším že alternátory mají frekvenci cca 200Hz a výše, zde by už byl problém. Taky si nejsem jistý jak pracuje bez zátěže, tuším že alternátor bez zátěže má špičky až 300V a kdo si odpojí autobaterii a zkouší s ním točit tak si odpráskne v autě všechny polovodiče.kutil píše:Kucí ahojky, přeji pohodové svátky.Akord píše:To je výkon pro plnotlaký, bezexpanzní stroj, kde plný tlak pusobí až po dolní úvrať. Toto rešení se ale prakticky nepoužívá z nekolika duvodu:NAVAR píše:Správně takto:
Výkon parního stroje je závislý na několika parametrech a to je
- Plocha válce S (cm)
- Zdvih H (m)
- Tíhové zrychlení g 9,81
- Tlak p (atm)
- Otáčky n
Pak je výkon ve wattech dán vzorcem S x 9,81 x p x h/ (60/n)
1. Má nejnižší účinnost.
2. Teplota výstupní páry je na výstupu prakticky stejná, jako na vstupu, tedy ostrá, žhavá. (U kogenerace nekdy výhoda)
3. Stejne je nutné použít šoupátko, nebo ventil na vstupu.
Pokud se použije expanze(válec se plní párou jenom v první 1/5 až1/2 zdvihu), tak výkon bude proti plnotlakému asi poloviční, nebo pri nižším plnení ješte nižší, ale účinnost naroste pro jednoduchost rekneme 2x.
Jinak je práce zdvihu p*dV (tlak krát zvolená zmena objemu, kdy tlak možno približne považovat za stejný).
Na presnejší určení práce zdvihu je nutno tyto príspevky pri zvolených tlacích sčítat, nebo prubeh tlaku pri adiabatické expanzi podél zdvihu integrovat, nebo alespoň odhadnout graficky.
Kókám že nelenošíte a to je dobře![]()
Akorde máš pravdu a přesto je již překonaná. Študoval sem ty parostroje a použitím rotačního rozdělovače páry se podstatně mnění funkce parního stroje na parní motor s využitím kinetické energie. Autor tam píše že při jednom pokusu docílil až 5000 ot./min což parní stroje neumí![]()
Prosba na Akorda:
Potřebuji pro své pokusy s parním motorem sehnat generátor 220V/50 Hz cca 500-600 W který by měl svý buzení, prostě jako na elektrocentrálu. Ten p.Šedý používá altelnátor a pak měnič 12/220 V pro pohon ledničky. Má to logiku. Stane se průser jak nedávno, týden nejde elektrika a maso z mražáku můžeš vyhodit. S touto mašinkou zatopíš a ten generátorek by ti to měl utáhnout. Je jedno jestli bude 6 pólový 1500 ot. nebo 3000 ot.
Možná těch 1500 bude lepší, pára má stálý kroutící moment tak to zpřevodovat do pomala.
Co ty na to?
Díky H.v.
Ty stroje jsou i pře svoji zdánlivou jednoduchost dobře vymakaný. Není díl jako díl i ta gumová hadice má svůj význam. Ono kdyby se k ní připojil vehement co je v tlakoměrech, myšleno v deformačních manometrech, takovej s tvarem písmene OMEGA tak by při různých tlacích svým rozpínáním mohl natáčet rotační ventil a štelovat tím "předstih".kutil píše:Tak s rezonancí mám svý blbý zkušenosti, špatně se hledá a udržuje=není stabilní. U páry začínám, tak to ještě nemám vyzkoušený ale moc se do rezonance nepohrnu protože pro výrobu el. potřebuješ stabilní a konkrétní otáčky.poota píše:Nejsem si tím sice příliš jist, ale mám pocit, že u stroje p.Šedého je hlavní "finta" právě v tom uzavřeném prostoru "pod" pístem. U svého dvouválce má tyto prostory propojené navzájem hadicí. To znamená, že zpod pístu vytlačovaný vzduch a během výfuku i pára dodávají tlak pod druhý, právě "vytlačující" píst. Další vychytávkou toho spodního prostoru je to, že když spodní hrana pístu uzavře výfukový otvor, tak se zbylý vzduch pod pístem stlačuje. Tím je napřed pružně zastavován a následně vrhán zpět. Při určitých otáčkách a odpovídající délce hadice dochází k tomu, co p.Šedý nazývá rezonancí, která se projevuje skokovým zvýšením výkonu a zároveň snížením spotřeby. Pokud by se pára nevypouštěla jen tak do vzduchu, ale proháněla topením, bude stroj pracovat s určitým protitlakem, který poněkud sníží jeho mechanický výkon a také posune rezonanční otáčky jinam. Ovšem není tím vůbec řečeno, že by se tím snižovalo využití dodaného tepla.
Zdravím - poota
Skouknul sem blog p.Šedého o jeho pokusech, s něčím se nedá souhlasit ale myšlenka rotačního rozdělování páry dává tomu parnímu motoru jiný smysl, dá se s párou lépe hospodařit a pokud by se udělal uzavřený systém tak jako kogeneračka to nemá chybu.
V zimě stejně musíš nějak topit a za elektriku chcó taky nekřesťanský peníze, tak bys zabil dvě mouchy jednou ranou. Je tu ale ALE![]()
Dostat to do rozumnýho výkonu abys za dřevo nedal nakonec víc peněz jak za dvě topný sezóny![]()
H.v.
To zase já vím a jsem si jistý, že alternátor bez záteže nemá žádné špičky, a pri funkčním regulátoru jeho napetí nepresáhne zhruba kolem 18V.NAVAR píše: Taky si nejsem jistý jak pracuje bez zátěže, tuším že alternátor bez zátěže má špičky až 300V a kdo si odpojí autobaterii a zkouší s ním točit tak si odpráskne v autě všechny polovodiče.
Co třeba zkusit jiný motor s buzením třeba z vysavače, vrtačky atd.
...jojojo...myslím , že to pujde...zdraví karkulkaAkord píše:To zase já vím a jsem si jistý, že alternátor bez záteže nemá žádné špičky, a pri funkčním regulátoru jeho napetí nepresáhne zhruba kolem 18V.NAVAR píše: Taky si nejsem jistý jak pracuje bez zátěže, tuším že alternátor bez zátěže má špičky až 300V a kdo si odpojí autobaterii a zkouší s ním točit tak si odpráskne v autě všechny polovodiče.
Co třeba zkusit jiný motor s buzením třeba z vysavače, vrtačky atd.
Určitá špička se objeví pri fakt náhlé zmene odberu proudu(zajiskrení), nebo pokud selže regulátor, prípadne není dost vhodne konstruovaný, aby bez baterie fungoval korektne. Seriozní regulátor, nebo seriozní konstruktér, který ho navrhoval by tohle dovolit nemel. Mnohem spíše tyhle špičky zpusobují odpojení induktivních spotrebiču, jako ventilátory, sterače a podobne. Je také rozšírený omyl, že pri svárení na vozidle nutno odpojit baterie. To je normálne medvedí služba, zpusobující další zhoršení situace, objektivní duvod existuje pouze pri riziku zkratu autobaterie na kostru.
Normálne regulovaný alternátor podobné vlastnosti nemá, a pouze slouží jako universální hromosvod na zduvodnení poruch.
Komutátorový motor z pračky je rozhodne jako generátor vhodnejší, než motory z vysavaču, vrtaček, karbobrusek a pod.
Akorát si nech přidělat o jednu turbínu navíc ať neokopáváš špičky stromůjarda ovčák píše:Tak tohle mne dostalo.Nejsem nikterak chtivej, ale tohle bych strašně moc chtěl.To je taková nádhera, že až oči přecházejí. Chtěl bych s tím hrát na babu, honit ovce či zloděje........děsit farníky u kostela s nasazenou kozlí hlavou,a v noci, to by byly alotria.... Na kruhovém objezdu,v jednosměrkách v protisměru, enem bych tomu dal tvar hmoždíře.
Tak to sedí nemohl, jsem si vzpomenout jak to bylo s těma špičkama při odpojení. Jasně... tvrdý zdroj a vysoká indukčnost = vyšší špice při rozpojení. Neodpojovat při běžícím motoru.Akord píše:To zase já vím a jsem si jistý, že alternátor bez záteže nemá žádné špičky, a pri funkčním regulátoru jeho napetí nepresáhne zhruba kolem 18V.NAVAR píše: Taky si nejsem jistý jak pracuje bez zátěže, tuším že alternátor bez zátěže má špičky až 300V a kdo si odpojí autobaterii a zkouší s ním točit tak si odpráskne v autě všechny polovodiče.
Co třeba zkusit jiný motor s buzením třeba z vysavače, vrtačky atd.
Určitá špička se objeví pri fakt náhlé zmene odberu proudu(zajiskrení), nebo pokud selže regulátor, prípadne není dost vhodne konstruovaný, aby bez baterie fungoval korektne. Seriozní regulátor, nebo seriozní konstruktér, který ho navrhoval by tohle dovolit nemel. Mnohem spíše tyhle špičky zpusobují odpojení induktivních spotrebiču, jako ventilátory, sterače a podobne. Je také rozšírený omyl, že pri svárení na vozidle nutno odpojit baterie. To je normálne medvedí služba, zpusobující další zhoršení situace, objektivní duvod existuje pouze pri riziku zkratu autobaterie na kostru.
Normálne regulovaný alternátor podobné vlastnosti nemá, a pouze slouží jako universální hromosvod na zduvodnení poruch.
Komutátorový motor z pračky je rozhodne jako generátor vhodnejší, než motory z vysavaču, vrtaček, karbobrusek a pod.