Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte 02 úno 2010 13:53
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
Ionizace vzduchu (kyslíku)
-> Poota o ionizace vzdychu (kyslíku) sem již slyšel z dřívějška,ale netušil sem, že by se tato zkušenost dala použít i do aut. No mazec!!!
Znal sem doposud jen ionizátory ovzduší používané do domácností, místností apod.
Jinak jak se dopytlíkuju k nějakému pro mě uspokojivému výsledku s vyvýječem, tak se rozhodně pustím i do zařízení ionizujícího vzduch (kyslík)
Moc zajímavé počtení a věřím, že když by se spojilo více metod snižování spotřeby, mohli bychom dosáhnout opravdu zajímavých hodnot...
Znal sem doposud jen ionizátory ovzduší používané do domácností, místností apod.
Jinak jak se dopytlíkuju k nějakému pro mě uspokojivému výsledku s vyvýječem, tak se rozhodně pustím i do zařízení ionizujícího vzduch (kyslík)
Moc zajímavé počtení a věřím, že když by se spojilo více metod snižování spotřeby, mohli bychom dosáhnout opravdu zajímavých hodnot...
A přece se točí
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Ionizace vzduchu (kyslíku)
Já bych to s tím kombinováním raději nehnal do krajnosti - kdyby se nám začal v motoru vyrábět benzín, tak kam potom s ním - do kanálu se to lejt nesmí!Salli píše:...věřím, že když by se spojilo více metod snižování spotřeby, mohli bychom dosáhnout opravdu zajímavých hodnot...
Zdravím poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
nádoba
Tak konečně po roce jsem našel správnou nádobu na TRK. Teda si myslím. Mají ho momentálně Bille, je taky dost mastný-159,-. Navíc víčko je z kokosu-kecám z bambusu a nádoba z plastu trochu tluštší a vcelku pevná, je to litrovka. Asi ten bambus nahradím nějakým plastem vytočeným na soustruhu.
Nech tam ten původní dekl .
Nech tam ten původní dekl .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Osiris a Nissan Almera ´97 1.6l 16v
Zdavím všetkých majstrov. Potreboval by som poradiť, kde mám zapojiť hadicu z TRka. Fórum sledujem už dlhší čas, a možno som už odpoveď niekde videl, ale nepamatám si to .
Postavil som vyvíjač z 0,9l plastovej nádoby z tesca a asi 45m 1mm nerez drôtu (309, iný som v malom množstve a cene nezohnal.).
Mám 1997 Nissan Almera 1,6 16V so vstrekovanim. Problem je v podtlaku. Najprv som si zvaril T-čko z mosadznych trubiek a napichol som sa na odvetrávanie kľukovej skrine (PCV ventil => spodok telesa škrtiacej klapky.). Tam bol podtlak taký veľký, že mi to spľaslo vyíjač aj bubler aj keď som mal (prebublavaci) ventil na vyvíjači celkom otvorený.
Dnes som T-čko z PCV hadice vyhodil, a strčil som mosadznú rúrku do telesa vzduchového filtra, za samotný filter, priamo do stredku otvoru škrtiacej klapky. Podtlak mizerný, prstom nezistiteľný, jedine sluchom ked som si hadičku strčil takmer do ucha . Ani vytočením na 3-4000 RPM sa to moc nezvýšilo. Nie je šanca aby to prekonalo vodný stĺpec vo vyvíjači.
Foto vyvíjača aj motora priložim čoskoro.
Takže neviem čo ďalej . Napadá ma jedine preložiť prebublávací ventil medzi bubler a T-čko na PCV trubke a tam regulovat podtlak... Alebo použiť pevné sklenené nádoby (to by som nerád, črepy nemám rád). A zas mi nedá pokoj to, že podtlak v PCV potrubí je najvyšší pri uzavretej klapke, a klesá pri jej otvorení (neviem nakoľko, a či to ovplyvní funkciu, šetrenie....). V autách sa moc nevyznám, akurát študujem servisný manuál k tej mojej rachotine.
[hr]
Ako to robia amíci z Water4Gas, keď používajú duálny systém - aj podtlakové potrubie aj sacie potrubie? Nechytá im to potom "falošný" vzduch zo sacieho potrubia rovno pod klapku?
Postavil som vyvíjač z 0,9l plastovej nádoby z tesca a asi 45m 1mm nerez drôtu (309, iný som v malom množstve a cene nezohnal.).
Mám 1997 Nissan Almera 1,6 16V so vstrekovanim. Problem je v podtlaku. Najprv som si zvaril T-čko z mosadznych trubiek a napichol som sa na odvetrávanie kľukovej skrine (PCV ventil => spodok telesa škrtiacej klapky.). Tam bol podtlak taký veľký, že mi to spľaslo vyíjač aj bubler aj keď som mal (prebublavaci) ventil na vyvíjači celkom otvorený.
Dnes som T-čko z PCV hadice vyhodil, a strčil som mosadznú rúrku do telesa vzduchového filtra, za samotný filter, priamo do stredku otvoru škrtiacej klapky. Podtlak mizerný, prstom nezistiteľný, jedine sluchom ked som si hadičku strčil takmer do ucha . Ani vytočením na 3-4000 RPM sa to moc nezvýšilo. Nie je šanca aby to prekonalo vodný stĺpec vo vyvíjači.
Foto vyvíjača aj motora priložim čoskoro.
Takže neviem čo ďalej . Napadá ma jedine preložiť prebublávací ventil medzi bubler a T-čko na PCV trubke a tam regulovat podtlak... Alebo použiť pevné sklenené nádoby (to by som nerád, črepy nemám rád). A zas mi nedá pokoj to, že podtlak v PCV potrubí je najvyšší pri uzavretej klapke, a klesá pri jej otvorení (neviem nakoľko, a či to ovplyvní funkciu, šetrenie....). V autách sa moc nevyznám, akurát študujem servisný manuál k tej mojej rachotine.
[hr]
Ako to robia amíci z Water4Gas, keď používajú duálny systém - aj podtlakové potrubie aj sacie potrubie? Nechytá im to potom "falošný" vzduch zo sacieho potrubia rovno pod klapku?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Osiris dne ned 18 dub 2010 13:26, celkem upraveno 1 x.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde do motora napojiť hadicu z vyvíjača?
Jsou i jiné nádoby, než skleněné, které vydrží podtlak. Používají se odpadové trubky, filtry na vodu, ... . Co kdo sežene.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Prvý test
Musím pozrieť na tie odpadové rúry. Pri cenách nádob na filtre sa mi zatočila hlava . Posielam foto z dnešného testu. Motor sa nesťažoval, ale za tých pár minút behu som nestihol zistiť nejaký rozdiel. Ešte to musím nejak upevniť k motoru a nájsť vhodnú priechodku do kabíny pre vedenie ku vypínaču a ampérmetru.
Nateraz silu podtlaku regulujem malým mosadzným ventilom navareným na mosadzné Téčko, napichnuté na PCV hadici.Prúd mám necelý ten ampér, a keď otrasiem bublinky z drôtov, prúd klesne na 0,5A. Nemal by prúd stúpnuť, keď sa odhalí väčšia plocha elektród? .
Nateraz silu podtlaku regulujem malým mosadzným ventilom navareným na mosadzné Téčko, napichnuté na PCV hadici.Prúd mám necelý ten ampér, a keď otrasiem bublinky z drôtov, prúd klesne na 0,5A. Nemal by prúd stúpnuť, keď sa odhalí väčšia plocha elektród? .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvý test
S potěšením musím konstatovat, že almera má stejný motor a dokonce i ty přívěšky, jako moje primera. Na obrázku jsem označil šipkou, kam jsem to připojil já. Přesně mezi tu trubku a hadici. Má to výhodu v tom, že když je problém, vyškubnu téčko, nasadím původní hadici zpět na trubku a jede se dál. Už mi podtlakem prasklo víčko spořiče, takže najednou přestala fungovat podtlakovka. Na řízení jsem to ani nepoznal, jen při brždění se člověk musel víc opřít do brzdy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
brzdy
neeeeeee, do brzd sa šahať bojím . Kadiaľ potiahnúť kábel dovnútra, k vypínaču? Nejak nemôžem nájsť priechodku na dostupnom mieste. Ja pre prípad problému mám kúsok priamej mosadznej trubky a skrutkovač na tie eskápásky, ale myslím že úplne postačí keď poriadne utiahnem ten mosadzný ventil. Keby som podtlak riadil za TRkom a ten by praskol, tak mi asi zdochne mašina na chudobnú zmes.
Alebo to elektronika bude považovať za poruchu MAF senzora a skočí do open loop.... kto vie
Alebo to elektronika bude považovať za poruchu MAF senzora a skočí do open loop.... kto vie
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: brzdy
Žádný vypínač nemám, napojil jsem to na vývod , který je připravený pro klimu (místo relé klimy). Sepne se to po otočení klíčkem. jinak vhodný průchod, alespoň u mě je za odkládací přihrádkou u spolujezdce. Je tam taková gumová ucpávka, která se dá snadno propíchnout. Myslím, že je to také připravené pro klimatizaci.Osiris píše:neeeeeee, do brzd sa šahať bojím . Kadiaľ potiahnúť kábel dovnútra, k vypínaču? Nejak nemôžem nájsť priechodku na dostupnom mieste. Ja pre prípad problému mám kúsok priamej mosadznej trubky a skrutkovač na tie eskápásky, ale myslím že úplne postačí keď poriadne utiahnem ten mosadzný ventil. Keby som podtlak riadil za TRkom a ten by praskol, tak mi asi zdochne mašina na chudobnú zmes.
Alebo to elektronika bude považovať za poruchu MAF senzora a skočí do open loop.... kto vie
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
klima
No klímu mám "vodpečenou" , deravý výparník, a neoplatí sa mi investovať do nového. Takže môžem zneužiť relátko a vypínač z klímy, díky, super tip . Ale pridám ampérmeter, mám rád ručičky . V piatok na tom dám prvých 100km, tak som zvedavý či sa to už nejako prejaví. TRko som celý týždeň zabiehal na 8V 500mA, (väčší ampérmeter na lab. zdroji nemám). Môžem upevniť Trko a bubler medzi chladič a výfukové potrubie motora? Nebude tam moc teplo na ten plast?
Sorry za toľko blbých otázok, ale fakt si neviem rady . Ako hovorím, fórum čítam po niekoľkýkrát, ale je to moc, spracovať tolko informácií (žeby ten deficit pozornosti, čo mi diagnostikovala psychlogička? ) .Keď sa raz začítam, tak neviem prestať niekoľko hodín .
ešte raz, DÍKY ZA POMOC
Sorry za toľko blbých otázok, ale fakt si neviem rady . Ako hovorím, fórum čítam po niekoľkýkrát, ale je to moc, spracovať tolko informácií (žeby ten deficit pozornosti, čo mi diagnostikovala psychlogička? ) .Keď sa raz začítam, tak neviem prestať niekoľko hodín .
ešte raz, DÍKY ZA POMOC
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
bacha!
... zatim si snad nikdo nevsim tech mosaznich odpoustecich ventilu!!!
Kolem osky s tyckou neni tesneni - vyskousis i ustama...
zapchej jednu stranu, na druhou dej hadicku do ust. jedna strana, odpousteci venci, prepousti kolen osky nonstop, ta vnitri "jen" po pootevreni.
Takhle to opravdu nepojede
PPS Proc tohle neumistit pod Saova TRKA
Kolem osky s tyckou neni tesneni - vyskousis i ustama...
zapchej jednu stranu, na druhou dej hadicku do ust. jedna strana, odpousteci venci, prepousti kolen osky nonstop, ta vnitri "jen" po pootevreni.
Takhle to opravdu nepojede
PPS Proc tohle neumistit pod Saova TRKA
ventily
Hej, ja viem že to tesní len zvnútra. Ale vzhľadom na to, že tlak v PCV vedení bude vždy nižší ako v TRku, tak ten ventil robi to čo má, či nie? Keby som TRko "tlakoval" napr. akvaristickým "bublátkom" a chcel by som to tlačiť do vzduchového filtra, to by už nešlo, utekalo by to okolo tej tyčky.
PS: nechcel som zasierať Saove vlákno mojimi hlúpymi otázkami
PS: nechcel som zasierať Saove vlákno mojimi hlúpymi otázkami
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: ventily
mno, prvni ventil na viku TR-ka Ti pousti kolem tycky falesnej vzduch smerem k motoru.Osiris píše:Hej, ja viem že to tesní len zvnútra. Ale vzhľadom na to, že tlak v PCV vedení bude vždy nižší ako v TRku, tak ten ventil robi to čo má, či nie? Keby som TRko "tlakoval" napr. akvaristickým "bublátkom" a chcel by som to tlačiť do vzduchového filtra, to by už nešlo, utekalo by to okolo tej tyčky.
druhe zase pripousti falesnej vzduch kolem tycky k motoru... vaakum nebo tlak, dyz neco netesni, tak netesni - pri pretlaku v trku by to zasejc poustelo plyn ven pod kapotu - riziko exploze (priklad - rezim tlakoveho vyvyjece..)
Neskaz si vysledek spatnym zacatkem/nevhodnyma soucastkama, mimochodem ten obal na TR co mam v galerii atd drzi do -0.8 atm vpohode (muj podtlak pri volnobehu), bude mit asi tlustejsi steny jak tvuj mini... viz http://www.upramene.cz/forum/album_pers ... ser_id=667
PPS dyz mas rad rucicky - najdes tam i muj rucickovej vakuomer, bacha priskrtit, jinak moc skace rucicka od vln v sani...
Re: ventily
Osiris píše:Hej, ja viem že to tesní len zvnútra. Ale vzhľadom na to, že tlak v PCV vedení bude vždy nižší ako v TRku, tak ten ventil robi to čo má, či nie?
PRDLAJS . Teraz mi cvaklo . Tie ventilky su na prd. Ale tak toto som dostal v obchode ked som chcel malé ventily, ale nikto mi nepovedal na čo sú . Poobzerám sa po iných. Tieto budú dobré na odpúšťanie sajrajtu z PCV "filtra", čo plánujem.