Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
úvaha o ventiloch :P
Vyhodím oba ventily a nahradím ich akvarijnými škrtítkami na hadičkách, a bude . Ale jeden ventil by som na Téčko PCV dal, aby som ho v prípade problému/vymontovania TRka mohol uzavrieť, a jazdiť bez dlhého montovania vecí "do pôvodného stavu"
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: úvaha o ventiloch :P
moudra volbaOsiris píše:Vyhodím oba ventily a nahradím ich akvarijnými škrtítkami na hadičkách, a bude . Ale jeden ventil by som na Téčko PCV dal, aby som ho v prípade problému/vymontovania TRka mohol uzavrieť, a jazdiť bez dlhého montovania vecí "do pôvodného stavu"
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako zistit poly
Například voltmetremEdvin píše:ako zistit, kde si TR po naplneni destilkou samo urcilo + a kde - ?
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
- Bydliště: Všenory
- Dal: 94 poděkování
- Dostal: 175 poděkování
polarizace tr-ka
např. voltmetrem -ale to je z principiálního hlediska moc jednoduché , navíc voltmetr ,který to dokáže změřiti musí dostatečný vnitřní odpor míti , dále pak nějaké drátky kterými se s Tr-kem skontaktí, aby veličinu zjišťovanou naměřiti dokázal ; Tento je jinak opravdu těžce dostupný- u vietkongprodavačů cca od 90,- Kč... , Mnohem zajímavější metodou bude ovšem zjištení polarity samo se vytvořivší v trku na stole či v prostoru umístěném např. virgulí ,kyvadlem či podobnými nejednoznačnými metodami .jež se více či méně zdůvodnújí ,zda tak nebo onak a přeci jen nakonec i tuto metodu -dy si ověřiti zase můžeme oním voltmetrem , což je sice nudné ,ale mnohé uspokojí zjištěné 1,2-1,7 V tímto způsobem naměřených he he Howgh (Trocha složitosti neuškodí)
(Nějak jsem ten stý příspěvek zvýrazniti musel-... omlouvám se)
No teda Feldíku !! Teďka jsi mu teda zamotal pěkně hlavu – to od Tebe neni pěkné – hi .
Edvinku přesně tak – vem nějakej voltmetr , nalej tam vodu – připoj ho na TRko a ono Ti už samo ukáže , co na který kontakt připojit .
Potom se to přes ŽÁROVKU (5W) a pojistku (3A) připojí v autě na baterku .
Sao
(Nějak jsem ten stý příspěvek zvýrazniti musel-... omlouvám se)
No teda Feldíku !! Teďka jsi mu teda zamotal pěkně hlavu – to od Tebe neni pěkné – hi .
Edvinku přesně tak – vem nějakej voltmetr , nalej tam vodu – připoj ho na TRko a ono Ti už samo ukáže , co na který kontakt připojit .
Potom se to přes ŽÁROVKU (5W) a pojistku (3A) připojí v autě na baterku .
Sao
felda
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 03 dub 2010 8:03
- Bydliště: Bilina
Me první TRko
Ahoj chlapy, tak jak jsem četl vase napady tak jsem se rozhodl vyrobit sve TRko teda pakarna ale to vam snad rikat nemusim od toho motani mam nepouzitelne ruce ale stalo to za to mam 120x60 4 sekce 5x5x2 uz jsem ho prdnul do destilky k naformatovani a ted k jadru veci jak zjistim kam se rozhodl usadit plus pol a minus multimetr mam ale merit jsem s nim nikoho nevidel tak mozna z vlaku jsem strojar tak jestli muzete poradit jak to zmerit tak prosim jak pro blbce to jest kam cerveny kablik z meraku a kam cerny.Doufam ze mi zvas nekdo co nejdrive poradi at to muzu prdnout do auta a vyzkouset to predem diky.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
pro doktora
Ono záleží co máš za multimetr ,obvykle je červená zdířka plus pol ,ale když to přehodíš na obrazovce se objeví symbol mínus.Vyzkoušej si to na monočlánku i třeba vybitém ,vždy něco naměříš.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 03 dub 2010 8:03
- Bydliště: Bilina
Re: pro doktora
la píše:Ono záleží co máš za multimetr ,obvykle je červená zdířka plus pol ,ale když to přehodíš na obrazovce se objeví symbol mínus.Vyzkoušej si to na monočlánku i třeba vybitém ,vždy něco naměříš.
Ahoj tak jsem to nameril a zapojil ale nejak to nechce slapat ty mas taky vyvijec? me to jen krouzkuje na tech spiralach a sem tam nejaka bublina jde nahoru tak nevim jestli to nemam spatne zapojeny.ted to mam od kraje +-+- nevis co s tim?
z TRka bomba :D
Nazdar pánové
Pripajam pár fotiek, ako som to napchal pod kapotu. Ten ventil a T-spojka sú asi trocha prehnané, ale radšej preháňať ako podceňovať, že? . Nevedel som, či môžem na PCV hadici použiť PVC Téčko kvôli teplote a chemikáliám, tak som kúpil kovové vo vodárskych potrebách. Guľový ventil riadi podtlak v TRku a bubleri.
Stala sa mi zaujímvá vec. Z prasknutej kostričky sa uvolnil jeden drôt, a dotkol sa privodneho vodiča opačnej polarity. TRko som nemal naplnene vodou az po okraj (asi tak 2cm od vrchu), aby som nerozlieval a necucal vodu zbytocne do bublera. Skrat medzi vodičmi odpálil zmes plynov nad hladinou a TRko bolo na črepy . Za jazdy som si pre hluk nevšimol kedy sa to stalo, iba som si raz pri zapínaní všimol že ampérmeter sa z nuly nepohol. Tak davaj kukať pod kapotu. A už som zbieral plastové črepiny. 7,5 A poistka to vydržala. Takže ako novú nádobu na TR som použil odpadovú HT rúru s všemožnými spojkami, aby to šlo uzavrieť z oboch strán. Vyšlo mi to trocha vyššie ako pôvodná nádoba, sa mi to tam ledva vojde . Ale nejak sa to tam zmestilo, hadam vydrží. Fotky novej nádoby pribudnú čoskoro.
V piatok som s tým prešiel prvých 100km, zatiaľ som si žiaden rozdiel nevšimol . TRko žere 200mA na destilovanu vodu z Hornbachu. BTW, nenašiel som žiadnu použiteľnú priechodku na káble medzi motorovým priestorom a kabínou. Takže káble si privieram do tesnenia dverí.... zvonku to nevidno
Pripajam pár fotiek, ako som to napchal pod kapotu. Ten ventil a T-spojka sú asi trocha prehnané, ale radšej preháňať ako podceňovať, že? . Nevedel som, či môžem na PCV hadici použiť PVC Téčko kvôli teplote a chemikáliám, tak som kúpil kovové vo vodárskych potrebách. Guľový ventil riadi podtlak v TRku a bubleri.
Stala sa mi zaujímvá vec. Z prasknutej kostričky sa uvolnil jeden drôt, a dotkol sa privodneho vodiča opačnej polarity. TRko som nemal naplnene vodou az po okraj (asi tak 2cm od vrchu), aby som nerozlieval a necucal vodu zbytocne do bublera. Skrat medzi vodičmi odpálil zmes plynov nad hladinou a TRko bolo na črepy . Za jazdy som si pre hluk nevšimol kedy sa to stalo, iba som si raz pri zapínaní všimol že ampérmeter sa z nuly nepohol. Tak davaj kukať pod kapotu. A už som zbieral plastové črepiny. 7,5 A poistka to vydržala. Takže ako novú nádobu na TR som použil odpadovú HT rúru s všemožnými spojkami, aby to šlo uzavrieť z oboch strán. Vyšlo mi to trocha vyššie ako pôvodná nádoba, sa mi to tam ledva vojde . Ale nejak sa to tam zmestilo, hadam vydrží. Fotky novej nádoby pribudnú čoskoro.
V piatok som s tým prešiel prvých 100km, zatiaľ som si žiaden rozdiel nevšimol . TRko žere 200mA na destilovanu vodu z Hornbachu. BTW, nenašiel som žiadnu použiteľnú priechodku na káble medzi motorovým priestorom a kabínou. Takže káble si privieram do tesnenia dverí.... zvonku to nevidno
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
...
Tak sem to konecne vyzkousel...koupil sme z hornbachu kovoe desticky na spojovani dreva (120x70mm) a zkusil sem to zatim jen ze dvou v plastove flasce (to kdyby to chtelo nahodou bouchnout,tak aby se nic nestalo). hadicku sem jen tak nasadil do sani vzduchu. Po ujeti cca 100m to zacalo lepe tahnout jako by se zvysil kroutak..sice jen o trochu,ale poznal sem to..po ujeti cca 30 km, sem to zkontroloval a smes vodiku s kyslikem se stale vyvyjela..pak sem to zozebral a zkontroloval kovove desticky jak jsou opotrebene..docela v pohode vydrzi dle meho nazoru 500-700km (jedna stoji 10kc)
Co se tyka spotreby..nemam palubni pocitac, ale tipuju ze sem nejake to deci usetril..
Ted o vikendu si jdou koupit dalsi dve..zapojim dohromady 4 (to by melo stacit) a uvidime..dam vedet..
Podle me se to vyplati..batera vypada netknuta..vykon lepsi a spotreba taky..kdyz to mam zkombinovane s olejem, tak je to zlate
Podotykam, ze bouchnout asi nema co...vsechen plyn motor spali a pokud by neco uteklo z flasky, tak za jizdy je to v motoru okamzite rozptyli...
Co se tyka spotreby..nemam palubni pocitac, ale tipuju ze sem nejake to deci usetril..
Ted o vikendu si jdou koupit dalsi dve..zapojim dohromady 4 (to by melo stacit) a uvidime..dam vedet..
Podle me se to vyplati..batera vypada netknuta..vykon lepsi a spotreba taky..kdyz to mam zkombinovane s olejem, tak je to zlate
Podotykam, ze bouchnout asi nema co...vsechen plyn motor spali a pokud by neco uteklo z flasky, tak za jizdy je to v motoru okamzite rozptyli...
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
další laikova krystalová magorie....
Zdravím
Další teoretická varianta užití krystalů....vytahl sem vnitřnosti trka a vysypam křišťálem.....
udělal jednu spirálu podel nádoby a jedna spirála jde středem
trko se i za sucha nastavilo ,že vnitřní spirála je kladná....
přemejšlel jsem ale že to nebudu ani zapojovat na proud...ty kamínky budou ve vodě a vlivem probublávajícího vzduchu o sebe třít a nějaký to napětí ,se tam generuje samo viz "Triboluminiscence" .......
možná ještě nějakou energii navíc posbírám do těch drátu a budu ještě svítit nebo napájet další trko
fotka nic moc ale pro ilustraci...
Další teoretická varianta užití krystalů....vytahl sem vnitřnosti trka a vysypam křišťálem.....
udělal jednu spirálu podel nádoby a jedna spirála jde středem
trko se i za sucha nastavilo ,že vnitřní spirála je kladná....
přemejšlel jsem ale že to nebudu ani zapojovat na proud...ty kamínky budou ve vodě a vlivem probublávajícího vzduchu o sebe třít a nějaký to napětí ,se tam generuje samo viz "Triboluminiscence" .......
možná ještě nějakou energii navíc posbírám do těch drátu a budu ještě svítit nebo napájet další trko
fotka nic moc ale pro ilustraci...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Magorii
mám také, právě mí agenti vyjeli pro písek z Provodína,
Moc zajímavé místo Provodín, Bezděz, Máchovo jezero.
K.
Moc zajímavé místo Provodín, Bezděz, Máchovo jezero.
K.
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Krystaly
Zdravím
V okolí Provodína je prej pískovna ,sem se dočet.....prej sklářskej písek.....to bude asi hodně křemičitej že?......to se tam budou v okolí aji povalovat nějaký ty lepší křemínky.......Ja měl v záložkách taky odkazy na dobrý lokality v okolí Brna ,na různý minerály, ale zmizly mě záložky a tak musím hledat znova.......
Každopádně ten křištál ,ten ale umí divy........já dnes spěchal a na místo určení sem dojel málem dřív než sem vyjel..
musím s tím opatrně ,abych jednou nedojel z práce dom dřív ,než sem odjel do práce....
Křištál v Ufku a hromádka v Trku......ještě jeden na krku a za chvíli budu auto pohánět pouze mentální energii.....už se těším.
ps:sao snad ti nevadí tento vývojový stupeň ,tento odklon od trka.... ale stavím auto pro přesun do jiné dimenze
tak kdybych se na dlouho odmlčel , tak už sem tam?????.....
V okolí Provodína je prej pískovna ,sem se dočet.....prej sklářskej písek.....to bude asi hodně křemičitej že?......to se tam budou v okolí aji povalovat nějaký ty lepší křemínky.......Ja měl v záložkách taky odkazy na dobrý lokality v okolí Brna ,na různý minerály, ale zmizly mě záložky a tak musím hledat znova.......
Každopádně ten křištál ,ten ale umí divy........já dnes spěchal a na místo určení sem dojel málem dřív než sem vyjel..
musím s tím opatrně ,abych jednou nedojel z práce dom dřív ,než sem odjel do práce....
Křištál v Ufku a hromádka v Trku......ještě jeden na krku a za chvíli budu auto pohánět pouze mentální energii.....už se těším.
ps:sao snad ti nevadí tento vývojový stupeň ,tento odklon od trka.... ale stavím auto pro přesun do jiné dimenze
tak kdybych se na dlouho odmlčel , tak už sem tam?????.....
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 393
- Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
- Bydliště: MORAVA
- Dostal: 7 poděkování
TR Sakára
To je OK Radime a neboj se ničeho , já si Tě ohlídám , abys jakože nikam neupláchnul i když i na takové ptáčky jsem nachystanej .
Tady je poslední model TRka .
Motaný je drátkem Ag protisměrně , se středním , povrchově upraveným vinutím . Takto se dá dosáhnout téměř soběstačnosti TRka .
Pokud je navíc H²O dotována křemičitým , propraným pískem (drceným) o zrnitosti asi 3mm a soustava je bezpodmínečně doplněna bublerem , ( tedy nádržkou , která je schopna podržet případné uniknutí křemičitého písku z TRka a následným vniknutí do ventilů – aj jaj) – dějí se divy .
Jestli-že jste navíc schopni TRko spojit s motorem , aby do něho byla dopravena i rezonance motoru , dosáhnete skoro maxima , co se z TRka dá vytřískat .
Protisměrně motané cívky jsou totiž samy o sobě schopny na sebe nabalit prakticky všechny frekvence z okolí jako takového (viz přednáška v Praze ) a pokud je tedy natvrdo TRko spojeno s motorem , je modulováno (spíš bych řek násilně přilaďováno) ještě touto rezonancí .
V praxi se pak TRko přesně dotahuje na dané otáčky motoru , vztaženo k jeho vibracím , a samo sebou přesnosti motaných cívek .
Jó hold – namotáš blbě a nepřesně – Nepojedeš podle svých představ .
Od těchto modelů budu v dohledné době plynule přecházet k daleko jednodušším modelům , ale tady se už nějaká nepřesnost nedá tolerovat a kus od kusu bude přesně přiladěn , na to které auto . ( + - ) .
Zjistil jsem totiž , že v některých případech se frekvence převrátí o 180˚ a poté nastane nulování výkonu . Je to způsobeno okamžitým “protiběžným vlněním “ , které se navzájem z +- 90% vyruší .
To bylo asi tak v kostce a du zase makat , - do rána je ještě daleko a hokny veľa .
Tady je poslední model TRka .
Motaný je drátkem Ag protisměrně , se středním , povrchově upraveným vinutím . Takto se dá dosáhnout téměř soběstačnosti TRka .
Pokud je navíc H²O dotována křemičitým , propraným pískem (drceným) o zrnitosti asi 3mm a soustava je bezpodmínečně doplněna bublerem , ( tedy nádržkou , která je schopna podržet případné uniknutí křemičitého písku z TRka a následným vniknutí do ventilů – aj jaj) – dějí se divy .
Jestli-že jste navíc schopni TRko spojit s motorem , aby do něho byla dopravena i rezonance motoru , dosáhnete skoro maxima , co se z TRka dá vytřískat .
Protisměrně motané cívky jsou totiž samy o sobě schopny na sebe nabalit prakticky všechny frekvence z okolí jako takového (viz přednáška v Praze ) a pokud je tedy natvrdo TRko spojeno s motorem , je modulováno (spíš bych řek násilně přilaďováno) ještě touto rezonancí .
V praxi se pak TRko přesně dotahuje na dané otáčky motoru , vztaženo k jeho vibracím , a samo sebou přesnosti motaných cívek .
Jó hold – namotáš blbě a nepřesně – Nepojedeš podle svých představ .
Od těchto modelů budu v dohledné době plynule přecházet k daleko jednodušším modelům , ale tady se už nějaká nepřesnost nedá tolerovat a kus od kusu bude přesně přiladěn , na to které auto . ( + - ) .
Zjistil jsem totiž , že v některých případech se frekvence převrátí o 180˚ a poté nastane nulování výkonu . Je to způsobeno okamžitým “protiběžným vlněním “ , které se navzájem z +- 90% vyruší .
To bylo asi tak v kostce a du zase makat , - do rána je ještě daleko a hokny veľa .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
TRSakára
Zdravím
dovolím si trochu laického pohledu...
ten křemičitej písek jsem také už zkoušel nedávno sypat (zrnitost2mm) ale podtlak to neprobublá a natož když je tam voda to udělá tuhou hmotu u dna ,probublalo mě to jen když jsem měl max cca 10mm vrstvu u dna...ale větší zrnitost samozřejmě bude lepší protože bude mezi tím přeci jen nějaká mezera na pohyb....(ale takovej malej kompresorek kdyby to tlačil to by byla jiná)...
Pořád mě ale stejně přijde nerozumný ,pevně spojovat trko z motorem....já přece nechci ladit (degradovat) vyrobenou jemnější energii z trka na hrubé vybrace motoru ,ale naopak chci ladit (harmonizovat) hrubý motor na jemnější energii......teda to je alespon muj laickej pohled....
(ale taková písková filtrace pro bazeny...kde o sebe tře 25kg křemíku to už musí být spousta vyrobené energie ,pak je už jasný proč to tak dobře čistí vodu...a dát do toho ještě spirály tak mam TR bazén....hmmmm...... )
ale jinak ,zatím jezdím z křištálem ,a zatím dle laického pozorování....nechci zakřiknout ....ale tento směr odklonu by nemusel být slepá ulička ,ale možná posun na trochu jinej level......hmmm
a až se konečně dopočítám k nějakým přesnějším proporcím trka podle posvátné geometrie (což se už dlouho marně snažím )to bude tepr jízda......
Musíš tam udělat takové malé patro , kakoby přídrž a přes to bublat , jako bys filtroval vodu .
Když to ale naplníš plné kře. pískem a doleješ vodou po vrch drátků , tak to bude OK .
dovolím si trochu laického pohledu...
ten křemičitej písek jsem také už zkoušel nedávno sypat (zrnitost2mm) ale podtlak to neprobublá a natož když je tam voda to udělá tuhou hmotu u dna ,probublalo mě to jen když jsem měl max cca 10mm vrstvu u dna...ale větší zrnitost samozřejmě bude lepší protože bude mezi tím přeci jen nějaká mezera na pohyb....(ale takovej malej kompresorek kdyby to tlačil to by byla jiná)...
Pořád mě ale stejně přijde nerozumný ,pevně spojovat trko z motorem....já přece nechci ladit (degradovat) vyrobenou jemnější energii z trka na hrubé vybrace motoru ,ale naopak chci ladit (harmonizovat) hrubý motor na jemnější energii......teda to je alespon muj laickej pohled....
(ale taková písková filtrace pro bazeny...kde o sebe tře 25kg křemíku to už musí být spousta vyrobené energie ,pak je už jasný proč to tak dobře čistí vodu...a dát do toho ještě spirály tak mam TR bazén....hmmmm...... )
ale jinak ,zatím jezdím z křištálem ,a zatím dle laického pozorování....nechci zakřiknout ....ale tento směr odklonu by nemusel být slepá ulička ,ale možná posun na trochu jinej level......hmmm
a až se konečně dopočítám k nějakým přesnějším proporcím trka podle posvátné geometrie (což se už dlouho marně snažím )to bude tepr jízda......
Musíš tam udělat takové malé patro , kakoby přídrž a přes to bublat , jako bys filtroval vodu .
Když to ale naplníš plné kře. pískem a doleješ vodou po vrch drátků , tak to bude OK .