Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Znižovanie spotreby u dieselových motorov
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
rostlinný olej
Můj kamarád z Kladna jezdí na rostlinný olej, který dostává od restaurací jako odpad zadarmo ze smažení. Tento přes filtr hrubý a jemný žene, když se to ustálo v sudu. Míchá s naftou tuším 1 : 1. Naftu kupuje od řidičů, kterým zbyla, protože jeli pod spotřební normou. Volná energie to holt není , úspora určitě.
- Edgar
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 201
- Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
- Bydliště: Brno
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 24 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
olej s naftou
Kamarád má tatru 815 a živí to směsí nafta olej 50/50 + do směsi přidá trochu syntetického motoráku. Olej bere někde vyfritovanej po bečkách a jenom filtruje. Po půl roce motor ze zvědavosti rozdělal aby se podíval co to napáchalo. Nic. A nikde ani žádný usazený karbon. Viděl jsem to na vlastní oči.
Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej s naftou
No jó, jenže Tatra 815 – to je kovářská polorusácká práce, no a třeba ty ruský tanky jezdí aj na vodku a só v pohodě
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
- Edgar
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 201
- Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
- Bydliště: Brno
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 24 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej s naftou
Mňo, spíš je vtip v přimíchání syntetiky jak jsem zmiňoval výše. Pak nehrozí zadření čerpadel. T72 a Tatry 813 měly vícepalivové motory. Můžou jezdit i na benzin nebo směsi typu "co bitevní pole dá", ale vždy se muselo přimíchat trochu motorového oleje jinak šlus.
Moderní auta jsou přecitlivělé sračky tfuj. Liskal bych ty inženýry těmahle rukama... někdo nesouhlasí?
Moderní auta jsou přecitlivělé sračky tfuj. Liskal bych ty inženýry těmahle rukama... někdo nesouhlasí?
Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
olej s naftou
Kamarádi, mám vyzkoušeno, že motor od PSA 1,9TD jezdí v pohodě i na samostatný motorový olej.Zkoušel jsem to v létě kdy byla teplota kolem 30-ti stupňů.V zimě by to asi dost dobře nešlo bez nějakého předehřevu - olej je moc hustý.
Motor měl přirozený zvuk, kouřivost téměř žádná a výkon byl stejný ne-li vyšší.
Na olej dál nejezdím, chtěl jsem to jenom vyzkoušet.Proč myslíte, že v poslední době zdražil stolní olej??Kdo to ví ať si to nechá pro sebe.
Motor měl přirozený zvuk, kouřivost téměř žádná a výkon byl stejný ne-li vyšší.
Na olej dál nejezdím, chtěl jsem to jenom vyzkoušet.Proč myslíte, že v poslední době zdražil stolní olej??Kdo to ví ať si to nechá pro sebe.
- Karel IV
- Starší člen
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned 21 led 2007 11:38
- Bydliště: Hupikov
- Dostal: 1 poděkování
Rotační čerpadla jsou v podstatě dvojího principu:Takže: záleží na typu čerpadla! Do rotačního olej NIKDY!!!
1. s rotačním pístem (Bosch)
2. s radiálním pístem (Lucas, Rotto)
Čerpadla s rotačním pístem provoz na olej snáší dobře, narozdíl od těch s radiálním. Možná byste užasli, ma co všechno "chrochtavé motory" mohou jezdit.
Friťák má kromě ekonomických výhod ještě navíc odér jako je v oklí MacDonaldu.
Ohne Bier geht´s nicht
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej s naftou
Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!Palo píše: No jó, jenže Tatra 815 – to je kovářská polorusácká práce, no a třeba ty ruský tanky jezdí aj na vodku a só v pohodě
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Re: znižovanie spotreby u dieselových motorov
Na tychto strankach si mozes precitat o dalsich moznostiach znizenia spotreby nafty pomocou pridavania maleho mnozstva propanbutanu(Lpg) do sania a maleho mnozstva acetonu ako aditiva do palivovej nadrze:mahatma píše:táto téma síce nie je o voľnej energii, ale myslím, že by mohla zaujať. zatiaľ sa mi podarilo priemernú spotrebu znížiť o 1,3l/100 km ( z 8,3) bez zásahu do palivového čerpadla ionizáciou nasávaného vzduchu nerezovou mriežkou pod vysokým napätím. pracujem ešte na systéme orgónového generátora, ktorý pracuje podobne ako joe cell, ale je použiteľný aj pri vznetových motoroch.do marca budem mať viaceré varianty odskúšané v praxi. očakávam zníženie spotreby o 30 - 50% oproti normálu....keď to bude funkčné, hneď to tu zverejním.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Autogas#LP ... l_vehicles
a
http://www.pureenergysystems.com/news/2 ... 9_Acetone/
alebo googlit "acetone as fuel additive"
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej s naftou
Já to myslel tak, že je to kovářská práce - no ti rusáci to někdy berou fakt vážně - čím větší váha, tím líp - a ještě když náklaďák jezdí na benzín... hmm...gewo píše:Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!
Prostě žádná Čína!
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Re: KAWA
Na tomto tématu nejde o tituly ani o řevnivost,jde jenom o sounáležitost a svornost myšlenek v daném problému.Jestli Vám vadí myšlenková posloupnost aktérů,nementorujte,ale zúčastněte se s lidskostí nebo nechte být.Všichni někdy chybujeme nebo máme špatný názor ,od toho je DISKUZZZE.Vy nejste vyjímka.jste jenom více znalej, podělte se s námi o Váš názor bez předsudků.Nashedanou Říha.Edgar píše:Nevím jak jsi na tom a angličtinou, ale zkus si vygooglovat "water injection". Získáš spoustu odkazů. Nebo "vstřik vody" na seznamu....Ale to sou základní věci chlape!
Re: olej s naftou
Nevrč příteli máme naše TATRY rádi,jako naše pivo.Ahojky.gewo píše: Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!
- rival
- Hlavní admin - živý člověk
- Příspěvky: 1380
- Registrován: stř 16 lis 2005 9:44
- Bydliště: severní čechy
- Dal: 14 poděkování
- Dostal: 227 poděkování
- Pohlaví:
- Kontaktovat uživatele:
Re: malá poznámka
Plně s Tebou souhlasím. S potěšením bych praktickou část fóra vyhradil právě těmto poznatkům a zkušenostem. Měl bys chuť navrhnout jak tuto případnou část fóra rozčlenit a čím začít ?petr111 píše:Ahoj,
jen jsem chtěl říci, že mně tady na fóru chybí právě diskuse o skutečně praktických a podomácku realizovatelných úpravách motorů v autech, kotlů, o trkačích na čerpání vody, domácích minielektrárnách......
rival - živý člověk - suverén
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 328
- Registrován: stř 17 led 2007 1:59
- Dostal: 1 poděkování
Re: malá poznámka
Vzpomeňte na fenomén zvaný "Cargo efekt".......jev pozorvaný u primitivních civilizací v Tichomoří, nové náboženství.....místní šamani si vyrábějí bedýnky ze dřeva s bambusovou anténou, tancují před nimi a křičí do nich.....čekají, že přiletí velký pták a z nebe jim shodí ty roztodivné věci.......vždyť to viděli na vlastní oči, že to funguje......
KDYŽ DVA DĚLAJÍ TOTÉŽ, NENÍ TO TOTÉŽ !!!!!![/quote]
presnejsie by som to ani ja nepovedal, problem je v tom ze oproti holoritiam z ostrova sa tunak ludom co urcite nie su celkom blbi nepodarilo poskladat repliku pod dozorom majstra :-))) divne ale pravdive
KDYŽ DVA DĚLAJÍ TOTÉŽ, NENÍ TO TOTÉŽ !!!!!![/quote]
presnejsie by som to ani ja nepovedal, problem je v tom ze oproti holoritiam z ostrova sa tunak ludom co urcite nie su celkom blbi nepodarilo poskladat repliku pod dozorom majstra :-))) divne ale pravdive
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: pro Rivala, ale i ostatní
Jsem moc rád, že forum neumře na aroganci a nekompetentnost. Je to jako v přírodě, vše se postupem obnovuje. Každé drobné vylepšení i zásadně nový pohled na staré věci určitě zajímá ostatní, tak jako by forum mělo mít části:Fantazie, Ověřené teorie, Neověřené teorie, pokusy,Udělal jsem to takhle, Proč mi to asi nefunguje, zajímavosti a sloupek černých mužů. Taky hospoda by tam neměla chybět.petr111 píše:Rivale,
určitě se nad Tvou nabídkou zamyslím, nerad něco plácám.....tu rukavici určitě zvednu, jen musím trochu popřemýšlet.
Jestli můžu, chtěl bych zde napsat něco, možná je to příliš obecné, ale rozhodně se to týká celkově tohoto fóra.
Tuhle jsem se "nudil", proto jsem si zadal heslo "spalovací motor" a prohledal všechny světové patenty, dosud platné. Jednalo se o maličkost, pouhých 3782 záznamů.
Ale stálo mi to za to. Zjistil jsem, kolik věcí zůstalo zcela bez povšimnutí, kolik bylo "znovuobjeveno" atp.
Jen pro zajímavost :
a) US 89/440224 - pěkná aplikace, vodní pára s benzínem do upraveného spalovacího prostoru, katalyzátor na bázi Pt, svíčka o 3 trojnásobném napětí oproti normálu......nic Vám to nepřipomíná?
Klidně můžeme zabrousit do českých patentů a do období reálného socialismu :
b) 241181 Ionizační trubice pro úpravu nasávaného vzduchu - moc se mi to líbí, jednoduché, prosté a fungující
A takových pěkných věcí se tam najde spousta. Jen je oprášit.
Pro všechny bublinkáře :
S vodu se peru celá život, je to moje práce, koníček a tak trochu životní poslání.
Nevím proč, ale mám pocit, že jakákoliv elektrolýza či rozklad vody v roztoku, není příliš schůdná.
Daleko přítulněji se voda chová v plynném stavu, přibývá nám jeden stupeň volnosti a dost důležitý - tlak plynu.
A jako u každého plynu pak změny teploty s tlakem.....
On název spalovací motor je úplně špatný, vrátil bych se k původnímu "výbušný motor" nebo zavést název úplně nejlepší : expanzní motor.
Mechanickou práci v motoru nekoná zvýšení teploty hořením, ale expanze plynu. Bohužel zjednodušená forma rovnic Carnotova cyklu k tomu zavádí. Tuhle jsem se opět "nudil" a trochu jsem si hrál s rovnicem pana Carnota a grafickým vyjádřením pana Clapeyrona. Oni to totiž sestavili pro parní stroje....!!!!!
Naše technokratická civilizace do zavedla do učebnic a dodnes se ve vysokoškolských učebnicích pro strojaře - motoráře dočteme, že účinnost ideálního spalovacího motoru je závislá na jen ta teplotě okolí a spalovací teplotě na výfuku !!!!!
Potom samozřejmě jakýkoliv přísun vody do sání je špatná, že ?
Jestli by z Vás někdo měl zájem, mohu to sem hodit, je to fakt docela pěkné počteníčko......plodil jsem to sám. Např. si každý uvědomí, že přidáním určitého množství vody do spalovacího procesu nutně zvýší účinnost motoru.....je to fakt dost jednoduše a matematicky prokazatelné....
To jsem se nějak rozkecal, se omlouvám.
k.