Akord píše:Najprv spochybňuj svoje definície, až potom definície iných. Okrem toho si žiadne ešte nenapísal a to riadne motáš. Veď Ty hádam nevieš, na čo sa použije práca parného stroja v lokomotíve. Pripomeniem, pre jednoduchosť berme iba prípad po rovine.buky píše:Příklad z praxe: Velká parní lokomotiva - zdroj energie uhlí a kyslík. Procesem hoření proměníme energii na teplo a světlo, teplo promění vodu na páru a ta tlačí silou na píst a koná práci, čím lokomotiva dosáhne rychlosti např. 50km/h. A teť rázem odpojím od podvozku lokomotivy ohniště i kotel z párou čím demonstruji okamžitou strátu energie i síly. Bude schopna takáto lokomotiva která má zotrvační pohyb konat práci? Určitě ano. Tímto spochybňuju obecně uznávané definice.
1. Na zrýchlenie.
2. Na prekonanie valivého odporu.
No a tá Tvoja schopnosť lokomotívy konať prácu zotrvačnosťou, je tá istá práca, ktorá bola do zotrvačnosti uložená parným strojom v procese podľa bodu 1. pri jej zrýchlení. Ide teda o energiu naakumulovanú do zotrvačnosti.
Lokomotíva pri pohybe bez trenia tiež, žiadnu silu ani energiu ani kotol nepotrebuje, zase to mútiš, a nenapíšeš, na čo potrebuješ v lokomotíve tú silu. Rozbehnutá lokomotíva príliš kinetickú energiu nestratí, ak stratí po ceste svoj kotol. Miešaš dokopy pohybovú energiu celej lokomotívy s energiou pary v kotli, ktorá sa ešte na prácu nepremenila.
Toto je obecne prijatá definícia a ja tvrdím že to tak nie je.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má lokomotíva zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by lokomotíva v zotrvačnom pohybe nekonala prácu a preto by nezastala.
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Akord dokážeš oddeliť môj model od tvojho?
Miešaš to dokopy práve ty. Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame silu v podobe pary, ktorá je schopná konať prácu a teda dostať lokomotívu do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a lokomotíva zastane v zotrvačnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.