Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: sumarizace ano

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Mimo téma (offtopic)
1220 píše:tak to mělo být.
Protože se stránky pana Provoda ztratily z netu,
Nazdar,

Stranky pana Provoda mam na komputeru. Uz je to dlouho, co jsem se naucil takove veci si zasichrovat. Nejaky cas jsem si s nim i povidal.

Ahoj, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Sucháč II

Příspěvek od poota »

Slavek Krepelka píše:...Tech reseni je jeste vice. ..
Právě že těch řešení je více.
Zatím mi běhá UF3, a v nejbližší době chci prakticky vyzkoušet další varianty. Nevýhoda je v tom, že člověku se nechce předělávat něco, co funguje dobře, na něco, co bude fungovat snad zhruba stejně a nebo možná o trochu líp. Navíc bez seriozního měření už musí být rozdíl dost výrazný, aby se nějak projevil - pár procent se poznat nedá.
Vzhledem ke komplikované cestě nasávaného vzduchu (legendární vozidlo = Trabant 601S) nepokládám rotaci proudu za rozhodující a chci se při dalším vývoji soustředit na to, čemu říkám Dynamické Dielektrikum.
Na Tvůj odkaz jsem se díval, pro Tvé pobavení přikládám odkaz, jak vypadá pro tuzemce
http://translate.google.cz/translate?hl ... unofficial
Tvoje uspořádání mi silně připomíná to, co se prezentuje jako Vortex, a většinou to hlavně dodává ochlazené a současně i ohřáté protékající médium.
Zdravím - poota
P.S. Palce dávám, když si to někdo zaslouží, ale většinou se o tom nezmiňuji - to je jenom jako zvláštní prémie :D


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Sucháč II

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše:
Slavek Krepelka píše:...Tech reseni je jeste vice. ..
Právě že těch řešení je více.
Zatím mi běhá UF3, a v nejbližší době chci prakticky vyzkoušet další varianty. Nevýhoda je v tom, že člověku se nechce předělávat něco, co funguje dobře, na něco, co bude fungovat snad zhruba stejně a nebo možná o trochu líp. Navíc bez seriozního měření už musí být rozdíl dost výrazný, aby se nějak projevil - pár procent se poznat nedá.

Souhlas.

P] Vzhledem ke komplikované cestě nasávaného vzduchu (legendární vozidlo = Trabant 601S) nepokládám rotaci proudu za rozhodující a chci se při dalším vývoji soustředit na to, čemu říkám Dynamické Dielektrikum.

O tehle casti si popremyslim. Nicmene se podivam, jak by se dal prekopat muj stary Lincoln. Taky v nem neni moc u motoru mista na velke cary. Je to sama pretlaskavaci hublice, ale tohle by melo jit. Navic je to auto sama elektronika, takze se da dost zjistit, hlavne pak jestli to bude pracovat s jeho computerizaci. Ta "civka" tam pujde urcite, s vortexem se musim podivat, s predstihem nic nenadelam.

P] Na Tvůj odkaz jsem se díval, pro Tvé pobavení přikládám odkaz, jak vypadá pro tuzemce

No, Neni to perfektni, ale snad se z toho da vycucat to podstatne.

P] Tvoje uspořádání mi silně připomíná to, co se prezentuje jako Vortex, a většinou to hlavně dodává ochlazené a současně i ohřáté protékající médium.

To by skutecne byla Ranque - Hilsh trubice, i kdyz na tu mely moje odlucovace prilis velky prumer a vzduch, ktery je hnan ze strany dovnitr vychazi vsechen vrchem. Spodni mufna je jenom odpousteni zachycene vody.

P] Zdravím - poota
P.S. Palce ......

Dekuji. Asi bych se mel podivat na pravidla hry, zatim partyzanctim.

Ahoj, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Aktuální verze: UF4

Příspěvek od poota »

Oznamuji tímto P.T. veřejnosti, že jsem provedl odzkoušení dalšího typu našeho populárního suchého spořiče, a to s konečným hodnocením:

zlepšení oproti předchozí verzi, tedy UF3, zcela jasně patrné.

Pročež prohlašuji tuto verzi za UF4, označuji ji za nadále aktuální - verze UF3 je tedy ode dneška verzí zastaralou, a všechny, kdož ji provozují, nabádám tímto k neprodlené aktualizaci.
Aktualizace je díky komplikovanému a strastiplnému vývoji neobyčejně jednoduchá a snadná - zhruba někde přibližně asi tak kolem poloviny délky spořiče (s tolerancí umístění 0,01 mm - větší přesnost není nutná) jsou zvenku na obvodovém tubusu (u mne guma, ovšem je možné, že se jedná o pryž) umístěny proti sobě nesouhlasnými póly (tedy jako přitahovací) dva neodymové magnety 15 x 10 x 3 mm (póly na plochách). Při jízdě není nutné dbát na orientaci zařízení vůči zemskému magnetickému poli, alespoň v (mém) případu svislé orientace - je tudíž možné jezdit kterýmkoli směrem. Připevnění magnetů černou gafou - při použití jiné barvy je doufám každému jasné, že nemohu ručit za správnou funkci :lol:
K nějakému bádání na případných dalších variantách už ani nevyzývám, protože se to ukázalo býti bezpředmětným a zcela marným voláním. :cry:
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Hezký den,
já jsem tu poprvé a přečetl jsem si vaši diskuzi. Chci všem poděkovat, především Pootovi, odvedli jste skvělou práci. Vzhledem k tomu, že vlákno je veřejné věřím, že cílem nás všech je úspora paliva ale také i čistota vzduchu kolem nás v přírodě. Jako nezaujatý pozorovatel bych proto navrhoval, aby se občas inovovaná fotografie poslední verze UF.xx okótovala například v Malování -Paint (tedy včetně rozměrů a uvedení typu auta, na kterém byla realizována). Samozřejmě, že spirálu je nutné přizpůsobit průměru hadice sání. Tím by nedocházelo ke zbytečným otázkám později přichozivších kutilů.
Budoucnost směřuje k rozvoji esoterického cítění a vcítění-empatie, protože končí věk Ryb a začíná věk Vodnáře. To přinese ohromné změny, které brzy pocítíme všichni.

Delší praxe mi ukazuje, že zpravidla to, co Vás ráno po odpočinku napadne jako první je to SPRÁVNÉ, i když se Vám zdá jako nepravděpodobné. To k Vám mluví intuice. Její hlas je velmi slabý mezi ostatními hlasy našeho ega. Tento jemný-ale jediný přesný hlas přeřvávají silné hlasy méně správné "logiky". O tom, jak se naučit používat slabý, ale neomylný hlas intuice se dočtete například v knize Praktická intuice od Laury Dayové.
Ten správný (zpravidla první) kratičký obraz řešení, co Vás napadne začnete v okamžiku rozvíjet-například pochybovat a dávat mu nálepky ega. Ale to už je zcestné. Držte se prvního obrazu.
Například jak jsem začall číst toto vlákno a viděl první fotku, ihned mne napadly tři věci:
1. že je vhodné ještě přidat z boku dva až čtyři neodymové magnety na protilehlých stranách. Pokud 2, tak v polovině, pokud 4, tak po třetinách délky UF ka. Bingo-Poota to udělal, jakmile jsem dočetl až sem.
2. Druhý vjem je, části zařízení u těch aut, které mají uzemněnou část (nebo je připojena na určitý potenciál napájení - auta se vstřikováním) , kterou musí ještě projít už zionizovaný vzduch - srážejí ionty a tím bohužel snižují účinnost. Přes to je ale lepší tam ale UFko mít. Tak to alespoň cítím.
3. další vjem mám, že bude dobré zkusit přidat paralelně k tomu uměle vytvořenému kondenzátoru ještě jeden běžný- továrně vyrobený-s malou kapacitou s co nejnižším svodem, t. j. na co nejvyšší napětí řádů nad 1000V. Nejlépe s MP dielktrikem na vysoké napětí. Pravděpodobně 1uF nad 1KV. Kondík usí býz co nejdál od vlhka a zdrojů tepla.
4. poslední vjem mám, že v suchých dnech by asi zlepšil účinnost ještě přidaný zvlhčovač vzduchu..Podle cítění by vzduch nemusel být zvlhčován moc, tedy nenáročné na energii.
Jdu tyto nápady realizovat a pak se s Vámi podělím. Celý problém mám v tom, že na mé staré Toyotě Corolle nemám průtokový měřič spotřeby paliva a tankování plné s podělením KM je zdlouhavé.

Děkuji za Vaše názory. Keftí.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

keft píše:...aby se občas inovovaná fotografie poslední verze UF.xx okótovala například v Malování -Paint (tedy včetně rozměrů a uvedení typu auta, na kterém byla realizována). Samozřejmě, že spirálu je nutné přizpůsobit průměru hadice sání. Tím by nedocházelo ke zbytečným otázkám později přichozivších kutilů.
Realizuji na legendárním vozidle Trabant, takže se obávám, že i to nejpřesnější okótování by bylo platné jen mizivému procentu čtoucích :D . Předpokládám, že si každý najde podle svého vozidla jak umístění, tak i svoje rozměry, které zřejmě nejsou nijak kritické.
keft píše:Budoucnost směřuje k rozvoji esoterického cítění a vcítění-empatie, protože končí věk Ryb a začíná věk Vodnáře...to, co Vás ráno po odpočinku napadne jako první je to SPRÁVNÉ, i když se Vám zdá jako nepravděpodobné...
Pravdu díš, o Informačním Poli, Vyšší Inteligenci a Kolektivním Vědomí jsem již něco málo psal ve vlákně ESP. Na téma Tebou naznačeného způsobu "uvažování" vkládám občas drobné vsuvky, povětšinou vázané na fenomén Drontství, který prezentuji jako kreativnější alternativu běžně doporučovaného "logického" vymýšlení.
keft píše:3. další vjem mám, že bude dobré zkusit přidat paralelně k tomu uměle vytvořenému kondenzátoru ještě jeden běžný- továrně vyrobený-s malou kapacitou s co nejnižším svodem, t. j. na co nejvyšší napětí řádů nad 1000V. Nejlépe s MP dielktrikem na vysoké napětí. Pravděpodobně 1uF nad 1KV. Kondík usí býz co nejdál od vlhka a zdrojů tepla.
Tebou doporučovaný 1uF bych řadil spíš ke kondenzátorům s větší kapacitou, takže pokud jsi měl na mysli opravdu malou kapacitu, tak by se mělo jednat o nF nebo pF, a jako dielektrikum by byl vhodnější styroflex. Omezení nižších kmitočtů by nemělo vadit, protože ty nejsou rozhodující.
keft píše:4. poslední vjem mám, že v suchých dnech by asi zlepšil účinnost ještě přidaný zvlhčovač vzduchu..Podle cítění by vzduch nemusel být zvlhčován moc, tedy nenáročné na energii.
Jdu tyto nápady realizovat a pak se s Vámi podělím. Celý problém mám v tom, že na mé staré Toyotě Corolle nemám průtokový měřič spotřeby paliva a tankování plné s podělením KM je zdlouhavé.
Zvlhčování vzduchu, nejlépe asi knotovým odpařováním v podtlaku mezi vzduchovým filtrem a UFkem by i dle mého názoru mělo být přínosné.
S přesným měřením spotřeby se netrap, stejně přijdeš na to, že daleko větším přínosem je "spokojenější" motor a lepší pocit z "pohodové" jízdy - dost těžko se to vysvětluje, ale UFko Ti to předvede v praxi.
Přeji příjemné laborování - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Práce na UF4

Příspěvek od keft »

Poota- děkuji za rychlou odpověď. Určitě máš pravdu, styroflex bude vhodnější. Už začínám realizaci. Nejprve si nakreslím obrys UF ka na papír, pro snadnější dodržení rozměrů a zároveň mi zůstane "šablona" pro následné korekce. U Corolly je několik maličkostí.
1.Jednak je tam velký kryt sání a gumová trubice která je záhy-asi po 18cm má mírné koleno vlevo. A navíc pod tímto kolenem je kolmo dolů nějaká široká odbočka vzduchu pro přístroj-nevím, jako má funkci. (viz příloha foto) Snad nebude vadit, když spirálu také ohnu vlevo a přizpůsobím tvaru trubice, jinak bych se nevešel do délky 25 cm?
2. Stahovací spona (která přidržuje onen přístroj) je až cca v 1/3 délky hadice blíže k filtru. Přemýšlím, že ji spojím s kostrou a využiji jako Pootou realizovaný kondenzátor (přidám pod sponu kousek pozink plechu a ten uzemním.) . Snad nebude vadit, že není hned zkraje u vzduchového filtru.
3. Mohu udělat spirálu z Cu NELAKOVANÉHO drátu o průřezu 1,5mm2 potaženého hnědou původní bužírkou? Je to běžný elektro drát (pro fázový vodič) do rozvaděčů elektro. Myslím, že běžná bužírka má lepší izolaci než drát lakovaný-který používáte. Myslím, že zvětšení jeho objemu je zanedbatelné.
4. Pro magnety budu muset jet daleko, v reprácích jsou slabé, nedym je sice v hlavičkách HDD ale příliš malý. Ty magnety mají velký přínos? A jak se to projevilo v úspoře? Dík předem za rady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Práce na UF4

Příspěvek od poota »

Ohnutí vadit nebude. Jestli je to, co má podle Tebe omezovat ionty, přidělané rovnou k motoru, tak bych (můj spodní konec u karburátoru) k tomu přidělal konce spirály rovnou pod tu sponu mezi hadici a hrdlo. Tím by bylo vyřešeno i kostření a kondenzátor. Když si necháš jeden konec drátu čouhat, tak tam můžeš snadno připojit i ten přidaný kondenzátor a zkoušet, jaký vliv má jeho hodnota.
Magnety z HDD nejsou vhodné, mají totiž oba póly na jedné straně vedle sebe "naplacato"! Dávat je budeš stejně zvenku někde kolem toho ohybu, takže než je seženeš, můžeš to vyzkoušet bez nich. Až je namontuješ, zjistíš sám, jaký je to přínos a jestli vůbec.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Uf laikovo

Příspěvek od laik »

Zdravím
Také stále ufkuji a zatím dosavadní poznatek je ,že ,jak sem špekuloval od kud sání jestli zvenku nebo zevnitř od motoru ,tak myslím že výhoda sání z venku (předku masky) je poznat znatelně jen při vlhkým počasí ,že to nasává vlhčí vzduch než vysušenej od motoru.....tedy takovej přirozenej zvlhčovač.......Ten nápad z knotovým odpařovačem se mě líbí :good:


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

UF4

Příspěvek od keft »

Hezký den,
tak jsem včera namontoval do sání staré Toyoty rok výroby 1998 za vzduchový filtr svůj první pokus - UFko 4 , kde už je vstřikování paliva a ujel prvních 40Km. Nebyl poznat žádný rozdíl po úpravě ve zvuku motoru.. Bohužel nemám ani přesný měřič spotřeby paliva. Možná je to tím, že rozdělovač vzduchu před motorem je spojen s kostrou vozidla a sráží tak vzniklý náboj. Ale to by odporovalo tomu, že i ti, kterým to funguje přeci mají karbec uzemněn?
Vinutí jsem dělal velmi pečlivě z holého, pozinkovaného drátu drátu průměr 1mm. Drát jsem na vrtačce stočil dvojitě, protože jinak by nedržel tvar. A celé to UF vyrobil z dvojitého drátu, jakoby to byl jen jeden drát. Střed jsem nakroutil podel návody Pooty ale neizoloval vzájemně (snad to není chyba) , ale mezi středem a spirálou na okrajích jsem dal dvě nevodívé rozpěrky z kuprextitu pro zachování tvaru, aby střed UFka byl stejně daleko po celé ose vůči okrajům. Spirálu jako celek jsem dal samozřejmě izolovaně do vzduchové hadice a zvenčí na sponu připojil kostru auta, aby vznikl kondenzátor.

Když jsem studoval předchozí konstrukce na tomto fóru, domnívám se, že je chybou stočit drát se silnou bužírkovou izolací, jak je zde na fóru na jedné z předchozích fotek vidět modrá tlustá izolace. Je to proto, že tak silné izolace (na fotce byl požit nulový vodič patrně 1.5mm ) není schopna průběžně ionizovat vzduch.
Chtělo by to pokus, asi nalepit proužky tenkého papíru a ofukovat to fenem, zda se proužky zelektrizují. Máte s tím někdo zkušenosti? Nebo jak jste dosud měřili náboj-můžete popsat postup? Velice mne to zajímá. Dík za rady a názory. Keftí


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

sorry kefte

Příspěvek od 1220 »

Tvoje hypotézy s holým drátem jsou sice zajímavé, a možná že rozrotují vzduch, mně ale ta silná izolace prospěla, respektivě autku šrotovému natolik, že to šetřilo přes litr to znamená 1/8 spotřeby. Intuice se může i převléci za škůdce, ale to nic. Patenty se udělují za rozum a ten jako bývalý dront nemám........
Pokud nemáš měřič spotřeby, je průvodním znakem úspěchu nutnost řadit za nižších otáček, posléze živost při méně plynu.
Dej tam izolaci a vytrvej.Nic levnějšího neexistuje pokud vím........
Přidal jsem bod za to, žes to udělal i když jinak, ale jsi bílá vrána mezi povídajícími......
K.


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Cením si Tvých zkušeností

Příspěvek od keft »

Jsem rád, že jsi reagoval, chci Tě poprosit o přesnější informace. Odpověz-chceš-li na tyto otázky:
1. podle jakého vzoru jsi to UF dělal? je to to UF2 či UF3 co je na fotce?
2. na jakém autě?
3. pokud to není trabant-má to auto vstřikování?
4. pokud má Tvé auto karburátor-je tento uzemněn s kostrou vozu?
5. jaký jsi použil drát? je to běžný izolovaný fázový vodič?
6. jaký má ten drát průřez?
7. máš tam i boční magnety?
Srdečné díky za informace, ušetříš mi tím spoustu času, podobně jako já se později podělím o ty své. Zdraví Keftí.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Přesně podle fotek která jsem zanechal.

Příspěvek od 1220 »

Která uf to je netuším.
opel omega 2i caravan A
injection jasný ?
běžný vodič dle popisu, který jsem zanechal ca1.5 mm 2
bez magnetů
udělali si to jěště asi celkem 3 lidi
a mají to tam od podzimka a jezdí a spoří na různých autech / úplně sami to si představ/ ;)
Sám autor mi sdělil osobně / od úst k uchu/, že magnet to vylepšuje, tak proč mu nevěřit.
Až budu mít magnet tak ho tam dám, trvá to kratší dobu než napsat příspěvek ........
Co teď budu zkoušet a měřit je kombinace se Sao drátovým spořičem v původní formě , když jsem to měl na favoritu, tak to mám v profilu ve fotogalerii s fotkama, ale už to fyzicky celé nemám zbyl motor z odhlášeného autka na pokusy. Tam to bylo již 25 procent.
Snažší je něco zkusit, než zbytečně mudrovat. Ale to nic napřed jsem taky mudroval ....... :oops:
k.


Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

náboj

Příspěvek od laik »

líbí se mě pojednání o náboji ,zde http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 1&start=45
od Slávka
?????
????
:ethink:

možná to bude někoho zajímat....


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Uf-ko křištál

Příspěvek od laik »

Zdravím
....v týdnu jsem si posteskl že nemám žádnej krystal
a dnes mám "shodou náhod" pytlík Ruženínu a pytlík Křištálu....

A tak jsem si vyzkoušel teoretickej model spořiče ......je to směr kterým bych se rád dal....
ale kterej se musí ještě hodně dořešit....je to asi jako předělat koloběžku na raketu....(což není zas takovej problém) :D
ten krystal by tam měl teoreticky sloužit jako takovej násobič či zesilovač ,či tak něco .....,té nakondenzované energie ve spirále.......
viz foto mé asistentky..... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“