Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...

Relax u kávičky II - pokračování

Společenské dění u nás i ve světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: mno....

Příspěvek od Slavek Krepelka »

NAVAR píše: ..... Pásy se stejně u běžného člověka v rychlostech nad 60km trhají .....
Podobného názoru jsem byl přesně do té doby, než můj synek vletěl s autem do cedrů.
Ono je to vše trochu jinak. Tvrdé čelní nárazy jsou jenom určitým procentem automobilových havárií.

Několikrát jsem kdysi svýmu klukovi kladl na srdce aby, pokud mu nějaký bodavý hmyz vletí do auta, nejdříve v klidu zastavil a teprve poté situaci řešil. :roll:
Zavolala mi žena, že synek (tenkrát snad 20) zrušil auto, ale že je více méně v pořádku. To jsem byl v práci a jelikož to nevyžadovalo můj okamžitý zásah, dojel jsem na místo činu až po skončení pracoví doby asi tak dvě hodiny po události. Auto, středně velký GM kombík, pro vás ohromný, visel na tůjích stranou neasfaltované vozovky. Rám vozidla byl ohnutý jak když šlápne na papuč, střecha splasklá veprostřed a byla z toho hokejka. Synek odbočil z cesty jak mi později sdělil zhruba v 80km/h těsně před můstkem přes potok, kde žádná odbočka nebyla. Vlítla mu vosa do auta, jak mi sdělil policajt, co tam ještě vypisoval zprávu. Synek se po ní za jízdy začal ohánět, aby ji vypudil. Z cesty synek ustřelil s návozu asi tak 2-3 metry nad okolním terénem a ustlal si s károu zhruba ty dva metry nad okolním terénem na polštáři ohnutých tůjí (cedrů). Měl z toho bouli na čele a řeznou ránu, protože se mu do nárazu čelem na sluneční clonku připletly brýle. Jinak nic. Byl přivázaný a tím, že cedry pozohýbal, byl náraz dost tlumený. Ačkoliv není žádný prcek a v té době už nebyl, vyvázl z toho bez vážného zranění jenom díky bezpečnostnímu pásu. Jinak by si nejspíše prolomil hrudní košíček o volant. Kára šla do šrotu, ale kluk jak buk je fajn.

Poučení pro mne tudíž plyne, že člověk by se na povinost být upoután ve vozidle měl asi spíše dívat ze statistického hlediska všech situací karambolů, nejenom z hlediska přímého nárazu, a zde musím dát za pravdu vládním institucím, které se tak na to dívají. Ono je úplně putna, co bezpečnostní pásy nezachrání. Důležité je, co zachrání, včetně dost nízkého procenta, kdy bezpečnostní pásy zamezí komukoliv z posádky se včas vyprostit z vozidla. Je to vše hra statistiky, situace a pravděpodobností.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 99 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od jarda ovčák »

Jednou mi pásy zachránily život.... Tedy fakt, že jsem je neměl.... Prásknul do mne z boku chlop a měl na knedlíku kilo. Bůh tehdy seděl vedle mne. Říkal mi, ty bejku, nejsi kočka, nemáš devět životů, vykašli se na ty kšíry.Příští auto bude auto z rámem. Ford crown , Mercury grand marquis a pro rodinku Ford explorer, když se bude dařit, tak excursion.
Kámoš bere jen offroady a do nárazníků i prahů okamžitě implantuje traverzy. Taky bych mohl.....


„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Slavek Krepelka »

jarda ovčák píše: Kámoš bere jen offroady a do nárazníků i prahů okamžitě implantuje traverzy. Taky bych mohl.....
To jó, taky jsem měl kdysi diskuzi se zastáncem samonosných karoserií, který mi vychvaloval přednosti jejich deformačních zón. Nechal jsem ho chvíli přednášet a pak jsem ho usadil s tím, že deformační zóna jeho Nisanu v případě, že se na silnici utkáme, bude pracovat stejně tak pro mne, jako pro něj, ale že až bude můj plný rám tenkrát 78 Ford LTD Country Squire kombík s jeho Nisanem hotový, odvezu si ho domů na kapotě jako trofej. Takže zde naprostý souhlas.

Nicméně, trochu od jinud, každým počátkem zimy při prvním náledí nebo sněhu, zde dochází k zajímavému jevu. První kdo končí po škarpách jsou právě tyhle vozidla s náhonem na 4 kola. Bacha na to. Ne že by za to mohla ta vozidla. Mohou za to osli co maj pocit, že takové vozidlo z nich instantně udělá experty na řízení ve ztížených podmínkách.
Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od huhu »

měl jsem dodge dakotu, chevy blazer, pontiac transsport, range rover. ve všech tech autech jsem se cítil bezpečně a nebál jsem se pustit v nich moje děti když řídila nezkušená řidička.
měly jen jednu nevýhodu - žraly i távu kolem cesty...... ;)

------------------------------------------------------------------------

z jiného soudku : postavte si stonehenge

aneb, kladka, páka, nakloněná rovina


jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 99 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od jarda ovčák »

Já viděl ve Vídni před lety, jak do sebe práskli ford bronco a fiat tipo. Na jedné straně odřený nárazník a pomačkaný blatník a na druhé zničené auto a dva mrtví.
Čtyřkolky jsou super, i u těžkých aut je náhon na všechny 4 paráda, jen tu setrvačnost neojebeme. Fyzika funguje bez ohledu na nafouknuté ego.....
Že ty americký popelnice žerou.... No jasně že žerou. Jako protržený. Záleží jen, kolik jednotek práce musíš vykonat na jednotku ujetých kilometrů....Peníze a litry benzínu jsou iluzorní.nacpeš tam lpg a jezdíš jako s ochcávkou...
Navíc, kolik stojí tvoje zdraví... Na kolik si ceníš svoje kosti, celou páteř, nožičky co fungujou. idioti na silnici se množí jako pitomí a všichni ´mají rychlý káry.
Je to taková neprůstřelná vesta ve válce. nespasí, ale pomůže statisticky k přežití.....


„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Slavek Krepelka »

huhu píše:měl jsem dodge dakotu, chevy blazer, pontiac transsport, range rover. ve všech tech autech jsem se cítil bezpečně a nebál jsem se pustit v nich moje děti když řídila nezkušená řidička.
měly jen jednu nevýhodu - žraly i távu kolem cesty...... ;)
Stojím za těma kostma jak to podotknul Jarda. Navíc, jsou auta krávy a krávy. Mám luxusní auto Lincoln Towncar 1994. Koupil jsem to 13 let staré za 1800 kanadských ve velmi dobrém stavu. Mně to žere průměrně 9.5 litru zima léto a ženě 12 litrů. Jenže, použité ceny těhle vozidel nejsou ani 50% cen stejných ročníků kde čeho jiného kvůli spotřebě, která je u mnohých spíš pověstná jako souhrn, než skutečná pro to které auto. Tyhle velké Fordy žerou o hodně míň než porovnatelné od GM a už vůbec se to nedá srovnat s těmi 4x4. Navíc, je na nich relativně nízká cena údržby a oproti třeba mému novějšímu 2004 Ford Focus, který žere kolem 7 litrů, mně na Lincolna stojí pojištění polovinu a to je při cenách pojistek v Ontáriu balik, jmenovitě cca 3000 za obě auta za rok, Focus 2000 a Lincoln 1000. Pokud si tedy spočítám vše na hromadu, pořizovací náklady, benzín, pojistku a údržbu, tak mně ten 2t Lincoln příjde laciněji než podstatně menší Focus. To najezdíme s ženou dohromady cca 40-50 tisíc km ročně. On každej jenom kouká na ty ceny u pumpy a pořád. Na kupní cenu jednou, na údržbu sem tam a na pojistku jednou za rok a to si nezjistí, kolik by zaplatil za ten který typ vozidla.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Magneto
Zasloužilý člen
Příspěvky: 316
Registrován: pát 02 zář 2011 13:28
Dal: 8 poděkování
Dostal: 26 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Magneto »

Hezky si to tam notujete chlapci, ale pravda je jako obvykle někde uprostřed: Šanci na přežití totiž určuje rychlost, kterou ti v momentě nárazu šplouchne mozek.
Situace 1: Narazíš do pevné překážky - čím víc deformačních zón máš, tím větší výhoda pro tebe (náraz se zpomalí !!!, takže traverza v nárazníku ti tak leda zachrání chladič, ale ten už ti bude po smrti k ničemu).
Situace 2: Narazíš do jiného auta:
a) tvůj těžkej offroad sejme bezpečné, ale malé auto: Výhoda je na tvé straně kvůli hmotnosti (ty se jen zpomalíš, zatímco on se vrhne zpátky, přesto ale často dochází k "podjetí" nižším vozem, který offroadu vrazí agregát do prostoru cestujících - nic hezkého, pokud to není Volvo, kde se prostor cestujících zvedne na kolejnicích).
b) tvůj těžkej offroad sejme stejně těžké auto (např. Jeep versus Mercedes). A teď pozor: Jeho deformační zóny budou pracovat pouze pro něj a ne pro tebe. Je to jako srážka stejně těžké ocelové a plastelínové kuličky. Mercedes se zepředu plánovitě rozplácne, takže se jeho těžiště pohne o velký kus ve směru jízdy, zatímco těžiště tvého offroadu s traverzou na předku zůstane stát skoro na fleku. Zpomalíš se proto mnohem rychleji než on. A v tom je ten rozdíl (tedy při stejné hmotnosti) - tvůj mozek šplouchne o to víc, o co je tvoje auto tužší než jeho.
Hodně štěstí na cestách a Anděla strážného v zádech !!!
Zdar a sílu všem :)
Magneto


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Magneto píše:Hezky si to tam notujete chlapci, .....
Nazdar Magneto,
Zní to hezky, ale z toho, co jsem tu na silnicích viděl, to takhle nepracuje. Pokud to přeženu a srazím řekněme Hondičku s náklaďákem, náklaďák bude celkem nevzrušeně pokračovat v jízdě, zatímco se Honda drtí. Tuhé vozidlo (stejná hmotnost vozidel) si po celou dobu karambolu podrží dopředné momentum jako celek, celou svojí hmotností. Tím pádem deformuje deformační zónu měkkého vozidla stále stejnou hmotností. Naproti tomu deformováním deformační zóny řekněme toho Mercedesu postupně ubývá hnotnost hybné části Mercedesu, čímž prostor kabiny Mercedesu na rozdíl od kabiny tuhého vozidla zpomaluje čím dál tím rychleji jak karambol pokračuje. Kabina Mercedesu postupně ztrácí hybnost díky ztrátě hybné hmotnosti vozidla jako celku. Není totiž dost dobře možné, aby kabina jedno vozidla zpomalila během kratšího času než ta druhá. Teoreticky by se mohlo zdát, že je křivka nárůstu decelerace kabiny Mercedesu plynulejší, než nárůst decelerace kabiny tuhého vozidla. Pokud si však člověk uvědomí, že dvě protichůdné síly během karambolu jsou vždy v rovnováze a že tuhé vozidlo deceleruje celou hmotností, zatímco Mercedes deceleruje postupně ubývající hmotností, zase to vychází líp pro tuhé vozidlo. Připadá mi, že někdo počítal a počítal a nevzal přitom mnoho aspektů na vědomí.

S tím mozkem to bude taky o dost jinak. Setkal jsem se s chlapíkem, ještě v Česku, který v noci vletěl v 90km/h v Oktávce kombíku do neosvětlené nákladní Tatrovky odstavené na straně silnice. Zblejskl Tatru ve chvíli, kdy už jenom stačil pootočit volantem a jakž takž se vyhnout řidičovou půlí auta. Oktávka nikam neodletěla a zůstala v tý Tatře viset. To se ještě o pásech moc nemluvilo a jestli v Oktávce byly, přivázaný nebyl. Ten chlapík, dost mladý a tak průměrného vzrůstu a štíhlý, udržel volant, aby mu nevlít do hrudníku. Co z Oktávie zbylo jsem viděl. Volant byl ohnutý po obou stranách až k sloupku a pokud mne paměť nešálí, ohnul, nebo připovyvrátil i sloupek. Je pravda že po tom nárazu omdlel a nikdo nevěděl na jak dlouho. Jak se ale probíral, už tam bylo pár lidí z dalších aut a z diskuze vyplynulo, že nemá cenu chlapa z auta tahat a nějak mu pomáhat, protože je tutově mrtvej. No, a chlap otevřel dveře a poprosil je o cigaretu.

Dobitý z toho tedy byl dost, asi nějaké to vnitřní krvácení, ale nic moc, obličej posekaný sklem ale oči OK, pěkně natažené svaly krku a dobře naražená ramena, ale nic dolámaného a nic závažně potrhaného. Z toho je patrné, že pokud člověk má moment a využije ho k tomu, aby se pořádně zapříčil, má šanci. Podle toho co píšeš o "pohnutí" mozku, byl mrtvej.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 99 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od jarda ovčák »

Sláva, slávku, town car je moje krevní skupina. je neuvěřitelný, že z těch milionu modelů aut se trefíš do jednoho ze tří, co mne uhranuly. Ono to tak vlastně muselo bejt, páč klasika se zcvrkla na výběr ze tří....
Chtěl bych upozornit magneta, že ochranné rámy a klece se do sportovních a závodních vozů montují výhradně za účelem usmrcení osádky.... :bhead:
A protože mluvíme o autech nad 2 tuny, tak bych se věru velikého zpomalení díky traverzám nebál. Jedná se nikterak tuhý konstrukční díl z konstrukční měkké oceli, která není stavěná na dynamické zatížení. Dává však ilegální kus náskoku před druhými.
Ostatně, už třikrát do mne zezadu napálil idiot, co to neubrzdil a pokaždé si rozčísnul pěšinku o mé tažné zařízení. fakt nemám obavy z šíleného zpomalení. Naopak, mám dobrý pocit, že s tou zubatou vydrbu a položí mne ten klasickej infarkt.....


„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Slavek Krepelka »

jarda ovčák píše:Sláva, slávku, town car je moje krevní skupina. je neuvěřitelný, že z těch milionu modelů aut se trefíš do jednoho ze tří, co mne uhranuly. Ono to tak vlastně muselo bejt, páč klasika se zcvrkla na výběr ze tří....
Že jsem těch ojetejch vozidel měl. Pro mě je ten výběr velice specifický, kromě Town car (Ford) je to Merkury Grand Marquis (Ford) a Crown Victoria (Ford). Přirovnatelný Cadilac je dost hrůza kvalitou a žere proti Fordům o dost víc, hlavně když na to člověk víc šlápne a Chrysler už tam dnes pokud vím není. Možná jakž takž Mercedes, nebo Volvo kombík, ale ty neznám, nikdy jsem žádný neměl tu čest vlastnit, nebo dostatečně dlouho řídit. 4x4 jsou sice fajn, ale na to, abych s tím jezdil po silnici, to nepotřebuju. Navíc žerou pokud vím všechny a hodně. Jako 4x4 jsem však naprosto uznával (1988?) 1/2 tunový GM pickup posílený na 3/4 tuny. Jezdilo to jenom ve 4x4, nedalo se to přehodit pouze na zadní, ale s tím co jsem si odzkoušel v té době, kdy jsem to potřeboval, to mělo absolutně nejlepší převodové vlastnosti. Nikdy se to nekousalo a "vyjelo to po zdi". Že to žralo ke 30/100 je však dost hrůza. Taky jsem měl tu čest kdysi hodně řídit firemní 2x4 Ford pickup 3/4 tuny posílený na tunu. Byl v tom řadový 6ti válec někde kolem 4.3 litrů objem, standart převodovka, jednička jenom na rozjetí plně naloženého, poloprázdný na dvojku. Žádné vozidlo co jsem měl nemělo tak krásně vyváženou dynamiku motoru, kromě 79 Ford Mustanga, do kterého jsem 6ti válcový řaďák vrazil ze starého německého Forda Capri i se standartní převodovkou. Toho pickupa jsem měl občas v Americe. Zhruba z Chicaga (Kingsbury Indiana) do Orangevillu (Ontário) za 7 hodin s víc než hodinou na zajížďku a oběd a s celnicí. V zimě, bylo jenom sychravo a žádné ledy, policajti až na jednu vyjímku uklizený díky mizernýmu počasí. Rubal jsem to cca 140 skoro celou cestu po dálnici a taky jsem si pohlídal spotřebu, protože mi už nějakou dobu připadalo, že ta věc zas tak moc nežere, na to co to je, a že spotřeba není bůhví jak závislá na rychlosti. K mému překvapení jsem cestu udělal za cca 18l/100km i při té rychlosti. Takže zase Ford. Tunový Ford 350 (hrubá váha 5.1 tuny) se 4.4m dlouhou bednou 7,2l V8 dieslem jsem mnoho let honil za 14l/100km, pokud jsem ho nehnal moc přes 100km/h. Pak spotřeba začala letět. To se s benzínovými (cube van) stejné kapacity a váhy nedalo absolutně porovnat a s dieslovým GM taky moc ne. Nevím, jak na tom ale bylo a je Hino. Mně z toho tedy po všech praktických stránkách vycházi Ford jako vítěz na spotřebu a z Amerických vozidel i na údržbu. Jinak Toyota je asi dnes na údržbu jednička, drahá i použitá, spotřeba průměr, pojistka relativně vysoká, bezpečnost průměrná. Jestli se mýlím, rád se něco dozvím.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 99 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od jarda ovčák »

Ano, je to tak. Posal jsi přesně tu svatou trojici, z které se dá vybrat jedno z posledních poctivých aut klasické koncepce.
Totiž, já těm americkým popelnicím moc nevěřil, až jsem s jedním týpkem jel důle do itálie a protože Nikdy s nikým nejezdím, tak jsem řídil celou cestu crown vic......Já po 1300 kilometrech vystoupil nehrbatej, nezničenej, neohluchlej. Táhl jsem to krom tankování nonstop. A protože jsem tam jel mnohokrát s nejrůznějšíma plechovkama, tak jsem pochopil, co vlastně chci.
Chce to osobní zkušenost... Není to žádnej strít fajtr, ale na vyblbnutí jsou jiné pozamenty.
Taky mne lákalo třebas suburban, nebo ekscursion, ale v tom není ta pohoda, jako ve svaté trojici.
Škoda, že do ameriky nevede silnice. zajel bych si tam. takhle musím z německa......
Ty máš tohohle???? http://www.autoscout24.cz/Details.aspx?id=lthyv2bghqt2
Já bych chtěl tohle http://www.autoscout24.cz/Details.aspx?id=mlavxzjbdoow


„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: mno....

Příspěvek od NAVAR »

Slavek Krepelka píše:
NAVAR píše: ..... Pásy se stejně u běžného člověka v rychlostech nad 60km trhají .....
Podobného názoru jsem byl přesně do té doby, než můj synek vletěl s autem do cedrů.
Ono je to vše trochu jinak. Tvrdé čelní nárazy jsou jenom určitým procentem automobilových havárií.

Několikrát jsem kdysi svýmu klukovi kladl na srdce aby, pokud mu nějaký bodavý hmyz vletí do auta, nejdříve v klidu zastavil a teprve poté situaci řešil. :roll:
Zavolala mi žena, že synek (tenkrát snad 20) zrušil auto, ale že je více méně v pořádku. To jsem byl v práci a jelikož to nevyžadovalo můj okamžitý zásah, dojel jsem na místo činu až po skončení pracoví doby asi tak dvě hodiny po události. Auto, středně velký GM kombík, pro vás ohromný, visel na tůjích stranou neasfaltované vozovky. Rám vozidla byl ohnutý jak když šlápne na papuč, střecha splasklá veprostřed a byla z toho hokejka. Synek odbočil z cesty jak mi později sdělil zhruba v 80km/h těsně před můstkem přes potok, kde žádná odbočka nebyla. Vlítla mu vosa do auta, jak mi sdělil policajt, co tam ještě vypisoval zprávu. Synek se po ní za jízdy začal ohánět, aby ji vypudil. Z cesty synek ustřelil s návozu asi tak 2-3 metry nad okolním terénem a ustlal si s károu zhruba ty dva metry nad okolním terénem na polštáři ohnutých tůjí (cedrů). Měl z toho bouli na čele a řeznou ránu, protože se mu do nárazu čelem na sluneční clonku připletly brýle. Jinak nic. Byl přivázaný a tím, že cedry pozohýbal, byl náraz dost tlumený. Ačkoliv není žádný prcek a v té době už nebyl, vyvázl z toho bez vážného zranění jenom díky bezpečnostnímu pásu. Jinak by si nejspíše prolomil hrudní košíček o volant. Kára šla do šrotu, ale kluk jak buk je fajn.

Poučení pro mne tudíž plyne, že člověk by se na povinost být upoután ve vozidle měl asi spíše dívat ze statistického hlediska všech situací karambolů, nejenom z hlediska přímého nárazu, a zde musím dát za pravdu vládním institucím, které se tak na to dívají. Ono je úplně putna, co bezpečnostní pásy nezachrání. Důležité je, co zachrání, včetně dost nízkého procenta, kdy bezpečnostní pásy zamezí komukoliv z posádky se včas vyprostit z vozidla. Je to vše hra statistiky, situace a pravděpodobností.

Ahoj, Slávek.

Ahoj Slávku,
jo díky za reakci, jsem naštěstí jeden z lídí co jen co sednou do auta tak se připoutají. Ale vůbec se na ně nespoléhám a de facto se snažím chovat tak jako bych je neměl. Ono když sedíš ve staré plechovce co má plechy z jak krabičky od sardinek tak to má člověk strach a myslí i za ostatní, pásy tam už pak jenom kvůli tomu aby mrtvola nevypadla. :) To už mi říkal i Jarda ať si koupím něco jiného nebo že mne někdo zabije. A když si tak hezky notujete kolem aut, tak u mne de facto vyhrálo auto co má samozřejmě rám a tím pádem vše co k tomu přísluší. Vcelku se těším že nebudu muset odhazovat sníh abych vyjel a když budu potřebovat pár tun písku tak si to odvezu.
Mějte se


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Palo »

jarda ovčák píše:Já bych chtěl tohle http://www.autoscout24.cz/Details.aspx?id=mlavxzjbdoow
Ty chceš v kufru vozit stádo ovcí, a nepoznat, že je vezeš, coooo? :lol:

Ináč jsem nepochopil, proč vůbec existuje ta těžká, masivní automatická převodovka, kde jsou enem ozubený kolečka a nic víc - když by se dala nahradit alternátorem a elektromotorem... Efektivita mnohem vyšší...

Může mi na to někdo odpovědět?


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 99 poděkování

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od jarda ovčák »

No protože se v tý elektřině ani prase nevyzná. Automatické převodovky s hydrodynamickým měničem amerického typu fungují bez potíží již 60 let a ještě pár let na tom nebude potřeba nic měnit.jasně že to bere litr dva na spotřebě, ale to pohodlíčko, to ticho a sametová práce..... VW přišel se svým dsg, jenže..... dvouhmotový servačník, dvouspojkové provedení, elektronika a různé složitosti jsou sice provozně ekonomické, avšak si nedokážu představit to opravovat.
Japonci zase ulítli na kovových variátorech s rychloběhem.....
Vlastně nevím, proč ta elektřina nejde.....
Před léty bylo terno elektroviskozní kapaliny s perspektivou v autech, ale nějak to nedopadlo.
Kvedlání šaltrklackem mne přestalo bavit. Já chci jezdit s jednou rukou zabořenou až po loket mezi půlky......


„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Relax u kávičky II - pokračování

Příspěvek od Palo »

jarda ovčák píše:No protože se v tý elektřině ani prase nevyzná.
Kvedlání šaltrklackem mne přestalo bavit. Já chci jezdit s jednou rukou zabořenou až po loket mezi půlky......
Dokud bude pohon automobilu mechanicky z motoru, tak mi kvedlačku panáčkové neseberete. Ale až to bude ze spalováku přes altec na elektromotor, pak se naopak budu divit, co tam ta kvedlačka dělá :lol:

Řekl bych, že je to jen o tom, že dokud jsou lidi spokojený, nebude se jim dávat něco novýho, lepšího, protože není důvod jim dávat něco lepšího a smysluplnějšího, když se spokojí s rozežranejma auťákama se spotřebou tří naducanejch peněženek na pár km ;)

De jen vo to, že tu furt je nějakej Jarda ovčák, kterej si ten kočár koupí - že prostě na to má. Když by Jardo lidi jako ty chtěli ty stejný auta s poloviční spotřebou, možná by se už dávno vyráběli - takže JARDO - TY A LIDI TOBĚ PODOBNÝ ZA TO MOHOU, že ty auta tady ještě nejsou!!! :lol:


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Odpovědět

Zpět na „Vážně i nevážně o všem kolem nás“