Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

TRkové řady vyvíječů

Praktické informace...

Moderátor: sao

Odpovědět
felda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
Bydliště: Všenory
Dal: 94 poděkování
Dostal: 175 poděkování

moje tr-ko

Příspěvek od felda »

tak jsem se rozhodl napsat zatímní zkušenosti s mým nyní již po smrti Tr-kem č.1
najeto něco přes 15000 km
V prosinci mi ho roztrhl mráz, cca -9C- zařízení z 1,9Tdi vyndáno
nandáno v půli dubna
nandal jsem ho do okty zaktivované na stole v garáži , auto jakoby ztichlo
přestalo mi knúčet gufero na diferáku, trochu ztichlo ložisko na poloose a to zhruba asi během 10 dnů
převážně jezdím sám ,80% po venku, spotřeba před tím 4,7-5,6l/100km
ovšem velmi záleží na tom co natankuju -rozdíl v dojezdu na nádrž cca i 100km!
po instalaci tr- 3,8-4,3l/100km
počítač dlouhodobé spotřeby původně 4,8l nyní 4,1l
auto je živější , občas mu vyženu saze z výfuku a na spotřebu se vyloženě nesoustředím,(kdyby jo ,dá se jezdit celý den za 3,7-3,8 l ,ale je to nuda!)
před čtrnácti dny jsem ho vyndal, mám pod ním odlučovač oleje-potřeboval vylít ,Tr-ko i s bublerem jsem dal na regál, hapalo ze dvou metrů , bubler přežil, Tr-ko ne, kostřička to odnesla též , takže šlus
tak týden autí ještě jezdilo dobře , začalo mi v grabštejnskejch ententýnách kńučet gufero, ložisko na pololose už taky a mám problém se dostat pod 4,5l/100km
Tak jdu zítra motat orig Sao kostřičku , kterou mi laskavě vyrobil Pišta a honem do auta!

Díky za sraz, kotvičník už zasazen, Mms nastudován, netřesk objednán,kyselina,destilka a lacalut též a jsem rád , že jsme se sešli ...Jeffe, Rivale , Sao, Pišto a další .......felda


felda
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Měl bych dotaz:Byla to mokrá nebo suchá verze, kam to bylo přivedený --před váhu nebo za váhu-, kde se bral podtlak..díky


felda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
Bydliště: Všenory
Dal: 94 poděkování
Dostal: 175 poděkování

před váhou, za váhou

Příspěvek od felda »

nechci se tě nijak dotknout, ale kdyby si se podíval pár stránek zpět, máš tam včetně fotografií všechny odpovědi

Takže tolik, nezlob se.(třeba str. 51) tam co je ta průchodka přijde hadice nasadit na turbo - je to oktavia I 66kw tdi , ocamcaď hadička na dostatečně objemný bubler a je to. Napájení přes klíček a žárovku !


Dnes jsem dokončil nové Tr- ko -5 sekcí, jen čekám, než vyzraje lepidlo a zítra do auta a davaj do hrvatska! 1000km- hned ho prubnu...a Sao , je to to přes plechovou šablonu -házel jsi to tady do placu (dírky cik cak)
Samozřejmě zalité destilkou nemocniční kvality- dělám z ní koloid. stříbro,
a přes bubler .. zapojené tak, jak to předešlé , co umřelo... 8)

jen pro Pištu a Saa - orig plexi to není, to jste si asi všimli, nakoupil jsem lepidla na umělé hmoty , plexi - mám už čtyři!! no a když to plexi ne a ne být slepené, tak jsem vzal novodur , plech. šablonu , odvrtal, slepil no a navinul tři sekce a to plexi teprve drželo.... takže novodur dostal přednost :D :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


felda
Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zdravím

Příspěvek od laik »

taky ještě žiju.........jezdím............testuju..........a spořím.....
po radě Petera si zapisuju všechny věci a pokusím se udělat pak nějakej graf,nebo tabulku......
jen pro informaci ,ted jezdím chvilu z odpojeným trkem od elektriky,jen probublávám....na spotřebu to odpojení zatím celkem nemělo vliv ale při rozjezdu a malých otáčkách je to poznat...ten plyn tam prostě chybí.....

ps......(nepatří sem,ale karbana by to potěšilo,dost velkou usporu a nárust výkonu sem zaznamenal po vyměně svíček a trošku i po sundání střešního nosiče....)

tak hezký léto.. :D


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
wolf234
Starší člen
Příspěvky: 158
Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
Bydliště: u pajkovačky
Dostal: 9 poděkování

trko

Příspěvek od wolf234 »

posledne trkosom namontoval do zetora 69 pred 15dnami mierny narast vykonu spotrebu asi nezistim az budem vediet nieco viac dam to tu


sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

Lepení Extru-Fix

Příspěvek od sao »

Plexi se lepí Dichlormetanem a prodává se pod označením EXTRU-FIX .(dále již E-F)

Čím vším se to dá lepit je mi dobře známo , ale dávám to nejlepší , co jsem mohl za ta léta prubnout , abyste nemuseli laborovat .

Další tady taky již bylo , ale zopakuju , protože to má doma snad každej kutil .
Dá se taky lepit Acetonem a to tak , že si prťavé kousky (špóny)Plexi dáme do skleněné nádobky a zakapeme Acetonem . Hustotu onoho si zvolíme tak akorát -- lepší si to na kouscích Plexi zkusit . Dále nebudu rozebírat , protože preferuji jednodušší řešení , za pomoci E-T .

Téměř dokonale rovné plochy přiložíme k sobě , zafixujeme a velice tenkou jehlou , vloženou do stříkačky ve které je natažen E-F -- jenom Kápneme na spoj .
E-T se rozlije po spoji a krásně nám zateče všude tam , kde jsou plochy u sebe .
Nedávejte toho mnoho a spíš okem kontrolujte , aby to všude zateklo – když tak trošičku přidejte .

DODRŽUJTE bezpečnost , protože oči máte jenom jedny a nestojí to za to , takže brejle .

Obroušené plochy k sobě s E-T přilnou vcelku dobře , ale taky je třeba , řádně je k sobě přimáčknout , protože
E-T plochy naleptá a potom se to začne vytvrzovat (cca 2min ) . Za hoďku se s tím už dá opatrně pracovat .
Proces vytvrdnutí --- lepší až do druhého dne .

Já tento proces raději ještě jednou zopakuju , protože z Laseru jsou plochy , jak bych to tak řekl , dokonale hlaďoučké a leskloučké a i E-T s tím má co dělat .
Po Laseru ty plochy raději 400kou přebrousím , aby byla vůbec nějaká povrchová hrubost .
Vnitřní styčné (středové) plochy jsou trošku problém a tak raději dobře kontroluju , aby mě to neprasklo v průběhu motání , protože jinak máte po ptákách -- i když i toto se dá v průběhu dolepit .

Já s tím dělám už za půl hoďky a pěkně s citem namotávám (taky su nedočkavec ) .

Stříkačku potom rozdělám protože jsem zjistil , že malinkej zbyteček zůstane pod gumičkou a odleptá ten malej trn , na kterým drží gumička .
Následně , po několikerém požívání , odpadne . Je to bílá skvrna na obr.

Pokud Vám hotovej výrobek spadne na zem a dojde úhoně NEZOUFEJTE , protože pokud najdete všechny kousky , tak to vždy bezpečně slepíte .

Zhruba to funguje jako Bleskové lepidlo , tedy vteřinové , takže tam moc nenechávejte prsty .

To mě tak znovu připomnělo ten fór , jak si jeden pán dal inzerát :

Koupím 3 vteřinové lepidlo
Zn. - Nestíhám lepit .

DODRŽUJTE bezpečnost , protože oči máte jenom jedny a nestojí to za to , takže brejle .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

Inspekce 6/2009

Příspěvek od sao »

Zasedání Velké Maštalní rady , kterého jsem hlavním Velitelem rozhodla , -- že práce už bylo dost a nastal čas odpočinku , tedy prohnání mého nového oře po vlastech Slovanských .

Už teď , být teda Pegem a Pištem se třesu , protože proběhne inspekční prohlídka a tentokrát důkladná .
Gilotinu vezu sebou a popravčí špalek mám taky v záloze .
Gilotina potom váží 42,12 kg , takže dostačující a nemusíte se tedy bát , že se mine . Řez potom bude velice hladký a koš na hlavy si půjčím od Pega .
Nebojte , --- pro svou vlastní hlavu si vezu svůj kontejnér , protože Pepo už má nabroušeno a jenom obtahuje ostří , do vysokého lesku .

Velká rada rozhodla , že Tajná ispekce proběhne 26-29.6 LP2009 .
Taky sním o tom že se zadaří a TR2009 s vylepšením o Tesla cívku bude již namontováno , protože jsem usoudil , že je už dostatečně Aktivováno a tedy schopno prodělat těch 700km .

Ať čítám , jak čítám , tak by se tam mělo dostavit celkem šest? soudců , plus jeden z lidu a to je celkem dost na pořádnej vejprask .

V Porotě ---- a zároveň na lavici obžalovaných budou potom asi sedět tito hříšníci :

Pego – Pišta – Pepo – Hara – Belamachina , Sao .

Na všechno potom bude dohlížet povolaný z Lidu -- Ivan van Nitra .

Na Pepo byl již předem vydán zatykač a bude předveden jako první . Může se ale taky stát , že svou šikovností se Eskortě vysmejkne a Koženej na Bahamách bude mít kamaráda .
Souběžně předvedeným bude též Sao a společně budou pikat do poslední kapky za hříchy , kterých se na Vás dopustili .


Strdečně tímto zvu všechny zůčastněné :smoke:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Inspekce 6/2009

Příspěvek od pepo.bn »

sao píše:...Na Pepo byl již předem vydán zatykač a bude předveden jako první . Může se ale taky stát , že svou šikovností se Eskortě vysmejkne a Koženej na Bahamách bude mít kamaráda ...
Sao nepoteším Ťa . Už nejaký pátek som mimo ,,Bankok" (Bn) . Tam kde momentálne som kríza akéhokolvek druhu nehrozí , takže nebuď prekvapený ak tam ešte ,,na chvílu" zotrvám . Tel.čísla navzájom na seba máme , nevidím problém dohodnuť to na inokedi . Pepo


Ja to říkal .
Ja to říkal.
Už se jim vysmejk a teďko ho nahání -- jak ho tak ale znám , tak ho nedostanou .

Je tedy vypsán konkurz na dalšího adepta do senátu , ale nehlaste se všichni , protože sekera není až tak ostrá .

No a Pišta -- už dělej Kotvičník , ať je řádně uleželej .
:pivko:


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Inspekce 6/2009

Příspěvek od pepo.bn »

sao píše:Ja to říkal .
Ja to říkal.
Už se jim vysmejk a teďko ho nahání -- jak ho tak ale znám , tak ho nedostanou ...
Z pohladu poznania je rozdiel medzi chcieť a mať tak velký , ako nechcieť a nemať . Pepo

Je to prostě absurdne .
No a , očůvajte tě ma sem . Čo si takto Kefalín , predstavujetě po tým slovom Absurdne .
No – no - nojó –

Aj tak sa môže Pán predseda

:ewhistle:


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Inspekce 6/2009

Příspěvek od pepo.bn »

sao píše:...Je to prostě absurdne ...
,,Chcieť byť ,,bohatým" , no nebiť nim a nadruhú stranu , nechcieť byť ,,chorím" , no byť ním". Keď sa nad tým vo všeobecnéj rovine zamyslíš a dáš si niektoré veci do súvislosti , nemalo bi ti ujsť , že defakto večia časť ,,tohto fóra" je doposial viacmenéj len o tom . Pepo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
felda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
Bydliště: Všenory
Dal: 94 poděkování
Dostal: 175 poděkování

Nové Tr-ko -nejelo!!-

Příspěvek od felda »

tak jsem slíbil, že ho projedu do chorvatska a zpět a písnu---pro škarohlídy -nejelo!!
Za celou cestu -cca 2200km účinek 0....-alespoň můj subjektivní dojem
Tak jsem se vrátil a začal řešit...

Protože jsem ho dělal v týdnu před odjezdem(v pátek šlo do auta, v sobotu odjezd, mělo zatím jen cca 200mV ), myslel jsem si , že pečlivě , ale dle výsledku soudě to zas tak pečlivě nebylo... popíšu získané (taky dobře!) zkušenosti - možná to bude někoho zajímat

vnější konstrukce stejná -sklenice kostelecké utopence, plech. víčko, tavné lepidlo, zapojeno do série přes žárovku -při zkratu svítí , při norm.
provozu slabě žhne (proud cca 130 ma , naměř. odpor cca asi 950 ohmů)
přes původní zachovalý bubler na přívod těsně před vstup do turba . To nísto je zeštíhlené, v podstatě to je princip venturiho trubice-
Předchozí tr-ko chodilo ,než jsem ho rozbil :cry: ,
Nové Tr-ko -cik cak cívky -viz Sao (plechová šablona)- ale jiné-kvalitnější lepidlo -tavný silon-
Zjištění Chyb: - v Rakousku jsem zjistil , že nebylo zapnuté :lol:
- naprosto nedostatečný podtlak resp. probublávání Tr-ka
(pár bublin při vysokých točkách )
- roztavilo se mi lepidlo na víčku trka a začalo podsávat
(v našich krajích se to tak nestalo-lepidlo se netaví!!)
a tím skončilo

Tak jsem doma laboroval , co s tím ,- místo na zvětšení podtlaku před turbem není - jediná možnost tam je zvětšit průchodku a průměr hadičky , průchodku , která by neohrožovala turbo nemám a moc se mi do toho nechce- předchozí tr-ko mělo zdvojené nasávání vzduchu - also asi kladlo nižší odpor a tak ,,bublalo" výrazně lépe l?
trko přelepeno , vše těsní.Při předchozích pokusech jsem loni zakoupil vzduchovač do akvárka za cca 120Kč - zapojil-Trko nuceně bublá -takže zatím přes měnič , co se mi doma válel , ale jestli to bude chodit , chci svázat ještě točky motoru s dávkováním vzduchu ? a předělat ten vzduchovač rovnou na 12v , nenapadá mně zatím jak, budu skoušet , písnu


Neklesej na mysli Feldo , protože vždycky se nějaká chybička vloudí .
Tady to máme ale o to snazší , že se dá lehce napravit .

:smoke:


felda
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Kuk!

Příspěvek od Merlin »



The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Kuk a jiné

Příspěvek od laik »

Zdravím
gewo udělal sem kuk a....... :dknow: :help: :cry: rozumim tomu jak koza petrželi......ale pěkných 93 stran vzorečků a nějakýho větrníčku..... :D :lol: :)
No jinak abych trochu navázal na feldu......já taky trochu bojuju z tím podtlakem....ne že bych ho měl málo ,vře mě to na volnoběh jak rychlovarka ,ale podtlak klesá uměrně ze šlapáním na plyn a nevím jak udělat aby to bylo naopak... :dknow: :help:

Každopádně,neustále si zapisuju data a pruběžně mužu říct že když sem měl nějakej čas odpojený napájení trka ,spotřeba něco mezi 10-12 litry ,100km ,ted mám zase zapojeno (0,3A) a spotřeba klesla na cca 8l ,100km
poznatek je ,že je potřeba měnit vodu když je hodně špinavá....
no vlastně ,chtěl sem napsat že je tady něco podivnýho.... :dknow: ...protože když byla voda lehce do rezava ,vodivost byla 1,4A čímž pádem by teoreticky pokud se nemejlím měl být větší vývin plynu a tím pádem asi větší uspora ne????.....ale....nějak to tady neplatí.....jako by ta voda (používám stále destilku hornbach) byla časem nějak "vyčachlá"...myslím jako nějak mrtvá ,jako by se nějak vyčerpala nějaká energie té vody...........a jen co sem vyměnil vodu a vodivost klesla na 0,3A je to zase lepší.........hmmmm.hmmm....
každopádně musím stejně doplňovat asi deci tejdně ,nějak to mizí ,asi vlivem odparu a něco se probublá taky do bubleru.....


sao co ten novej model z tou cívkou na flašce....mužeš to prosím nějak popsat a přiblížit???......pro laiky......dík....

Pěkný léto přeji.....


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
habana

Re: Kuk a jiné

Příspěvek od habana »

laik píše:Zdravím
gewo udělal sem kuk a....... :dknow: :help: :cry: rozumim tomu jak koza petrželi......ale pěkných 93 stran vzorečků a nějakýho větrníčku..... :D :lol: :)
No jinak abych trochu navázal na feldu......já taky trochu bojuju z tím podtlakem....ne že bych ho měl málo ,vře mě to na volnoběh jak rychlovarka ,ale podtlak klesá uměrně ze šlapáním na plyn a nevím jak udělat aby to bylo naopak... :dknow: :help:

Každopádně,neustále si zapisuju data a pruběžně mužu říct že když sem měl nějakej čas odpojený napájení trka ,spotřeba něco mezi 10-12 litry ,100km ,ted mám zase zapojeno (0,3A) a spotřeba klesla na cca 8l ,100km
poznatek je ,že je potřeba měnit vodu když je hodně špinavá....
no vlastně ,chtěl sem napsat že je tady něco podivnýho.... :dknow: ...protože když byla voda lehce do rezava ,vodivost byla 1,4A čímž pádem by teoreticky pokud se nemejlím měl být větší vývin plynu a tím pádem asi větší uspora ne????.....ale....nějak to tady neplatí.....jako by ta voda (používám stále destilku hornbach) byla časem nějak "vyčachlá"...myslím jako nějak mrtvá ,jako by se nějak vyčerpala nějaká energie té vody...........a jen co sem vyměnil vodu a vodivost klesla na 0,3A je to zase lepší.........hmmmm.hmmm....
každopádně musím stejně doplňovat asi deci tejdně ,nějak to mizí ,asi vlivem odparu a něco se probublá taky do bubleru.....


sao co ten novej model z tou cívkou na flašce....mužeš to prosím nějak popsat a přiblížit???......pro laiky......dík....

Pěkný léto přeji.....
UPOZORNĚNÍ: destilka typu "Hornbach", "od benzínový pumpy", a tak podobně není destilovaná, i když se to na ní uvádí. Není dokonce ani demineralizovaná, anébrž pouze deionizovaná.
Nevíš vo co gou? Použij např. Google a počti si.
Příčina? Voda není produktem destilace, ani demineralizace ale logicky pouhé deionizace.
Jak se to stane? Vodu z úsporných důvodů neproženou anexem, anébrž pouze katexem (odtud také jiné pojmenování "katexová voda").
Věř mi. Něco vo tom vim.


Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

destilka

Příspěvek od laik »

hmmmm...aha...tak pro příště budu používat pojmenování "deionizovaná voda prohnaná katexem ,prodejce této tekutiny fa.Hornbach".... :lol:
Zkusím se teda příště poptat někde po anexované vodě,snad mě bude někdo rozumět... :D :lol:
a mužu se zeptat...mám koupenou i destilku z lékárny,tá je jaká???...
a co deštovka???....


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Odpovědět

Zpět na „Sao“