Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
TRkové řady vyvíječů
Moderátor: sao
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Proč vlastně plexi?
Existují přece i mnohem odolnější, stejně použitelné materiály. Nebo ne? Plexi je dobré na pokusné zařízení, do kterého chci vidět, anebo někde, kde se využívají jeho speciální vlastnosti (např. elektrostatické) jinak je to poměrně nevhodný materiál, zejména pro použití v autě.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč vlastně plexi?
Na poslední TR jsem použil kuprextit. Prodává se dokonce už předvrtaný v rastru 1/10 palce jako univerzální tištěný spoj.gewo píše:Existují přece i mnohem odolnější, stejně použitelné materiály. Nebo ne? Plexi je dobré na pokusné zařízení, do kterého chci vidět, anebo někde, kde se využívají jeho speciální vlastnosti (např. elektrostatické) jinak je to poměrně nevhodný materiál, zejména pro použití v autě.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: plexi
Pánové olej při vrtání a řezání plexi dokáže divy. Ostrý vrták, netlačit na pilu. Dobrý je než se do plexi pustíme nechat jej tak 1h v troubě aby se zastabilizovalo. Ne více a nedávat desky na sebe nebo se slepí.Ilem píše:Praská to, když už je to hodně ohřátý a lepí se to na vrták. Doporučuju vrtat pod vodou, vrták pak ani nemá tendenci zatáčet do toho ohřátého měkkého místa po předchozích vrtáních.laik píše:dá se z 2mm ,ale já dělal radši ze 4mm....přeci jen při vrtání nebo ,když tam rveš pak ten drát to nepraská....(nejvíc nas... když vrtáš asi 150tou dírku a pak ti to začíná praskat )
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
- wolf234
- Starší člen
- Příspěvky: 158
- Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
- Bydliště: u pajkovačky
- Dostal: 9 poděkování
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: trko
Termoplast tam prostě nepatříwolf234 píše:ja som použil novodurovu ruru po nahriati je z nej placka
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- wolf234
- Starší člen
- Příspěvky: 158
- Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
- Bydliště: u pajkovačky
- Dostal: 9 poděkování
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: trko
Na šrotištích bývá dostatek všelijakých spec. plastů používaných jako různé kryty na motorech nebo pro filtry apod. Z nich se dá vyříznout kde co. Ale pozor, v některých obzvlášť tuhých jsou zalisovaná uhlíková vlákna, takže jsou vodivé. Pleštisklo a PVC jen v nouzi.wolf234 píše:to neviem ale zda sa ze to funguje
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
- Bydliště: Všenory
- Dal: 94 poděkování
- Dostal: 175 poděkování
tak moje staré Tr-ko -poznatek
Tak jsem jel na Balaton ---- samozřejmě s ještě nepředělaným Tr-kem(rozlepovaly se mi vývodky zalepené tavným lepidlem ) -v Chorvatsku bylo opravdu teplo.... jen jsem to přelepil.... , naplnil noovoou destilkou
v trku bylo cosi co bylo totál zrzavé ač drát z Hornbachu byl deklar. jako INOX a nereagoval na neodym,šroubky též nerez - ... flek rezi mám ještě před garáží, kam jsem tr ko vylil,.. Náplň jsem dal cca půl cm destilky na dno...a v sobotu ráno jsem vyrazil - spotřeba dle pal. poč 4,2 ...někdy v úterý se začala spořeba zvyšovat , kouknu do motoru , trko -přechodka rozlepená ,zalátal jsem to zapalovačem , stejně to bylo horkem jako živé ,večer dtto a takjsem to odpojil . Zazátkoval odcuc do venturky k turbu,odpojil od elektriky a auto bylo bez spořiče. Mimochodem destilka se odpařila -čili vevnitř v nádobě zbyly jen drobounké kapénky-jinak nic.Myslel jsem si že trko nemůže motoru nic přinášet, podsává to , jen to bere do turba nečistoty atd...
spotřeba vylétla na 5,4-5,6 l -plně nalož. Octávka (cca 6q), znovu jsem dělal kontrolu -esli někde něco, vše ok.Spotřeba jako k...a.
Tak jsem znovu připojil skoro suché trko jak elektricky tak i hadičkou na turbo - bez destilky! - a autí jede zase 4,2 l !!!!!--cesta tam 639 km, zpět přes Znojmo 625 km až před barák
Tak a co Vy na to ?
v trku bylo cosi co bylo totál zrzavé ač drát z Hornbachu byl deklar. jako INOX a nereagoval na neodym,šroubky též nerez - ... flek rezi mám ještě před garáží, kam jsem tr ko vylil,.. Náplň jsem dal cca půl cm destilky na dno...a v sobotu ráno jsem vyrazil - spotřeba dle pal. poč 4,2 ...někdy v úterý se začala spořeba zvyšovat , kouknu do motoru , trko -přechodka rozlepená ,zalátal jsem to zapalovačem , stejně to bylo horkem jako živé ,večer dtto a takjsem to odpojil . Zazátkoval odcuc do venturky k turbu,odpojil od elektriky a auto bylo bez spořiče. Mimochodem destilka se odpařila -čili vevnitř v nádobě zbyly jen drobounké kapénky-jinak nic.Myslel jsem si že trko nemůže motoru nic přinášet, podsává to , jen to bere do turba nečistoty atd...
spotřeba vylétla na 5,4-5,6 l -plně nalož. Octávka (cca 6q), znovu jsem dělal kontrolu -esli někde něco, vše ok.Spotřeba jako k...a.
Tak jsem znovu připojil skoro suché trko jak elektricky tak i hadičkou na turbo - bez destilky! - a autí jede zase 4,2 l !!!!!--cesta tam 639 km, zpět přes Znojmo 625 km až před barák
Tak a co Vy na to ?
felda
Re: tak moje staré Tr-ko -poznatek
Přisátím vzduchu mezi "váhou vzduchu" a turbem ochuzuješ směs. Do určité míry se nechá jednotka motoru "oblbnout", pak spustí nouzový režim a spotřeba stoupne. Palubní počítač neměří skutečnou spotřebu. Skutečnou spotřebu zjistíš jenom poctivým měřením při tankování.felda píše:
Tak a co Vy na to ?
P.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: tak moje staré Tr-ko -poznatek
ono se Ti z toho TR-ka to UF-ko nakonec přece jenom nějak podaří udělat, hlavně nepolevuj .felda píše:...Tak jsem znovu připojil skoro suché trko jak elektricky tak i hadičkou na turbo - bez destilky! - a autí jede zase 4,2 l !!!!!--cesta tam 639 km, zpět přes Znojmo 625 km až před barák
Tak a co Vy na to ?
Ale teď vážně - mám už v palici a dokonce i na papíře několik dalších variant UF-ka, jenom se mi to nechce dávat na sklo dřív, než je vyzkouším.
Tedy s UF2 jsem spokojen, ale ty další varianty by mohly prozradit, nebo aspoň naznačit (třeba smějí aspoň naznačovat), podle které ze zatím čtyř možných teorií vlastně pracují. Takže si můžete počkat na výsledky a potom jenom přijít k hotovému, a nebo mě ukecat, abych sem dal, co se mi odkudsi prohnalo mou drondí lbí. Pak byste ovšem, tedy při dostatku vhodných drátů, mohli sami jako první vkročit do panensky nedotčených končin zatím neprobádaného fantaskna a čekat s napětím odpověď na svou otázku: Je to blbost nebo není?
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: tak moje staré Tr-ko -poznatek
Poďmež napřed konzultovati nejlépe bylo by osobně anžto už skoro rok mám na cívkách cívky v cívkách takové malé zvíci objemu 1l . Anžto se podařilo malou dřevěnou stavbičku zahradní dokončiti, Zbořeniště již teprve návštěvy bez ztáty cti přijímati mohu. Sídlo se nachází cca 8 km od OD šestka na Praze 6 tedy nedaleko od letiště. Tel. posílám na SZ, anžto mi konečně funguje. Zváni jsou rovněž Drondi, i jednotlivě, taktéž ipoota píše:[ ono se Ti z toho TR-ka to UF-ko nakonec přece jenom nějak podaří udělat, hlavně nepolevuj .
Ale teď vážně - mám už v palici a dokonce i na papíře několik dalších variant UF-ka, jenom se mi to nechce dávat na sklo dřív, než je vyzkouším.
Je to blbost nebo není?
Zdravím - poota
čekatelé kteří vědí o co jde.
K.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Okurkáč
Pamětníci možná vědí, že před časem jsem do tohoto vlákna umístil svoji "modifikaci" TRka zvanou Okurkáč. Po té, co jsem vyzkoušel i pravé nefalšované TRko jsem se vrátil zpět k mé konstrukci. A to hlavně z důvodu nízké životnosti drátků v TRku.
Ale proč to píšu teď?
Byl jsem na dovolené. Samozřejmě, jak jinak, než s okurkáčem, který sice od té doby doznal jistých změn (hlavně už není v láhvi od okurek), ale základ zůstal stejný. Jel jsem do jižních krajin, najel 4 675 km, z toho asi 3 000 km s okurkáčem, protože podtlak utrhnul těsnící část víka okurkáče (viz foto). A teď to nejzajímavější. Celková průměrná spotřeba mi vyšla na neuvěřitelných 5,4 l/100km s autem, kde se běžně pohybuju mezi 8-9 l, v zimě klidně i 10, se spořičem u nás jsem se nedostal pod 7,4. Je to Nissan Primera, obsah 1,6l. Auto bylo dost naložené a v Chorvatsku jsem se vyhýbal placeným úsekům, což mnohdy znamenalo šplhání na dvojku do dost prudkých a vysokých kopců. Kdo někdy objížděl tunel Učka u Rjeky ví, o čem píšu. Asi 4x jsem dolíval do okurkáče vodu, přičemž dvakrát byl úplně na suchu. Obsah nádoby je 1l.
To jen tak, abyste věděli, že v teplejších krajích fungují spořiče lépe a mají větší spotřebu vody. Možná je to tím.
Ale proč to píšu teď?
Byl jsem na dovolené. Samozřejmě, jak jinak, než s okurkáčem, který sice od té doby doznal jistých změn (hlavně už není v láhvi od okurek), ale základ zůstal stejný. Jel jsem do jižních krajin, najel 4 675 km, z toho asi 3 000 km s okurkáčem, protože podtlak utrhnul těsnící část víka okurkáče (viz foto). A teď to nejzajímavější. Celková průměrná spotřeba mi vyšla na neuvěřitelných 5,4 l/100km s autem, kde se běžně pohybuju mezi 8-9 l, v zimě klidně i 10, se spořičem u nás jsem se nedostal pod 7,4. Je to Nissan Primera, obsah 1,6l. Auto bylo dost naložené a v Chorvatsku jsem se vyhýbal placeným úsekům, což mnohdy znamenalo šplhání na dvojku do dost prudkých a vysokých kopců. Kdo někdy objížděl tunel Učka u Rjeky ví, o čem píšu. Asi 4x jsem dolíval do okurkáče vodu, přičemž dvakrát byl úplně na suchu. Obsah nádoby je 1l.
To jen tak, abyste věděli, že v teplejších krajích fungují spořiče lépe a mají větší spotřebu vody. Možná je to tím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
- Bydliště: Všenory
- Dal: 94 poděkování
- Dostal: 175 poděkování
okurkáč
zdravím, tak máš podobnou skušenost jako já, taky se mi rozebralo trko , taky vyschlo , ale co je podstatné tak to moje chodí na sucho doted...ˇ ověření je jednoduché odpojím ho a poskočí mi spotřeba směrem vzhůru , připojím , mám průměr na 10000km jakési poměr. číslo z palub. počíta če 4,2 l (proti údaji na km a nádrž to kecá cca o 0,6 l ), zdar!
felda
felda
co je podstatné tak to moje chodí na sucho doted...ˇ ověření je jednoduché odpojím ho a poskočí mi spotřeba směrem vzhůru
čo to znamená ODPOJIM HO ?
Na vlakne som sa dočítal že trko funguje bez vody aj bez napätia.
Funguje aj vtedy ked len upcháš prisávanie vzduchu?
A funguje ked odstraniš hadičku od trka do nasavania motora?
dik za odpovede
čo to znamená ODPOJIM HO ?
Na vlakne som sa dočítal že trko funguje bez vody aj bez napätia.
Funguje aj vtedy ked len upcháš prisávanie vzduchu?
A funguje ked odstraniš hadičku od trka do nasavania motora?
dik za odpovede
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: čtv 22 čer 2006 21:04
- Bydliště: Všenory
- Dal: 94 poděkování
- Dostal: 175 poděkování
felda
odpojim ho znamená , že mám rozebiratelnou spojku (profi na odchozí hadičce z bubleru) a odpojím jí. Zazátkuji -venturka u sání do turba je tedy zaslepená....
aby sis nepředstavoval nějaké velehadice , je tam plastová na vzduch koupená v Hansaflexu vnější prům. 6mm , vnitřní nevím (4,5?mm¨) takže nějaký průtok vzduchu , aby byl masivní to rozhodně není
Nicméně palub. poč. reaguje zvýš. spotřebou....
nemluvím o okamžité ale o průměru na 10.000km, pravda jak někteří přispěchají jsou to hausnumera , protože to není přesné měření ale zhruba to odpovídající obrázek dá - tedy ,že se s motorem něco děje.
Mimochodem tento týden jsem jezdil na naftu omylem koupenou u Makra v Ústí (23,70) a najel jsem 1185km než mi ruply nervy a natankoval jsem.....
dlouho už jsem netankoval opravdickou naftu,.... líbí se mi když v novinách píšou o spolupachatelství, spolupodílnictví jako o trestné činnosti , které se dopustíte by´t i nevědomky koupením něčeho od někoho... ale státní org. ,které kryjou šmejdy u pump co nám prodávají sračky naší kačky místo toho co prodávat mají -to je v poho , to se může, že...kdopak si na tom asi mastí všechno kapsu milá ČOI ko
aby sis nepředstavoval nějaké velehadice , je tam plastová na vzduch koupená v Hansaflexu vnější prům. 6mm , vnitřní nevím (4,5?mm¨) takže nějaký průtok vzduchu , aby byl masivní to rozhodně není
Nicméně palub. poč. reaguje zvýš. spotřebou....
nemluvím o okamžité ale o průměru na 10.000km, pravda jak někteří přispěchají jsou to hausnumera , protože to není přesné měření ale zhruba to odpovídající obrázek dá - tedy ,že se s motorem něco děje.
Mimochodem tento týden jsem jezdil na naftu omylem koupenou u Makra v Ústí (23,70) a najel jsem 1185km než mi ruply nervy a natankoval jsem.....
dlouho už jsem netankoval opravdickou naftu,.... líbí se mi když v novinách píšou o spolupachatelství, spolupodílnictví jako o trestné činnosti , které se dopustíte by´t i nevědomky koupením něčeho od někoho... ale státní org. ,které kryjou šmejdy u pump co nám prodávají sračky naší kačky místo toho co prodávat mají -to je v poho , to se může, že...kdopak si na tom asi mastí všechno kapsu milá ČOI ko
felda