Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternativa
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternativa
Vlákno čisté, nezměněné 20.5.2012 SDK
Rozhodl jsem se udělat nové vlákno ohledně pohonných paliv, v mém případě jde zejména o benzín N95.
Toto téma by se mělo týkat zážehových (benzínových) a detonačních motorů (dieselů) a jakýchkoliv alternativních paliv, třebas i doba výráběných.
Již jsem se zmiňoval v tématu Relax u kávičky ohledně svých zkušeností, zde uvedu pouze své zjištění a nadále budu pokračovat dále se svými zkušenostmi zde.
Zkušenosti:
Čerpací stanice lžou při množství tankování paliv, rozdíl je běžně 8 až 20 procent.
Tam, kde se zdá být benzín nejlevnější, tam benzínové stanice nejčastěji lžou, mají nejméně kvalitní benzín a tedy se nevyplácí u nich vůbec tankovat.
Čerpací stanice, kde je benzín nejdražší (zejména Shell), mají sice nejdražší benzín a lžou při množství benzínu stejně jako levnější čerpačky, ale kvalita benzínu je poměrně vysoká.
Čerpací stanice, které mají N95 FuelSave, Mustang apod., mají sice benzín kvalitnější než obyč. N95, ale ani náhodou se to nevyrovná benzínu u drahých benzínových stanic (zejména Shell).
Naprostá většina benzínových stanic má velmi nekvalitní benzín N95.
A jedna novinka:
Zjistil jsem, že se vyplácí tankovat 80% paliva tam, kde cena je "rozumná", je nízký rozdíl skutečné natankovaných hmot (kolem 8 %) a může jít i o naprosto obyčejný N95. Ale následně je ideální dotankovat u čerpaček (SHELL), které mají kvalitní benzín. Předpokládám, že je to tím, že aditiv tam mají nacpáno víc než je třeba a tím pádem dojde ke zkvalitnění i toho obyčejného benzínu, tzn. výsledek bude, jako kdybyste natankovali všechen benzín u čerpačky SHELL, jen s minimálním rozdílem na kvalitě.
Příklad: Zajedu k čerpačce Tesco, natankuju 32 litrů obyč. N95, přejedu k ččerpačce SHELL, dotankuju 8 litrů.
Také jsem uvažoval, že by bylo teoreticky možné si doma dělat pálenku a lít to do auta (vysokoprocentní líh). Teoreticky jsem zaslech, že by šlo udělat až 105 oktanové palivo. Co myslíte?
Také jsem někde zaslechl, že se dá koupit nějaká chemikálie, která vyjde snad kolem 15 korun a plně to nahradí benzín... Neslyšeli jste o tom?
Rozhodl jsem se udělat nové vlákno ohledně pohonných paliv, v mém případě jde zejména o benzín N95.
Toto téma by se mělo týkat zážehových (benzínových) a detonačních motorů (dieselů) a jakýchkoliv alternativních paliv, třebas i doba výráběných.
Již jsem se zmiňoval v tématu Relax u kávičky ohledně svých zkušeností, zde uvedu pouze své zjištění a nadále budu pokračovat dále se svými zkušenostmi zde.
Zkušenosti:
Čerpací stanice lžou při množství tankování paliv, rozdíl je běžně 8 až 20 procent.
Tam, kde se zdá být benzín nejlevnější, tam benzínové stanice nejčastěji lžou, mají nejméně kvalitní benzín a tedy se nevyplácí u nich vůbec tankovat.
Čerpací stanice, kde je benzín nejdražší (zejména Shell), mají sice nejdražší benzín a lžou při množství benzínu stejně jako levnější čerpačky, ale kvalita benzínu je poměrně vysoká.
Čerpací stanice, které mají N95 FuelSave, Mustang apod., mají sice benzín kvalitnější než obyč. N95, ale ani náhodou se to nevyrovná benzínu u drahých benzínových stanic (zejména Shell).
Naprostá většina benzínových stanic má velmi nekvalitní benzín N95.
A jedna novinka:
Zjistil jsem, že se vyplácí tankovat 80% paliva tam, kde cena je "rozumná", je nízký rozdíl skutečné natankovaných hmot (kolem 8 %) a může jít i o naprosto obyčejný N95. Ale následně je ideální dotankovat u čerpaček (SHELL), které mají kvalitní benzín. Předpokládám, že je to tím, že aditiv tam mají nacpáno víc než je třeba a tím pádem dojde ke zkvalitnění i toho obyčejného benzínu, tzn. výsledek bude, jako kdybyste natankovali všechen benzín u čerpačky SHELL, jen s minimálním rozdílem na kvalitě.
Příklad: Zajedu k čerpačce Tesco, natankuju 32 litrů obyč. N95, přejedu k ččerpačce SHELL, dotankuju 8 litrů.
Také jsem uvažoval, že by bylo teoreticky možné si doma dělat pálenku a lít to do auta (vysokoprocentní líh). Teoreticky jsem zaslech, že by šlo udělat až 105 oktanové palivo. Co myslíte?
Také jsem někde zaslechl, že se dá koupit nějaká chemikálie, která vyjde snad kolem 15 korun a plně to nahradí benzín... Neslyšeli jste o tom?
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Jiná alternativa
Jinou alternativou může být i Ethanol E 85 (líh+15% benzínu). Jenomže velké ale. Je sice levnější ale motor se na něj musí přenastavit. Pokud nechceme přenastavit motor dáváme cca 75% normálního benzínu 95 a 25% E85. Dle sdělení se s E85 stejně neušetří. Kdosi mi říkal že když jezdil na 95 a přešel na E85 tak se mu spotřeba zvedla asi o 25%.
Dělat si doma líh je neekonomické a nikdy se nedosáhne tak vysoké koncentrace lihu jako u komerčního. Při běžné destilaci se nejprve dosáhne lihovatosti cca 50%, další destilací se zvedne na 70-80% další destilací na 85%, čtvrtou destilací na 87% atd. Musela by na to být upravená kolona.
Co se dá do benzínu přilít a nemělo by to stát majlant je izopropylakohol. Kolik se ho tam ale může dát a kolik stojí to nevím.Obsahuje je ho například výrobek Velfobin, redukuje vodu v nádrži.
Dělat si doma líh je neekonomické a nikdy se nedosáhne tak vysoké koncentrace lihu jako u komerčního. Při běžné destilaci se nejprve dosáhne lihovatosti cca 50%, další destilací se zvedne na 70-80% další destilací na 85%, čtvrtou destilací na 87% atd. Musela by na to být upravená kolona.
Co se dá do benzínu přilít a nemělo by to stát majlant je izopropylakohol. Kolik se ho tam ale může dát a kolik stojí to nevím.Obsahuje je ho například výrobek Velfobin, redukuje vodu v nádrži.
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
Mně se zatím zdá nejkvalitnější benzín u Pap-Oil. Je znatelný rozdíl v živosti motoru a na totéž (čerpané) množství paliva ujedu více kilometrů. Rozdíl oproti jiným benzinkám je asi 0,3 litru na 100 kilometrů, takže předpokládám i menší "šizení" v objemu. U Shellu odmítám tankovat, stejně tak u Aralu.
Když byl ještě líh levnější, tak jsem ho přidával - zvýší oktanové číslo a v zimě se v něm rozpustí zkondenzovaná voda, takže nezamrzá.
Zdravím - poota
Když byl ještě líh levnější, tak jsem ho přidával - zvýší oktanové číslo a v zimě se v něm rozpustí zkondenzovaná voda, takže nezamrzá.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
Toho bohužel u nás na Moravě moc není, nejbližší asi 40 km...poota píše:Pap-Oil
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 493
- Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
- Dal: 258 poděkování
- Dostal: 213 poděkování
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
A měl by být čistý, ne ten běžně prodávaná na praní štětců.NAVAR píše:Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
MNO....
Mno, záleží nač potřebuješ vyšší oktanový číslo. raději použij booster, kterej fachá i u nadupanejch mašin. mají to u každé pumpy....Jsem si vzpoměl, jak jsem měl před léty opel kadet a ten jezdil na čistej technickej benzin a jako aditivum nějakej kolemjdoucí olej. no tejral jsem ho takhle 40000kiláků a byl to furt jura.......
Chtěl jsem se ho zbavit a já auta dojížděl do mrtě......
Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...Pak jsem toho nechal, páč jsem trochu dostal rozum.
Jo jo, co člověk nadělá kokotin, než scípne.......
Chtěl jsem se ho zbavit a já auta dojížděl do mrtě......
Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...Pak jsem toho nechal, páč jsem trochu dostal rozum.
Jo jo, co člověk nadělá kokotin, než scípne.......
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: MNO....
Počkej, na co ho rozpouští? Na benzín?jarda ovčák píše:Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: MNO....
remnomnojarda ovčák píše:Mno, záleží nač potřebuješ vyšší oktanový číslo. raději použij booster, kterej fachá i u nadupanejch mašin. mají to u každé pumpy....Jsem si vzpoměl, jak jsem měl před léty opel kadet a ten jezdil na čistej technickej benzin a jako aditivum nějakej kolemjdoucí olej. no tejral jsem ho takhle 40000kiláků a byl to furt jura.......
Chtěl jsem se ho zbavit a já auta dojížděl do mrtě......
Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...Pak jsem toho nechal, páč jsem trochu dostal rozum.
Jo jo, co člověk nadělá kokotin, než scípne.......
mnommno
strýc jezdil na směs ředidel a acetonu a kdovíčeho v Ragulinu ( čistokrevný žiguli )
ale to se nehledělo na spotřebu a na životnost )
já jsem letos dojel na blbou naftu , zůstal jsem stát 650 km daleko od domova v cizině s děckama a babou .
takže tankuju lukoil , slušná cena , spotřeba lehce nad 5 litrů a pocit , že dojedu. unicorn už se bojím , stálo to nervy a peníze. Najezdím ročně 60 - 80 tkm a celková cena za kilometr ( pořízení , údržba , provoz ) je pro mě rozhodující....
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
mno..
Palo, smývá olejovej film ze stěny válců.....
Já taky už dávno s tdi , za 5 litránků a když se mi chce prdět dle úpředpisů, tak 4,2, s trvalým pohonem 4 kol....
Skrze bezpečnost půjdu do něčeho s rámem, třebas ford explorer, nebo suburban.
Já už nechci jezdit, já už se chci enem válet......
Já taky už dávno s tdi , za 5 litránků a když se mi chce prdět dle úpředpisů, tak 4,2, s trvalým pohonem 4 kol....
Skrze bezpečnost půjdu do něčeho s rámem, třebas ford explorer, nebo suburban.
Já už nechci jezdit, já už se chci enem válet......
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: mno..
Takžejác výsledek jsou propečený písty, jak psal NAVAR - předpokládám...jarda ovčák píše:Palo, smývá olejovej film ze stěny válců...
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
MNO...
Asi by se nakonec propálili, nejdřív by to ztratilo kompresi, což u benzínu není potíž, ale začalo by to v důsledku opotřebení pístních kroužků a stěny válce žrát olej jak zjednaný a pak asi i ty písty.. ale ty se propalujou při vysoké teplotě, takže při detonačním spalování třebas technickýho benzínu.... Jenže, já tomu svýmu oplu dával čočku na ten technickej a.... nic.
Dobrý je dát do benzínu, když prodáváš auto dát litr dva nafty..... motor ztichne, přede jak kocour a nekvedlá to tolik. Já teda auta dával do šrotu, až na vyjimky.... toho folcvágna budu mušet zapálit, páč ten jede a jede a jede a......dlouho ještě pojede....
Dobrý je dát do benzínu, když prodáváš auto dát litr dva nafty..... motor ztichne, přede jak kocour a nekvedlá to tolik. Já teda auta dával do šrotu, až na vyjimky.... toho folcvágna budu mušet zapálit, páč ten jede a jede a jede a......dlouho ještě pojede....
- Palo
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4207
- Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
- Bydliště: Brno
- Dal: 41 poděkování
- Dostal: 451 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: MNO...
No je to tak, to jsou držáky. Voni na Ukrajině ví, proč jezdí s VW group. Oktávej a Prassatů jak naje*anejch... Audi taky... Francouzský, japonský a korejský mrchy leda jen ve městech a velmi málo...jarda ovčák píše:...toho folcvágna budu mušet zapálit, páč ten jede a jede a jede a......dlouho ještě pojede....
Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat
Přesně tak myšleno opravdický ACETON a nikoliv C6000 atd jak se mnozí domnívají. On i ten čistý aceton ja na praní štětců lepší a levnější než ředidlo.cimirek píše:A měl by být čistý, ne ten běžně prodávaná na praní štětců.NAVAR píše:Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.